Porsche Boxster Spyder: un roadster la cura de slabire

spyder9După lansarea limuzinei sport Panamera, Porsche revine la maşinile pe care ştie să le facă cel mai bine, dezvăluind primele detalii despre o nouă versiune a modelului Boxster. Denumită Spyder (un omagiu adus legendarului 550 Spyder) aceasta nu impresionează atât prin plusul de putere (doar 10 cai-putere faţă de Boxster S), cât prin reducerea greutăţii cu circa 80 de kilograme, masa proprie a lui Spyder fiind de 1.275 kg.

Mai uşor cu 80 de kilograme, mai puternic cu 10 CP

E mult, e puţin? Nu ştiu, dar o maşină de aproape 1,3 tone nu-mi sună chiar ca una foarte uşoară. Mai ales când iei drept etalon 550 Spyder, care cântărea 550 kilograme… Inginerii germani au dat jos 36 de kilograme prin folosirea aluminiului la portiere şi la capotă, „cura de slăbire” fiind completată prin eliminarea echipamentelor considerate neesenţiale de către Porsche. Astfel, spre deosebire de celelalte modele Boxster, Spyder nu are mecanism electric de acţionare a plafonului, are scaunele realizate din material uşor (minus 12 kilograme), nu are instalaţie audio (minus 3 kilograme), nu are climatizare automată (dar are aer condiţionat manual).

Chiar dacă numele aminteşte de maşina lui James Dean, estetic vorbind Boxster Spyder trimite mai degrabă la modelul Carrera GT, în special datorită celor două „cocoaşe” din spatele scaunelor, artificiu de frumuseţe dar mai ales de aerodinamică. De menţionat că plafonul se fixează manual şi se depozitează în portbagaj.

Performanţe ridicate, dar nu de excepţie

Propulsat de motorul boxer de 3,4 litri şi 320 cai-putere, Porsche Spyder are performanţe dinamice foarte bune: acceleraţia de la 0 la 100 km/h durează numai 4,8 secunde, iar viteza maximă este de 267 km/h, cu plafonul coborât, consumul mediu declarat fiind de 9,3 litri/100 km. Prin comparaţie, Boxster S consumă 9,7 litri/100 km, are o viteză maximă de 272 km/h şi o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 5,3 secunde. Cifrele sunt corespunzătoare versiunii cu transmisie automată cu dublu-ambreiaj PDK (cu 7 trepte), existând însă şi posibilitatea alegerii unei cutii manuale cu şase, perfectă pentru tradiţionalişti.

Dacă mai adaug şi amănuntul că suspensia este coborâtă cu 20 mm şi are o setare mai sportivă decât la Boxster S, e clar că Spyder va fi unul dintre cele mai distractive roadstere la condus. Maşina va fi prezentată oficial la Salonul Auto de la Los Angeles, iar vânzările vor debuta la începutul anului viitor.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Un comentariu la „Porsche Boxster Spyder: un roadster la cura de slabire”

  1. Masinile Porsche sunt cunoscute pentru cat de rapide sunt, pentru cat de bine arata, dar nu foarte mulţi posesori se pot lauda a fi beneficiari acestor masini, in concluzie ne putem bucura pentru inceput cu un drive test!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.