Porsche 911 GT3 RS 4.0: editie limitata de adio pentru seria 997


Acest Porsche va fi produs în doar 600 de unităţi şi va costa 178.596 euro în Germania. Se numeşte 911 GT3 RS 4.0 şi este, aţi ghicit, un GT3 RS special pe care inginerii germani au grefat un motor mai mare, de 4.0 litri. Cu 500 CP şi tehnologie împrumutată de la bolidul de competiţie 911 GT3 RSR, GT3 4.0 este practic o maşină de curse ce poate fi folosită şi pe şosea.

Cu 50 CP mai puternic decât GT3-ul RS standard, modelul 4.0 dispune de motorul cu cea mai mare cilindree montat vreodată pe un 911 şi totodată de cel mai puternic propulsor aspirat care şi-a găsit loc pe un 911, având un raport putere/cilindree de 125 CP/litru.

0-100 km/h în 3.9 secunde
Motorul foloseşte acelaşi arbore cotit de pe 911 GT3 RSR, precum şi biele din titaniu. Cuplul maxim dezvoltat este de 460 Nm/5.750 rpm, iar performanţele dinamice sunt grăitoare: maşina parcurge un tur de circuit la Nurburgring-Nordschleife în 7 min 27 sec, cu 1.7 secunde mai repede decât Porsche Carrera GT şi cu 6 secunde sub timpul scos de GT3 RS. Echipată cu o transmisie manuală cu şase trepte concepută pentru circuit, maşina accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde şi parcurge sprintul de la 0 la 200 km/h în mai puţin de 12 secunde.

Doar 1.390 kg
Suspensia este realizată din componente folosite în motorsport, iar maşina cântăreşte doar 1,360 kg mulţumită componentelor uşoare precum capota şi aripile faţă din fibră de carbon sau geamurilor laterale spate din plastic. Până şi mocheta din interior a fost aleasă pe criterii de greutate, iar bancheta din spate a dispărut, în locul ei apărând un roll-cage. În consecinţă, raportul greutate/putere este de numai 2,72 kg/CP.

Porsche 911 GT3 RS 4.0 este oferit standard într-o culoare albă, are lăţimea mai mare şi garda la sol mai mică decât GT3 RS şi dispune de un eleron spate uriaş, evacuare dublă amplasată central şi deflectoare de aer pe spoilerul faţă, ultimele fiind pentru prima dată montate pe un Porsche de serie. Forţa de apăsare generată de acestea împreună cu aripa spate se ridică la 190 kg la viteză maximă. Maşina va fi lansată în iulie în Germania.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *