Primele fotografii cu Volkswagen Jetta (versiunea pentru Europa)

Volkswagen a furnizat presei primele fotografii cu noua berlină compactă Jetta, în versiunea pentru Europa. Maşina nu ne e străină, primele poze cu versiunea pentru SUA fiind difuzate în iunie. Diferenţe de design între cele două nu există, practic fiind vorba de aceeaşi caroserie. Povestea este însă diferită în ceea ce priveşte partea tehnică, Jetta europeană având o gamă diferită de motorizări şi o suspensie mai sofisticată decât cea a suratei de peste Ocean. Dacă acolo Jetta are suspensia spate cu bară de torsiune, în Europa suspensia este individuală, similară cu cea de pe Golf.

Motoare: între 105 şi 200 CP

Europenii vor putea alege dintr-o gamă largă de motorizări, patru pe benzină (1.2 TSI de 105 CP, 1.4 TSI de 122 sau 160 CP şi 2.0 TSI de 200 ) şi două pe motorină (1.6 TDI de 105 CP şi 2.0 TDI de 140 CP). Acestea vor fi combinate cu transmisii manuale (1.2 TSI se va vinde doar cu astfel de transmisie) sau automate de tip DSG (opţional pe toate celelalte motorizări).

Alte schimbări la modelul european sunt adoptarea în dotarea standard a unui sistem de direcţie electromecanic şi prezenţa unor materiale de o calitate mai bună la interior faţă de versiunea pentru SUA, precum şi de dotări mai numeroase. Încă din standard, Jetta va avea şase airbag-uri şi ESP.

Preţurile pleacă de la 20.900 euro în Germania

Cel mai mic diesel va fi disponibil şi într-o versiune „eco” denumită BlueMotion, al cărei consum mediu de motorină va fi de 4,2 litri/100 km (emisii de CO2 de 109g/km). Prin comparaţie, Jetta 1.2 TSI va consuma în medie 5,3 litri/100 km. Acesta va fi şi cel mai ieftin model: în versiunea Trendline, va costa 20.900 euro în Germania (cu taxe incluse). Preţul este justificat de VW prin faptul că noua Jetta este mult mai bine lucrată şi accesorizată decât modelul anterior, în plus fiind acum un model de sine-stătător, nu derivat din Golf.

La fel ca generaţia precedentă, noua Jetta va fi construită în uzina VW din Mexic. Vânzările vor demara în prima parte a lui 2011, iar preţurile pentru România vor fi mai scăzute decât în Germania. O întrebare cred că se impune aici: cine îşi va mai cumpăra un Passat restilizat (4,77 metri lungime) în condiţiile în care Jetta (4,64 metri lungime) este mai ieftină, arată (muult) mai bine şi e de concepţie mult mai nouă?


Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *