Volkswagen a furnizat presei primele fotografii cu noua berlină compactă Jetta, în versiunea pentru Europa. Maşina nu ne e străină, primele poze cu versiunea pentru SUA fiind difuzate în iunie. Diferenţe de design între cele două nu există, practic fiind vorba de aceeaşi caroserie. Povestea este însă diferită în ceea ce priveşte partea tehnică, Jetta europeană având o gamă diferită de motorizări şi o suspensie mai sofisticată decât cea a suratei de peste Ocean. Dacă acolo Jetta are suspensia spate cu bară de torsiune, în Europa suspensia este individuală, similară cu cea de pe Golf.
Motoare: între 105 şi 200 CP
Europenii vor putea alege dintr-o gamă largă de motorizări, patru pe benzină (1.2 TSI de 105 CP, 1.4 TSI de 122 sau 160 CP şi 2.0 TSI de 200 ) şi două pe motorină (1.6 TDI de 105 CP şi 2.0 TDI de 140 CP). Acestea vor fi combinate cu transmisii manuale (1.2 TSI se va vinde doar cu astfel de transmisie) sau automate de tip DSG (opţional pe toate celelalte motorizări).
Alte schimbări la modelul european sunt adoptarea în dotarea standard a unui sistem de direcţie electromecanic şi prezenţa unor materiale de o calitate mai bună la interior faţă de versiunea pentru SUA, precum şi de dotări mai numeroase. Încă din standard, Jetta va avea şase airbag-uri şi ESP.
Preţurile pleacă de la 20.900 euro în Germania
Cel mai mic diesel va fi disponibil şi într-o versiune „eco” denumită BlueMotion, al cărei consum mediu de motorină va fi de 4,2 litri/100 km (emisii de CO2 de 109g/km). Prin comparaţie, Jetta 1.2 TSI va consuma în medie 5,3 litri/100 km. Acesta va fi şi cel mai ieftin model: în versiunea Trendline, va costa 20.900 euro în Germania (cu taxe incluse). Preţul este justificat de VW prin faptul că noua Jetta este mult mai bine lucrată şi accesorizată decât modelul anterior, în plus fiind acum un model de sine-stătător, nu derivat din Golf.
La fel ca generaţia precedentă, noua Jetta va fi construită în uzina VW din Mexic. Vânzările vor demara în prima parte a lui 2011, iar preţurile pentru România vor fi mai scăzute decât în Germania. O întrebare cred că se impune aici: cine îşi va mai cumpăra un Passat restilizat (4,77 metri lungime) în condiţiile în care Jetta (4,64 metri lungime) este mai ieftină, arată (muult) mai bine şi e de concepţie mult mai nouă?