Porsche Panamera Turbo S: 550 CP, 0-100 km/h in 3,8 secunde

Porsche a prezentat primele detalii despre cel mai puternic model al gamei Panamera, denumit Turbo S. Dotat cu acelaşi motor V8 de 4,8 litri regăsit şi pe Panamera Turbo, Turbo S dispune însă de 550 CP (50 CP mai mult) datorită modificărilor aduse turbinelor şi sistemului electronic de control al motorului. Aceste modificări au făcut ca şi cuplul maxim să crească, de la 700 la 750 Nm. Această valoare impresionantă poate urca până la 800 Nm atunci când se activează funcţia overboost.

Dotat cu sistem de launch-control, Panamera Turbo S accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 3,8 secunde şi atinge o viteză maximă de 306 km/h. Consumul mediu declarat de constructor pentru această maşină sport cu patru uşi este de 11,5 litri/100 km şi poate fi redus la 11,3 l/100 km dacă se optează pentru pneuri all-season Michelin cu rezistenţă redusă la înaintare, disponibile pe jante de 19 ţoli.

Porsche Panamera Turbo S se distinge la exterior de modelul Turbo prin jantele de 20 de ţoli Turbo II, prin pragurile din gama Porsche Exclusive şi prin eleronul retractabil vopsit în culoarea caroseriei. La interior, Panamera Turbo S dispune de tapiţerie din piele în două culori, negru şi crem. Preţul pentru Panamera Turbo S este de 167.076 euro în Germania, cu toate taxele, iar livrările încep în iunie 2011.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *