Porsche prezinta arma letala 918 RSR. O vom vedea in actiune la Le Mans in 2012?

Porsche a dat jos prelata de pe conceptul adus la Detroit, iar prima impresie este extraordinară! Coupe-ul bazat pe prototipul 918 Spyder prezentat în 2010 la Geneva este cel mai frumos Porsche de la… 550 Spyder încoace. E drept, nu e (încă) un model de stradă, dar nici 550 Spyder nu (prea) era.

Realizată din plastic întărit cu fibră de carbon, caroseria lui 918 RSR are liniile şi proporţiile perfecte şi demonstrează că Porsche nu a uitat să facă supermaşini.

918 RSR îşi trage „seva” de la un motor V8 de 3,4 litri amplasat central, derivat din cel al prototipului de LMP2 RS Spyder, care produce 563 CP la 10.300 rpm. Nu e totul însă, pentru că alţi 204 CP sunt furnizaţi de cele două motoare electrice (totodată şi generatoare) situate în roţile din faţă! Puterea totală ajunge astfel de 767 CP

Aceste motoare îşi primesc puterea de la un acumulator cu volantă ce se încarcă la rândul lui cu energia rezultată la frânare. Mai mult decât atât, cele două motoare electrice distribuie cuplul către roţile din faţă în funcţie de nevoile de moment, îmbunătăţind tracţiunea. Sistemul hibrid este acelaşi folosit şi pe 911 GT3 R Hybrid şi şi-a dovedit fiabilitatea în cursa de anduranţă de la Nurburgring din 2009 şi 2010. Transmisia este asigurată de o cutie secvenţială cu şase trepte, bazată pe cea de la RS Spyder.

Interiorul este dominat de acumulatorul imens situat în dreapta pilotului, pe locul în care într-o maşină normală s-ar afla scaunul pasagerului. Este foarte interesant de aflat ce vrea să facă Porsche cu această maşină. Momentan, o numeşte „un laborator experimental pentru curse„, ce va fi testat aproape sigur în cursa de 24 de ore de la Nurburgring din acest an.

Dar… Maşina poartă înscris numărul 22, folosit în 1971 de Porsche-ul 917 câştigător la Le Mans, maşină care a stabilit un record de viteză medie (222,3 km/h) ce a fost doborât abia în 2010! Chiar şi schema de culori aminteşte de cea „Gulf Oil” folosită de Porsche în anii ’70 la Le Mans.

Sunt nişte indicii mai mult decât interesante. Sper ca din această maşină să se nască un prototip LMP1 care să fie aruncat în luptă la Le Mans, dar şi o ediţie de stradă care să îi urmeze lui Carrera GT. Revenirea la Le Mans în 2012 cu o echipă de uzină ar fi ceva senzaţional pentru Porsche. Mai rămâne de rezolvat doar problema Audi 🙂


VIDEO DE PREZENTARE PORSCHE 918 RSR LA NAIAS 2011

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Un comentariu la “Porsche prezinta arma letala 918 RSR. O vom vedea in actiune la Le Mans in 2012?”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *