Porsche taie din puterea modelelor vandute in Norvegia

Porsche Cayman und Cayman SPorsche a început comercializarea modelelor Boxster şi Cayman în Norvegia în versiuni cu putere redusă, de 211 cai-putere. Asta pentru a evita taxele de înmatriculare ridicate care se aplică în această ţară maşinilor cu puteri şi emisii mari.

Deci Boxster sau Cayman au în Norvegia aceeaşi putere cu noul Golf GTI? Da, numai că astfel clientul economiseşte circa 10.500 euro pentru Boxster şi 12.650 euro pentru Cayman, dacă optează pentru versiunile cu puteri reduse. Numai că ceva nu iese la socoteală.

Cilindreea motorului boxer a rămas aceeaşi (2,9 litri), cuplul e şi el neschimbat (290 Nm), consumul de combustibil şi emisiile de CO2 sunt la fel ca la versiunile de 255 şi 265 CP. Iar cireaşa de pe tort e că performanţele au rămas aceleaşi: 265 km/h viteză maximă şi acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 5,8 secunde (cifrele sunt pentru Cayman cu cutie manuală).

Care e „şmecheria” atunci? Cum e posibil să pierzi 50 de cai-putere iar performanţele dinamice să rămână aceleaşi? Ştiu că inginerii de la Porsche sunt nişte magicieni, dar chiar aşa?

Via Leblogauto.com

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.