Porsche Panamera Diesel se lauda cu un consum mediu de 6,3 litri/100 km

Nu mi-am imaginat vreodată că Porsche va lansa un model capabil să parcurgă peste 1.200 de kilometri cu un singur plin de combustibil. Ba mai mult, un Porsche care să consume 6,3 litri/100 km ar fi părut ceva de domeniul literaturii SF în urmă cu 10 ani. Lumea se schimbă însă, profund şi într-un ritm ameţitor…

După ce a introdus primul diesel din istoria mărcii pe SUV-ul Cayenne în 2009, Porsche oferă acelaşi motor într-o versiune revizuită şi pe Panamera, GT-ul devenind astfel cel mai economic Porsche din istorie. Cu pneuri eco Panamera Diesel consumă în medie doar 6,3 litri/100 km, în timp ce cu pneuri normale consumul creşte la 6,5 litri. Chiar și așa, este mai economic decât Panamera Hybrid, care are un consum mediu de 6,8 litri/100 km. Rezervorul de 80 de litri îi asigură lui Panamera Diesel o autonomie de peste 1.200 kilometri, iar o contribuţie la consumul scăzut o are şi prezenţa sistemului start/stop în dotarea standard.

Motorul V6 diesel de 3.0 litri este acelaşi de pe Cayenne şi dezvoltă 250 CP şi un cuplu maxim de 550 Nm, disponibil între 1,750 şi 2,750 rpm. Cuplat la o transmisie automată cu opt trepte Tiptronic S, motorul propulsează maşina de la 0 la 100 km/h în 6,8 secunde şi permite atingerea unei viteze maxime de 242 km/h. Cifre acceptabile pentru un Porsche, trebuie să recunosc. Mai ales că este şi cel mai ieftin din gama Panamera, preţul de pornire fiind de 80.183 euro în Germania (taxe incluse). În România, modelul va costa însă 89.000 euro, inclusiv TVA.

Cu toate astea nu cred că diferența de preț va fi o problemă pentru clienții români, ba chiar îndrăznesc să anticipez că Panamera Diesel se va vinde în draci, cunoscută fiind pasiunea românului pentru diesel. Şi e foarte bine că se va întâmpla asta, pentru că astfel Porsche va putea dezvolta în continuare modele de vis precum 911-le GT3 RS 4.0 din articolul precedent…

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.