Dacia declara razboi pieselor de schimb contrafacute

În perioada decembrie 2008 – martie 2009, Automobile Dacia împreună cu reprezentanţi ai serviciilor de investigare a fraudelor din cadrul Inspectoratelor de Poliţie din Bucureşti şi din ţară au derulat o serie de acţiuni având ca scop stoparea fenomenului infracţional de contrafacere. În urma acestor anchete, mai multe loturi de piese de schimb contrafăcute au fost ridicate de organele de poliţie.

Printre piesele descoperite se regăsesc seturi de plăcuţe de frână, filtre de ulei, filtre de aer şi de motorină, aripi, capace de roţi, toate destinate vehiculelor Dacia şi Renault, dar şi insigne şi brelocuri care poartă logo-ul Renault.

piese

Până în prezent au fost întocmite doisprezece dosare penale, S.C. AUTOMOBILE DACIA SA solicitând tragerea la răspundere penală şi civilă a făptuitorilor, distrugerea pieselor contrafăcute, ca urmare a încălcării drepturilor de proprietate intelectuală, dar şi pentru a proteja clienţii de riscurile pe care le implică folosirea acestor piese.

Spre deosebire de piesele contrafăcute, piesele de origine sunt create după un caiet de sarcini bine definit de producător, îndeplinesc standarde înalte de calitate, inovaţie, design şi protecţia mediului şi oferă un plus de securitate şi siguranţă la bord.

Numeroasele teste efectuate de Grupul Renault demonstrează calitatea pieselor de origine, comparativ cu piesele contrafăcute. Atenţie! Nu vă puneţi siguranţa personală în pericol pentru a face economii. O maşină echipată cu un set de plăcuţe de frână contrafăcute frânează pe o distanţă de 2 ori mai mare şi într-un interval de timp de 2 ori mai lung faţă de o maşină prevăzută cu plăcuţe de frână de origine. Totodată, uzura plăcuţelor de frână contrafăcute este de 3 până la 4 ori mai mare decât cea a plăcuţelor de frână de origine.

Automobile Dacia se implică activ în combaterea fenomenului contrafacerii, susţinând iniţiative care vizează promovarea unui comportament responsabil în direcţia eliminării acţiunilor de piraterie şi contrafacere. Un astfel de proiect este Stop Pirateria, aflat sub coordonarea directă a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. Mai multe amănunte aici.

Sursa: Automobile Dacia

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Un comentariu la „Dacia declara razboi pieselor de schimb contrafacute”

  1. Am fost fericit utiiazltor de Fiesta (masina de serviciu) in perioada 2004-2006. Zic fericit pt ca in 2 ani si 151.000km de utilizare mi-au picat doar cateva chestii marunte la partea electrica si toate acestea in garantie. Deja stiam foarte clar ca orice chestie picata si comandata la ei dureaza 2 saptamani batute pe muchie. Tot timpul treaba asta a functionat ceas. In a 10-a zi lucratoare dupa constatare ma sunau, programam pt a doua zi si se executa reparatia. La fel si in cazul daunelor remediate la ei.Sincer am ramas cu o parere f buna despre ei de atunci, in conditiile in care cam o data la 2 luni ardeam cate o revizie.Am ramas in continuare clientul lor, mai exact reviziile de la masina sotiei mele (tot Fiesta) facandu-le tot la ei, dar mult mai rar (anual). Chiar maine ma duc la revizia de 4 ani si sunt curios cum se misca trupetii.Pe de alta parte pentru povesti dragute cu Delcar va stau oricand la dispozitie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.