Primele fotografii cu Volkswagen Jetta (versiunea pentru Europa)

Volkswagen a furnizat presei primele fotografii cu noua berlină compactă Jetta, în versiunea pentru Europa. Maşina nu ne e străină, primele poze cu versiunea pentru SUA fiind difuzate în iunie. Diferenţe de design între cele două nu există, practic fiind vorba de aceeaşi caroserie. Povestea este însă diferită în ceea ce priveşte partea tehnică, Jetta europeană având o gamă diferită de motorizări şi o suspensie mai sofisticată decât cea a suratei de peste Ocean. Dacă acolo Jetta are suspensia spate cu bară de torsiune, în Europa suspensia este individuală, similară cu cea de pe Golf.

Motoare: între 105 şi 200 CP

Europenii vor putea alege dintr-o gamă largă de motorizări, patru pe benzină (1.2 TSI de 105 CP, 1.4 TSI de 122 sau 160 CP şi 2.0 TSI de 200 ) şi două pe motorină (1.6 TDI de 105 CP şi 2.0 TDI de 140 CP). Acestea vor fi combinate cu transmisii manuale (1.2 TSI se va vinde doar cu astfel de transmisie) sau automate de tip DSG (opţional pe toate celelalte motorizări).

Alte schimbări la modelul european sunt adoptarea în dotarea standard a unui sistem de direcţie electromecanic şi prezenţa unor materiale de o calitate mai bună la interior faţă de versiunea pentru SUA, precum şi de dotări mai numeroase. Încă din standard, Jetta va avea şase airbag-uri şi ESP.

Preţurile pleacă de la 20.900 euro în Germania

Cel mai mic diesel va fi disponibil şi într-o versiune „eco” denumită BlueMotion, al cărei consum mediu de motorină va fi de 4,2 litri/100 km (emisii de CO2 de 109g/km). Prin comparaţie, Jetta 1.2 TSI va consuma în medie 5,3 litri/100 km. Acesta va fi şi cel mai ieftin model: în versiunea Trendline, va costa 20.900 euro în Germania (cu taxe incluse). Preţul este justificat de VW prin faptul că noua Jetta este mult mai bine lucrată şi accesorizată decât modelul anterior, în plus fiind acum un model de sine-stătător, nu derivat din Golf.

La fel ca generaţia precedentă, noua Jetta va fi construită în uzina VW din Mexic. Vânzările vor demara în prima parte a lui 2011, iar preţurile pentru România vor fi mai scăzute decât în Germania. O întrebare cred că se impune aici: cine îşi va mai cumpăra un Passat restilizat (4,77 metri lungime) în condiţiile în care Jetta (4,64 metri lungime) este mai ieftină, arată (muult) mai bine şi e de concepţie mult mai nouă?


Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.