Primul SUV-cabrio de serie: Nissan Murano CrossCabriolet

Clasificarea maşinilor nu mai e aşa simplă de câţiva ani încoace. Au apărut crossover-ele, încrucişări ale formelor clasice de caroserii. Limocoupe-urile (Mercedes-Benz CLS, Aston Martin Rapide), SUV-urile coupe (BMW X6, Range Rover Evoque) sau limuzinele-monovolum (Mercedes-Benz R-Class, BMW Seria 5 GT) sunt doar câteva dintre ele. Aşa că japonezii de la Nissan s-au gândit: de ce nu şi un SUV-cabrio?

Prin urmare, niponii au luat o platformă de Murano şi i-au tăiat plafonul. A rezultat Murano CrossCabriolet, care nu este un concept, ci un model de serie ce urmează a fi comercializat în SUA din primăvara lui 2011. Aceasta este prima imagine oficială a maşinii, a cărei lansare oficială va avea loc săptămâna viitoare la Salonul Auto de la Los Angeles.

Sincer să fiu, am mai văzut SUV-uri cabrio, dar toate erau concepte: BMW Z18 Concept (2001) sau Audi Cross Cabriolet Quattro Concept (2007) sunt doar două pe care mi le amintesc acum. Dar nimeni până acum nu a avut curajul sau nebunia să introducă aşa ceva în producţia de serie. Nissan are.

Spre deosebire de majoritatea cabrioletelor de pe piaţă, Murano CrossCabriolet va avea suficient spaţiu pe bancheta din spate pentru doi adulţi cu o înălţime de peste 1,50 m. În plus, japonezii se laudă cu un portbagaj mare (chiar şi cu plafonul textil coborât) şi un interior premium. Spre deosebire de SUV, Murano CrossCabriolet are doar două portiere, iar lămpile spate par inspirate de la coupe-ul 370Z.

E de aşteptat ca acest SUV-cabrio să fie propulsat de acelaşi motor V6 de 3,5 litri şi 265 CP care echipează şi SUV-ul Murano. Preţul de pornire în SUA va fi de circa 40.000 dolari.

O idee trăsnită a celor de la Nissan, însă, cine ştie, poate chiar va avea succes. Cine se gândea la lansarea „struţo-cămilei” BMW X6 că se va vinde atât de bine?

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *