Porsche 911 GT3 RS 4.0: editie limitata de adio pentru seria 997


Acest Porsche va fi produs în doar 600 de unităţi şi va costa 178.596 euro în Germania. Se numeşte 911 GT3 RS 4.0 şi este, aţi ghicit, un GT3 RS special pe care inginerii germani au grefat un motor mai mare, de 4.0 litri. Cu 500 CP şi tehnologie împrumutată de la bolidul de competiţie 911 GT3 RSR, GT3 4.0 este practic o maşină de curse ce poate fi folosită şi pe şosea.

Cu 50 CP mai puternic decât GT3-ul RS standard, modelul 4.0 dispune de motorul cu cea mai mare cilindree montat vreodată pe un 911 şi totodată de cel mai puternic propulsor aspirat care şi-a găsit loc pe un 911, având un raport putere/cilindree de 125 CP/litru.

0-100 km/h în 3.9 secunde
Motorul foloseşte acelaşi arbore cotit de pe 911 GT3 RSR, precum şi biele din titaniu. Cuplul maxim dezvoltat este de 460 Nm/5.750 rpm, iar performanţele dinamice sunt grăitoare: maşina parcurge un tur de circuit la Nurburgring-Nordschleife în 7 min 27 sec, cu 1.7 secunde mai repede decât Porsche Carrera GT şi cu 6 secunde sub timpul scos de GT3 RS. Echipată cu o transmisie manuală cu şase trepte concepută pentru circuit, maşina accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde şi parcurge sprintul de la 0 la 200 km/h în mai puţin de 12 secunde.

Doar 1.390 kg
Suspensia este realizată din componente folosite în motorsport, iar maşina cântăreşte doar 1,360 kg mulţumită componentelor uşoare precum capota şi aripile faţă din fibră de carbon sau geamurilor laterale spate din plastic. Până şi mocheta din interior a fost aleasă pe criterii de greutate, iar bancheta din spate a dispărut, în locul ei apărând un roll-cage. În consecinţă, raportul greutate/putere este de numai 2,72 kg/CP.

Porsche 911 GT3 RS 4.0 este oferit standard într-o culoare albă, are lăţimea mai mare şi garda la sol mai mică decât GT3 RS şi dispune de un eleron spate uriaş, evacuare dublă amplasată central şi deflectoare de aer pe spoilerul faţă, ultimele fiind pentru prima dată montate pe un Porsche de serie. Forţa de apăsare generată de acestea împreună cu aripa spate se ridică la 190 kg la viteză maximă. Maşina va fi lansată în iulie în Germania.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.