Programul Rabla se reinventează, statul oferă 10.000 euro la achiziția unei mașini electrice

După multe discuții și variante de lucru, avem în sfârșit un nou “Program Rabla.” Nu mai contează că intră în vigoare aproape la jumătatea anului 2017 (pe 18 mai, mai exact), important e că există și că va contribui (să sperăm) la creșterea vânzărilor de autoturisme noi puțin poluante.

Fiindcă suntem în 2017, an în care există deja aproape zece modele electrice pe piață plus alte câteva zeci de modele hibride plug-in (denumite și electrice hibride), ministerul Mediului a lansat, pe lângă programul obișnuit (care acum se numește Rabla Clasic), unul special denumit Rabla Plus, adresat doar acestor automobile deloc sau puțin poluante.

Ca și până acum, cumpărătorul (fie el persoană fizică sau juridică) va trebui să caseze o mașină mai veche de opt ani (înmatriculată în România nu mai târziu de 1 ianuarie 2010) pentru a obține voucherul de la stat, care este de 6.500 lei pentru achiziția unei mașini noi cu motor convențional.

Atenție, însă! Voucherul a redevenit transmisibil, iar o altă noutate pentru 2017 este că nu mai sunt admise în program automobile cu emisii de CO2 mai mari de 130 g/km în regim mixt.

Ca să nu vă supărați că nu vă puteți cumpăra un Lamborghini prin programul Rabla Clasic, statul mai oferă un ecobonus de 1.000 lei dacă optați pentru o mașină cu emisii mai mici de 98 g CO2/km, iar dacă v-ați hotărât asupra unui model hibrid, încă 1.700 lei.

45.000 lei pentru o electrică, 20.000 lei pentru un hibrid plug-in

Acum să vedem care e treaba cu Rabla Plus. La achiziționarea unui automobil electric, clientul va primi de la stat un ecotichet de 45.000 lei (aproximativ 10.000 euro), care se va scădea din prețul întreg de vânzare. De exemplu, Volkswagen e-up! (foto sus) va costa aproximativ 15.000 euro în loc de circa 25.000 euro.

Dacă doriți să achiziționați un automobil cu propulsie hibridă plug-in (motor termic plus motor electric și baterii care se pot încărca și la priză) cu emisii de CO2 mai mici de 50 g/km, subvenția de la stat este de 20.000 lei (circa 4.500 euro).

Și asta nu e tot. Spre deosebire de Rabla Clasic, Rabla Plus nu condiționează acordarea ecotichetului de casarea unei mașini vechi. Dacă cumpărătorul unei mașini electrice/hibride plug-in are însă o mașină mai veche de 8 ani de care vrea să scape, poate beneficia inclusiv de prima de casare de 6.500 lei și ecobonusurile de 1.700 lei și 1.000 lei.

Cu toată întârzierea, trebuie să recunosc că Rabla Clasic și Rabla Plus par mult mai bine gândite și mai logice decât programele anterioare, iar ceea ce e foarte important e că fac mai accesibile mașinile electrice. Știu, veți spune că nu avem infrastructură pentru ele, însă dacă românii vor prinde gustul electricelor sunt sigur că infrastructura va ține pasul. Cât de greu este ca fiecare benzinărie din România să instaleze măcar o priză de încărcare?

Sursa: Ministerul Mediului
Imagini: Volkswagen, Ministerul Mediului

Un comentariu la “Programul Rabla se reinventează, statul oferă 10.000 euro la achiziția unei mașini electrice”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *