Dacia declara razboi pieselor de schimb contrafacute

În perioada decembrie 2008 – martie 2009, Automobile Dacia împreună cu reprezentanţi ai serviciilor de investigare a fraudelor din cadrul Inspectoratelor de Poliţie din Bucureşti şi din ţară au derulat o serie de acţiuni având ca scop stoparea fenomenului infracţional de contrafacere. În urma acestor anchete, mai multe loturi de piese de schimb contrafăcute au fost ridicate de organele de poliţie.

Printre piesele descoperite se regăsesc seturi de plăcuţe de frână, filtre de ulei, filtre de aer şi de motorină, aripi, capace de roţi, toate destinate vehiculelor Dacia şi Renault, dar şi insigne şi brelocuri care poartă logo-ul Renault.

piese

Până în prezent au fost întocmite doisprezece dosare penale, S.C. AUTOMOBILE DACIA SA solicitând tragerea la răspundere penală şi civilă a făptuitorilor, distrugerea pieselor contrafăcute, ca urmare a încălcării drepturilor de proprietate intelectuală, dar şi pentru a proteja clienţii de riscurile pe care le implică folosirea acestor piese.

Spre deosebire de piesele contrafăcute, piesele de origine sunt create după un caiet de sarcini bine definit de producător, îndeplinesc standarde înalte de calitate, inovaţie, design şi protecţia mediului şi oferă un plus de securitate şi siguranţă la bord.

Numeroasele teste efectuate de Grupul Renault demonstrează calitatea pieselor de origine, comparativ cu piesele contrafăcute. Atenţie! Nu vă puneţi siguranţa personală în pericol pentru a face economii. O maşină echipată cu un set de plăcuţe de frână contrafăcute frânează pe o distanţă de 2 ori mai mare şi într-un interval de timp de 2 ori mai lung faţă de o maşină prevăzută cu plăcuţe de frână de origine. Totodată, uzura plăcuţelor de frână contrafăcute este de 3 până la 4 ori mai mare decât cea a plăcuţelor de frână de origine.

Automobile Dacia se implică activ în combaterea fenomenului contrafacerii, susţinând iniţiative care vizează promovarea unui comportament responsabil în direcţia eliminării acţiunilor de piraterie şi contrafacere. Un astfel de proiect este Stop Pirateria, aflat sub coordonarea directă a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. Mai multe amănunte aici.

Sursa: Automobile Dacia

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Un comentariu la “Dacia declara razboi pieselor de schimb contrafacute”

  1. Am fost fericit utiiazltor de Fiesta (masina de serviciu) in perioada 2004-2006. Zic fericit pt ca in 2 ani si 151.000km de utilizare mi-au picat doar cateva chestii marunte la partea electrica si toate acestea in garantie. Deja stiam foarte clar ca orice chestie picata si comandata la ei dureaza 2 saptamani batute pe muchie. Tot timpul treaba asta a functionat ceas. In a 10-a zi lucratoare dupa constatare ma sunau, programam pt a doua zi si se executa reparatia. La fel si in cazul daunelor remediate la ei.Sincer am ramas cu o parere f buna despre ei de atunci, in conditiile in care cam o data la 2 luni ardeam cate o revizie.Am ramas in continuare clientul lor, mai exact reviziile de la masina sotiei mele (tot Fiesta) facandu-le tot la ei, dar mult mai rar (anual). Chiar maine ma duc la revizia de 4 ani si sunt curios cum se misca trupetii.Pe de alta parte pentru povesti dragute cu Delcar va stau oricand la dispozitie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *