Porsche Boxster Spyder: un roadster la cura de slabire

spyder9După lansarea limuzinei sport Panamera, Porsche revine la maşinile pe care ştie să le facă cel mai bine, dezvăluind primele detalii despre o nouă versiune a modelului Boxster. Denumită Spyder (un omagiu adus legendarului 550 Spyder) aceasta nu impresionează atât prin plusul de putere (doar 10 cai-putere faţă de Boxster S), cât prin reducerea greutăţii cu circa 80 de kilograme, masa proprie a lui Spyder fiind de 1.275 kg.

Mai uşor cu 80 de kilograme, mai puternic cu 10 CP

E mult, e puţin? Nu ştiu, dar o maşină de aproape 1,3 tone nu-mi sună chiar ca una foarte uşoară. Mai ales când iei drept etalon 550 Spyder, care cântărea 550 kilograme… Inginerii germani au dat jos 36 de kilograme prin folosirea aluminiului la portiere şi la capotă, „cura de slăbire” fiind completată prin eliminarea echipamentelor considerate neesenţiale de către Porsche. Astfel, spre deosebire de celelalte modele Boxster, Spyder nu are mecanism electric de acţionare a plafonului, are scaunele realizate din material uşor (minus 12 kilograme), nu are instalaţie audio (minus 3 kilograme), nu are climatizare automată (dar are aer condiţionat manual).

Chiar dacă numele aminteşte de maşina lui James Dean, estetic vorbind Boxster Spyder trimite mai degrabă la modelul Carrera GT, în special datorită celor două „cocoaşe” din spatele scaunelor, artificiu de frumuseţe dar mai ales de aerodinamică. De menţionat că plafonul se fixează manual şi se depozitează în portbagaj.

Performanţe ridicate, dar nu de excepţie

Propulsat de motorul boxer de 3,4 litri şi 320 cai-putere, Porsche Spyder are performanţe dinamice foarte bune: acceleraţia de la 0 la 100 km/h durează numai 4,8 secunde, iar viteza maximă este de 267 km/h, cu plafonul coborât, consumul mediu declarat fiind de 9,3 litri/100 km. Prin comparaţie, Boxster S consumă 9,7 litri/100 km, are o viteză maximă de 272 km/h şi o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 5,3 secunde. Cifrele sunt corespunzătoare versiunii cu transmisie automată cu dublu-ambreiaj PDK (cu 7 trepte), existând însă şi posibilitatea alegerii unei cutii manuale cu şase, perfectă pentru tradiţionalişti.

Dacă mai adaug şi amănuntul că suspensia este coborâtă cu 20 mm şi are o setare mai sportivă decât la Boxster S, e clar că Spyder va fi unul dintre cele mai distractive roadstere la condus. Maşina va fi prezentată oficial la Salonul Auto de la Los Angeles, iar vânzările vor debuta la începutul anului viitor.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Un comentariu la “Porsche Boxster Spyder: un roadster la cura de slabire”

  1. Masinile Porsche sunt cunoscute pentru cat de rapide sunt, pentru cat de bine arata, dar nu foarte mulţi posesori se pot lauda a fi beneficiari acestor masini, in concluzie ne putem bucura pentru inceput cu un drive test!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *