Probleme cu aerul conditionat la GTI: vibratii puternice

Jurnal de bord VW Golf V GTI, 13.08.2010. Exact când a împlinit doi ani şi jumătate şi vreo 48.000 km, maşina mi-a făcut prima problemă. Săptămâna trecută, în timp ce mergeam de la Buzău către Bucureşti, am simţit în volan o vibraţie puternică, acompaniată de un zgomot ca de avion la decolare. Toată maşina tremura, sursa problemei fiind în zona motorului.
Am crezut prima dată că a pornit radiatorul de răcire, afară fiind o căldură infernală. Mi-am dat seama însă că e o problemă de la instalaţia de aer condiţionat, pentru că la oprirea AC vibraţia a încetat. N-am mai pornit aerul până la destinaţie, am lăsat maşina parcată şi a doua zi am pornit-o să văd dacă problema persistă. Ei bine, da. Motorul merge absolut normal, dar dacă pornesc aerul condiţionat maşina tremură de parcă vrea să decoleze.

Luni am programare în service pentru o diagnoză, sper să nu fie o problemă serioasă (cum ar fi o defecţiune a compresorului de AC, care costă vreo 20 de milioane). Sper însă că e doar ceva slăbit pe acolo, o chestie minoră, mai ales că aer rece bagă în continuare. Orice ar fi însă, după doi ani şi ceva de utilizare super-corectă şi atentă (pornesc AC-ul şi iarna, ca să-şi facă ungerea), revizii la timp şi o grijă uneori obsesivă pentru maşina asta, mi se pare de rahat să apară o astfel problemă. Nu mă antepronunţ însă, aştept verdictul service-ului, după care voi reveni cu detalii.

Voi aţi păţit aşa ceva la maşinile voastre? Care a fost motivul şi cât v-a costat reparaţia?

UPDATE: Exact ca în filmele proaste, când am ajuns cu maşina în service aerul condiţionat a funcţionat perfect. Deci maşina a cam făcut mişto de mine. Nu i-am mai făcut nici o diagnoză pentru că însemna să blochez maşina în service toată ziua , însă dacă problema revine o să o duc iar la „doctor”.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

4 comentarii la „Probleme cu aerul conditionat la GTI: vibratii puternice”

  1. asa ceva am patit si eu la un pasat din 99, aceleasi simptome vinovat fiind la mine electroventilatoru de la klima

  2. cred ca asa ceva am si eu. Imi face asa de vreo doi ani. Dar face mai tare cand deschid AC si masina sta pe loc. La viteza parca nu se mai aude. Dar inca nu am bani sa rezolv problema.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.