Porsche a dat jos prelata de pe conceptul adus la Detroit, iar prima impresie este extraordinară! Coupe-ul bazat pe prototipul 918 Spyder prezentat în 2010 la Geneva este cel mai frumos Porsche de la… 550 Spyder încoace. E drept, nu e (încă) un model de stradă, dar nici 550 Spyder nu (prea) era.
Realizată din plastic întărit cu fibră de carbon, caroseria lui 918 RSR are liniile şi proporţiile perfecte şi demonstrează că Porsche nu a uitat să facă supermaşini.
918 RSR îşi trage „seva” de la un motor V8 de 3,4 litri amplasat central, derivat din cel al prototipului de LMP2 RS Spyder, care produce 563 CP la 10.300 rpm. Nu e totul însă, pentru că alţi 204 CP sunt furnizaţi de cele două motoare electrice (totodată şi generatoare) situate în roţile din faţă! Puterea totală ajunge astfel de 767 CP…
Aceste motoare îşi primesc puterea de la un acumulator cu volantă ce se încarcă la rândul lui cu energia rezultată la frânare. Mai mult decât atât, cele două motoare electrice distribuie cuplul către roţile din faţă în funcţie de nevoile de moment, îmbunătăţind tracţiunea. Sistemul hibrid este acelaşi folosit şi pe 911 GT3 R Hybrid şi şi-a dovedit fiabilitatea în cursa de anduranţă de la Nurburgring din 2009 şi 2010. Transmisia este asigurată de o cutie secvenţială cu şase trepte, bazată pe cea de la RS Spyder.
Interiorul este dominat de acumulatorul imens situat în dreapta pilotului, pe locul în care într-o maşină normală s-ar afla scaunul pasagerului. Este foarte interesant de aflat ce vrea să facă Porsche cu această maşină. Momentan, o numeşte „un laborator experimental pentru curse„, ce va fi testat aproape sigur în cursa de 24 de ore de la Nurburgring din acest an.
Dar… Maşina poartă înscris numărul 22, folosit în 1971 de Porsche-ul 917 câştigător la Le Mans, maşină care a stabilit un record de viteză medie (222,3 km/h) ce a fost doborât abia în 2010! Chiar şi schema de culori aminteşte de cea „Gulf Oil” folosită de Porsche în anii ’70 la Le Mans.
Sunt nişte indicii mai mult decât interesante. Sper ca din această maşină să se nască un prototip LMP1 care să fie aruncat în luptă la Le Mans, dar şi o ediţie de stradă care să îi urmeze lui Carrera GT. Revenirea la Le Mans în 2012 cu o echipă de uzină ar fi ceva senzaţional pentru Porsche. Mai rămâne de rezolvat doar problema Audi 🙂
VIDEO DE PREZENTARE PORSCHE 918 RSR LA NAIAS 2011
Un comentariu la „Porsche prezinta arma letala 918 RSR. O vom vedea in actiune la Le Mans in 2012?”