Polo se innoieste la Geneva

polomic.jpgPoate cea mai importantă premieră a Salonului Auto de la Geneva este noua generaţie a lui Volkswagen Polo, a cincea din 1975 încoace. De ce importantă? Pentru că este noul model de clasă mică al celui mai mare constructor european, într-o perioadă de criză economică în care maşinile mici au întâietate în preferinţele clienţilor. Succesul lui Polo poate însemna o gură de oxigen pentru VW într-un moment în care tot ce e poziţionat deasupra lui Golf nu prea se mai vinde.

polo1.jpg

Spre deosebire de noua generaţie a lui Golf (care, între noi fie vorba, e mai mult un facelift), Polo chiar este un model complet nou faţă de predecesorul său. E mai mare, foloseşte o platformă tehnică proaspătă (inaugurată de Seat Ibiza anul trecut) şi are un design diferit. Polo a crescut în lungime şi lăţime (cu 36, respectiv 32 mm), însă e mai scund cu 13 mm, acest din urmă fapt contribuind la o alură mai sportivă faţă de generaţia anterioară. Designul este conservator, tributar noului Golf mai ales la partea frontală, dar plăcut per ansamblu. Aştept cu interes poze cu versiunea în trei uşi.

polo2.jpg

În ciuda majorării gabaritului, Volkswagen anunţă o scădere a masei cu 7,5 procente, ceea ce se traduce în primul rând printr-un consum redus de carburant, dar şi printr-o agilitate crescută. Că tot veni vorba de consum, patru din cele şapte motorizări cu care va debuta noul Polo sunt premiere: este vorba de micul dar potentul 1.2 TSI de 105 CP şi de noul motor diesel commonrail de 1,6 litri, oferit în trei versiuni de putere: 75, 90 şi 105 CP. Mai mult, cele mai puternice motoare vor beneficia şi de transmisie DSG cu şapte trepte, o premieră în acest segment. Rămân în continuare motoarele aspirate pe benzină de 1,2 litri (60 sau 70 CP) şi de 1,4 litri (84 CP). Componenta ecologică nu a fost neglijată, astfel că Volkswagen oferă în continuare versiunile BlueMotion. Constructorul anunţă un consum mediu de 3,8 litri/100 km pentru Polo 1.6 TDI BlueMotion (90 CP) şi 96 g/km emisii CO2, cifre care fac din Polo cel mai economic şi mai puţin poluant automobil cu cinci locuri din lume.

polo3.jpg

La capitolul siguranţă, Volkswagen se laudă că noul Polo a fost conceput din start pentru a îndeplini cele mai noi norme EuroNCAP de acordare a punctajului maxim de cinci stele. Mai mult, versiunea europeană va fi oferită standard cu ESP! Producţia noului Polo începe luna aceasta la uzina din Pamplona (Spania), startul vânzărilor dându-se în iulie. Nimic despre preţuri deocamdată.

polo4.jpg

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *