Podium integral Audi la Le Mans, cosmar pentru Peugeot…

Am urmărit şi eu, pe sărite, cursa de 24 de ore de la Le Mans de anul ăsta. Şi n-am putut să înţeleg o chestie. De ce Peugeot a forţat în halul ăla? Era clar încă din calificări că Peugeot 908 HDi este cea mai rapidă maşină de pe pistă, dar nu înţeleg de ce trebuia ca piloţii să o conducă la potenţialul ei maxim?

Chiar atât de multă încredere au avut în maşina asta? Adevărat, prototipul Peugeot s-a dovedit extrem de fiabil în cursele pregătitoare, dar totuşi, Le Mans e Le Mans. Nu degeaba e considerată cea mai dură cursă de anduranţă din lume. S-a dovedit încă o dată ce test extraordinar este întrecerea asta pentru om şi maşină deopotrivă.

Dar poate că n-au forţat maşina şi doar mi s-a părut mie, caz în care eşecul e şi mai dureros ruşinos: înseamnă că au sacrificat fiabilitatea de dragul vitezei, uitând că nu au de-a face cu o cursă de sprint, ci cu una care ţine 24 de ore.

Mărturisesc că aş fi vrut să câştige Peugeot. Au avut maşina cea mai rapidă, asta e clar. Însă strategia, greşelile unora dintre piloţi, dar mai ales fragilitatea maşinii au făcut ca toate cele patru Peugeot-uri să abandoneze, iar cele trei Audi-uri să ia primele trei locuri.

Nemţii merită felicitaţi, pentru că au gândit perfect cursa. Ştiau că nu se pot bate cu Peugeot la capitolul viteză, aşa că şi-au văzut liniştiţi de treabă, fiind tot timpul la pândă, în spatele francezilor. Iar când maşinile acestora au început să cadă (două chiar cu motoarele „prăjite”), Audi şi-a jucat perfect cartea şi a punctat. De data asta nu a mai avut ghinionul din 2009, iar prototipurile R15 TDI au mers precum ceasurile elveţiene.

În rest a fost o cursă dură, cu o mulţime de abandonuri, după cum puteţi vedea şi din clasamentul final.

Foto: motorsportblog.it

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Un comentariu la “Podium integral Audi la Le Mans, cosmar pentru Peugeot…”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *