Acest Porsche va fi produs în doar 600 de unităţi şi va costa 178.596 euro în Germania. Se numeşte 911 GT3 RS 4.0 şi este, aţi ghicit, un GT3 RS special pe care inginerii germani au grefat un motor mai mare, de 4.0 litri. Cu 500 CP şi tehnologie împrumutată de la bolidul de competiţie 911 GT3 RSR, GT3 4.0 este practic o maşină de curse ce poate fi folosită şi pe şosea.
Cu 50 CP mai puternic decât GT3-ul RS standard, modelul 4.0 dispune de motorul cu cea mai mare cilindree montat vreodată pe un 911 şi totodată de cel mai puternic propulsor aspirat care şi-a găsit loc pe un 911, având un raport putere/cilindree de 125 CP/litru.
0-100 km/h în 3.9 secunde
Motorul foloseşte acelaşi arbore cotit de pe 911 GT3 RSR, precum şi biele din titaniu. Cuplul maxim dezvoltat este de 460 Nm/5.750 rpm, iar performanţele dinamice sunt grăitoare: maşina parcurge un tur de circuit la Nurburgring-Nordschleife în 7 min 27 sec, cu 1.7 secunde mai repede decât Porsche Carrera GT şi cu 6 secunde sub timpul scos de GT3 RS. Echipată cu o transmisie manuală cu şase trepte concepută pentru circuit, maşina accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde şi parcurge sprintul de la 0 la 200 km/h în mai puţin de 12 secunde.
Doar 1.390 kg
Suspensia este realizată din componente folosite în motorsport, iar maşina cântăreşte doar 1,360 kg mulţumită componentelor uşoare precum capota şi aripile faţă din fibră de carbon sau geamurilor laterale spate din plastic. Până şi mocheta din interior a fost aleasă pe criterii de greutate, iar bancheta din spate a dispărut, în locul ei apărând un roll-cage. În consecinţă, raportul greutate/putere este de numai 2,72 kg/CP.
Porsche 911 GT3 RS 4.0 este oferit standard într-o culoare albă, are lăţimea mai mare şi garda la sol mai mică decât GT3 RS şi dispune de un eleron spate uriaş, evacuare dublă amplasată central şi deflectoare de aer pe spoilerul faţă, ultimele fiind pentru prima dată montate pe un Porsche de serie. Forţa de apăsare generată de acestea împreună cu aripa spate se ridică la 190 kg la viteză maximă. Maşina va fi lansată în iulie în Germania.