Podium integral Audi la Le Mans, cosmar pentru Peugeot…

Am urmărit şi eu, pe sărite, cursa de 24 de ore de la Le Mans de anul ăsta. Şi n-am putut să înţeleg o chestie. De ce Peugeot a forţat în halul ăla? Era clar încă din calificări că Peugeot 908 HDi este cea mai rapidă maşină de pe pistă, dar nu înţeleg de ce trebuia ca piloţii să o conducă la potenţialul ei maxim?

Chiar atât de multă încredere au avut în maşina asta? Adevărat, prototipul Peugeot s-a dovedit extrem de fiabil în cursele pregătitoare, dar totuşi, Le Mans e Le Mans. Nu degeaba e considerată cea mai dură cursă de anduranţă din lume. S-a dovedit încă o dată ce test extraordinar este întrecerea asta pentru om şi maşină deopotrivă.

Dar poate că n-au forţat maşina şi doar mi s-a părut mie, caz în care eşecul e şi mai dureros ruşinos: înseamnă că au sacrificat fiabilitatea de dragul vitezei, uitând că nu au de-a face cu o cursă de sprint, ci cu una care ţine 24 de ore.

Mărturisesc că aş fi vrut să câştige Peugeot. Au avut maşina cea mai rapidă, asta e clar. Însă strategia, greşelile unora dintre piloţi, dar mai ales fragilitatea maşinii au făcut ca toate cele patru Peugeot-uri să abandoneze, iar cele trei Audi-uri să ia primele trei locuri.

Nemţii merită felicitaţi, pentru că au gândit perfect cursa. Ştiau că nu se pot bate cu Peugeot la capitolul viteză, aşa că şi-au văzut liniştiţi de treabă, fiind tot timpul la pândă, în spatele francezilor. Iar când maşinile acestora au început să cadă (două chiar cu motoarele „prăjite”), Audi şi-a jucat perfect cartea şi a punctat. De data asta nu a mai avut ghinionul din 2009, iar prototipurile R15 TDI au mers precum ceasurile elveţiene.

În rest a fost o cursă dură, cu o mulţime de abandonuri, după cum puteţi vedea şi din clasamentul final.

Foto: motorsportblog.it

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Un comentariu la „Podium integral Audi la Le Mans, cosmar pentru Peugeot…”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.