Porsche taie din puterea modelelor vandute in Norvegia

Porsche Cayman und Cayman SPorsche a început comercializarea modelelor Boxster şi Cayman în Norvegia în versiuni cu putere redusă, de 211 cai-putere. Asta pentru a evita taxele de înmatriculare ridicate care se aplică în această ţară maşinilor cu puteri şi emisii mari.

Deci Boxster sau Cayman au în Norvegia aceeaşi putere cu noul Golf GTI? Da, numai că astfel clientul economiseşte circa 10.500 euro pentru Boxster şi 12.650 euro pentru Cayman, dacă optează pentru versiunile cu puteri reduse. Numai că ceva nu iese la socoteală.

Cilindreea motorului boxer a rămas aceeaşi (2,9 litri), cuplul e şi el neschimbat (290 Nm), consumul de combustibil şi emisiile de CO2 sunt la fel ca la versiunile de 255 şi 265 CP. Iar cireaşa de pe tort e că performanţele au rămas aceleaşi: 265 km/h viteză maximă şi acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 5,8 secunde (cifrele sunt pentru Cayman cu cutie manuală).

Care e „şmecheria” atunci? Cum e posibil să pierzi 50 de cai-putere iar performanţele dinamice să rămână aceleaşi? Ştiu că inginerii de la Porsche sunt nişte magicieni, dar chiar aşa?

Via Leblogauto.com

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *