Primul SUV-cabrio de serie: Nissan Murano CrossCabriolet

Clasificarea maşinilor nu mai e aşa simplă de câţiva ani încoace. Au apărut crossover-ele, încrucişări ale formelor clasice de caroserii. Limocoupe-urile (Mercedes-Benz CLS, Aston Martin Rapide), SUV-urile coupe (BMW X6, Range Rover Evoque) sau limuzinele-monovolum (Mercedes-Benz R-Class, BMW Seria 5 GT) sunt doar câteva dintre ele. Aşa că japonezii de la Nissan s-au gândit: de ce nu şi un SUV-cabrio?

Prin urmare, niponii au luat o platformă de Murano şi i-au tăiat plafonul. A rezultat Murano CrossCabriolet, care nu este un concept, ci un model de serie ce urmează a fi comercializat în SUA din primăvara lui 2011. Aceasta este prima imagine oficială a maşinii, a cărei lansare oficială va avea loc săptămâna viitoare la Salonul Auto de la Los Angeles.

Sincer să fiu, am mai văzut SUV-uri cabrio, dar toate erau concepte: BMW Z18 Concept (2001) sau Audi Cross Cabriolet Quattro Concept (2007) sunt doar două pe care mi le amintesc acum. Dar nimeni până acum nu a avut curajul sau nebunia să introducă aşa ceva în producţia de serie. Nissan are.

Spre deosebire de majoritatea cabrioletelor de pe piaţă, Murano CrossCabriolet va avea suficient spaţiu pe bancheta din spate pentru doi adulţi cu o înălţime de peste 1,50 m. În plus, japonezii se laudă cu un portbagaj mare (chiar şi cu plafonul textil coborât) şi un interior premium. Spre deosebire de SUV, Murano CrossCabriolet are doar două portiere, iar lămpile spate par inspirate de la coupe-ul 370Z.

E de aşteptat ca acest SUV-cabrio să fie propulsat de acelaşi motor V6 de 3,5 litri şi 265 CP care echipează şi SUV-ul Murano. Preţul de pornire în SUA va fi de circa 40.000 dolari.

O idee trăsnită a celor de la Nissan, însă, cine ştie, poate chiar va avea succes. Cine se gândea la lansarea „struţo-cămilei” BMW X6 că se va vinde atât de bine?

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.