Pole position pentru Vettel in ultima cursa din 2010

Sebastian Vettel va pleca de pe prima poziţie a grilei de start în ultima cursă a sezonului, Marele Premiu al Emiratului Abu-Dhabi. Pentru german este cel mai important pole position al carierei, pentru că îi poate aduce în buzunar primul său titlu mondial, cu condiţia ca şi matematica să-i fie aliat mâine.

Vettel este al treilea în clasamentul piloţilor, dar pentru a deveni campion nu-i este suficient să câştige cursa. Succesul lui Vettel depinde de locul pe care îl va ocupa la final Alonso. Dacă spaniolul termină pe cinci sau mai jos, germanul ia titlul. Dacă însă Vettel termină cursa pe locul secund, atunci Alonso nu trebuie să se claseze mai sus de locul nouă, iar Webber nu mai sus de locul cinci. În fine, dacă cei trei rivali la titlu nu iau nici un punct în Abu-Dhabi, Vettel tot este obligat să obţină cel puţin locul al doilea.

Va fi o cursă foarte interesantă, cel puţin din prisma locurilor obţinute pe grilă de principalii rivali: Hamilton va pleca de pe locul al doilea, Alonso de pe al treilea, iar Mark Webber de pe al cincilea.

Pentru Hamilton, victoria e singura soluţie. Va deveni campion dacă câştigă cursa, Alonso nu intră în puncte, Webber nu termină mai sus de locul 6, iar Vettel nu mai sus de locul 3. Chiar dacă rivalii săi nu punctează, Hamilton tot e obligat să câştige în Abu-Dhabi.

Cât despre liderul Alonso şi urmăritorul său Webber, aceştia au mult mai multe șanse de a deveni campioni. Să-i luăm pe rând.

Alonso devine campion dacă:

– termină pe primul sau al doilea loc

– termină pe 3, 4 sau 5, iar Webber şi Vettel nu câştigă

– termină pe 6, Webber nu mai sus de 3, iar Vettel nu câştigă

– termină pe 7 sau 8, Webber nu mai sus de 4, iar Vettel nu câştigă

– termină pe 9, Webber nu mai sus de 5, iar Vettel nu mai sus de 3

– termină pe 10, Webber nu mai sus de 6, iar Vettel nu mai sus de 3

– nu ia nici un punct, Webber nu termină mai sus de 6, Vettel nu mai sus de 3, iar Hamilton nu câştigă

– dacă nici un rival nu punctează.

De cealaltă parte, Webber devine campion dacă:

– câştigă cursa, iar Alonso nu termină mai sus de 3

– termină pe 2, Alonso nu mai sus de 6, iar Vettel nu câştigă

– termină pe 3, Alonso nu mai sus de 7, iar Vettel nu câştigă

– termină pe 4, Alonso nu mai sus de 9, iar Vettel nu câştigă

– termină pe 5, Alonso nu mai sus de 10, iar Vettel nu câştigă

– nici un rival nu punctează, iar Webber termină pe 5 sau 6

Cursa este transmisă în direct mâine de la ora 15:00.

GRILA DE START MP ABU-DHABI 2010

Pos  Driver       Car                  Q1         Q2         Q3
 1.  Vettel       Red Bull-Renault     1m40.318s  1m39.874s  1m39.394s
 2.  Hamilton     McLaren-Mercedes     1m40.335s  1m40.119s  1m39.425s
 3.  Alonso       Ferrari              1m40.170s  1m40.311s  1m39.792s
 4.  Button       McLaren-Mercedes     1m40.877s  1m40.014s  1m39.823s
 5.  Webber       Red Bull-Renault     1m40.690s  1m40.074s  1m39.925s
 6.  Massa        Ferrari              1m40.942s  1m40.323s  1m40.202s
 7.  Barrichello  Williams-Cosworth    1m40.904s  1m40.476s  1m40.203s
 8.  Schumacher   Mercedes             1m41.222s  1m40.452s  1m40.516s
 9.  Rosberg      Mercedes             1m40.231s  1m40.060s  1m40.589s
10.  Petrov       Renault              1m41.018s  1m40.658s  1m40.901s
11.  Kubica       Renault              1m41.336s  1m40.780s
12.  Kobayashi    Sauber-Ferrari       1m41.045s  1m40.783s
13.  Sutil        Force India-Ferrari  1m41.473s  1m40.914s
14.  Heidfeld     Sauber-Ferrari       1m41.409s  1m41.113s
15.  Hulkenberg   Williams-Cosworth    1m41.015s  1m41.418s
16.  Liuzzi       Force India-Ferrari  1m41.681s  1m41.642s
17.  Alguersuari  Toro Rosso-Ferrari   1m41.707s  1m41.738s
18.  Buemi        Toro Rosso-Ferrari   1m41.824s
19.  Trulli       Lotus-Cosworth       1m43.516s
20.  Kovalainen   Lotus-Cosworth       1m43.712s
21.  Glock        Virgin-Cosworth      1m44.095s
22.  di Grassi    Virgin-Cosworth      1m44.510s
23.  Senna        Hispania-Cosworth    1m45.085s
24.  Klien        Hispania-Cosworth    1m45.296s

Foto: sebastian-vettel.org

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *