Poate cea mai importantă premieră a Salonului Auto de la Geneva este noua generaţie a lui Volkswagen Polo, a cincea din 1975 încoace. De ce importantă? Pentru că este noul model de clasă mică al celui mai mare constructor european, într-o perioadă de criză economică în care maşinile mici au întâietate în preferinţele clienţilor. Succesul lui Polo poate însemna o gură de oxigen pentru VW într-un moment în care tot ce e poziţionat deasupra lui Golf nu prea se mai vinde.
Spre deosebire de noua generaţie a lui Golf (care, între noi fie vorba, e mai mult un facelift), Polo chiar este un model complet nou faţă de predecesorul său. E mai mare, foloseşte o platformă tehnică proaspătă (inaugurată de Seat Ibiza anul trecut) şi are un design diferit. Polo a crescut în lungime şi lăţime (cu 36, respectiv 32 mm), însă e mai scund cu 13 mm, acest din urmă fapt contribuind la o alură mai sportivă faţă de generaţia anterioară. Designul este conservator, tributar noului Golf mai ales la partea frontală, dar plăcut per ansamblu. Aştept cu interes poze cu versiunea în trei uşi.
În ciuda majorării gabaritului, Volkswagen anunţă o scădere a masei cu 7,5 procente, ceea ce se traduce în primul rând printr-un consum redus de carburant, dar şi printr-o agilitate crescută. Că tot veni vorba de consum, patru din cele şapte motorizări cu care va debuta noul Polo sunt premiere: este vorba de micul dar potentul 1.2 TSI de 105 CP şi de noul motor diesel commonrail de 1,6 litri, oferit în trei versiuni de putere: 75, 90 şi 105 CP. Mai mult, cele mai puternice motoare vor beneficia şi de transmisie DSG cu şapte trepte, o premieră în acest segment. Rămân în continuare motoarele aspirate pe benzină de 1,2 litri (60 sau 70 CP) şi de 1,4 litri (84 CP). Componenta ecologică nu a fost neglijată, astfel că Volkswagen oferă în continuare versiunile BlueMotion. Constructorul anunţă un consum mediu de 3,8 litri/100 km pentru Polo 1.6 TDI BlueMotion (90 CP) şi 96 g/km emisii CO2, cifre care fac din Polo cel mai economic şi mai puţin poluant automobil cu cinci locuri din lume.
La capitolul siguranţă, Volkswagen se laudă că noul Polo a fost conceput din start pentru a îndeplini cele mai noi norme EuroNCAP de acordare a punctajului maxim de cinci stele. Mai mult, versiunea europeană va fi oferită standard cu ESP! Producţia noului Polo începe luna aceasta la uzina din Pamplona (Spania), startul vânzărilor dându-se în iulie. Nimic despre preţuri deocamdată.