Qoros 3 Sedan: primul automobil serios cu care chinezii ataca Europa

Qoros-3-Sedan-2
Acum câțiva ani se vorbea despre iminenta invazie a mașinilor chinezești în Europa. Cu excepția unor tentative nereușite, precum Great Wall Motors cu al său Hover CUV, Chery cu ale sale M11 și Tiggo sau Shuanghuan cu penibilul CEO (un SUV cu față de Toyota Land Cruiser și spate de BMW X5), europenii nu au avut prea multe contacte cu „chinezăriile” pe patru roți.

Motivul principal a fost renumele de „sicrie pe roți” dobândit de mașinile chinezești la crash-testele realizate de ADAC Germania (culminând cu ZERO stele obținute de Brilliance BS4). Și cum nu ai nici o șansă să vinzi ceva în Europa dacă nu oferi un nivel bun de siguranță, chinezii au început să investească masiv pentru a se prezenta mai bine la acest capitol.

Prima mașină chinezească testată de EuroNCAP a fost Landwind CV9, în 2010, iar rezultatul n-a fost unul încurajator: doar 2 stele. Au urmat însă 2 rezultate surprinzătoare în 2011 – Geely Emgrand EC7 și MG6 obținând fiecare 4 stele. Și ca dovadă că sunt pe drumul cel bun, chinezii vor prezenta la Salonul Auto de la Geneva de luna viitoare Qoros 3 Sedan, primul model al unei mărci noi, conceput special pentru Europa și pentru a obține punctaj maxim la crash-testele EuroNCAP.

Qoros 3 Sedan: motor pe benzină de 1,6 litri, cu 126 CP sau 156 CP

Qoros-3-Sedan-1Modelul compact Qoros 3 Sedan nu impresionează prin originalitatea designului, având elemente care amintesc de generația anterioară a BMW Seria 3 (linia laterală și forma farurilor). Nu este însă o copie grosolană, așa cum ne-au obișnuit unii producători chinezi, ci arată chiar decent. Încercați să faceți o comparație între primele modele coreene apărute în Europa și acest Qoros. Veți vedea în altă lumină Qoros 3 Sedan.

Mai scurt dar mai lat decât VW Jetta

Qoros 3 Sedan are o lungime de 4,615 metri și o lățime de 1,839 metri, fiind relativ mare pentru segmentul compact (e puțin mai scurt dar mai lat decât referința clasei, Volkswagen Jetta, care are 4,644 metri lungime și 1,778 metri lățime). La lansare, sedanul chinezesc va fi disponibil cu un motor pe benzină de 1,6 litri, disponibil în două trepte de putere – 126 CP și 155 Nm pentru versiunea aspirată și 156 CP și 210 Nm pentru cea turbo.

Ambele vor fi cuplate la o transmisie manuală cu șase trepte în echiparea standard, opțional fiind oferită o transmisie cu dublu ambreiaj cu șase trepte. Anumite versiuni vor avea și sistem stop-start. În dezvoltare se află și un motor de 1,2 litri turbo cu trei cilindri, precum și unul de 1,6 litri turbo, ambele cu injecție directă de benzină. Nimic deocamdată despre un eventual diesel.

Sistem infotainment cu touchscreen de 8 inci oferit standard

Qoros-3-Sedan-Interior-2Chinezii promit pentru Qoros 3 Sedan un „spațiu interior generos și o finisare de calitate înaltă”, iar pozele nu par să-i contrazică. Mașina va fi dotată standard cu un sistem infotainment cu touchscreen de opt inci care include sistem de navigație, conectivitate social media și posibilitatea de a verifica statusul mașinii și de a o programa în service.

3 Sedan va fi lansat în China în a doua jumătate a acestui an, iar în Europa la începutul lui 2014, după care Qoros are planul ambițios de a lansa un model nou la fiecare șase luni. Două dintre ele vor fi aduse la Geneva sub formă de concepte: Qoros 3 Estate și Qoros 3 Cross Hybrid, adică break-ul și crossoverul bazate pe Qoros 3 Sedan.

Qoros 3 Estate: break-ul lui 3 Sedan

Qoros-3-Estate-Concept-3Probabil primul model de serie care va apărea după sedan este acest break, care țintește în special piața europeană. Versatilitatea mai bună și portbagajul mai mare vor fi principalele avantaje, alături de spațiile de depozitare mai numeroase. În plus, nu arată deloc rău.

 

Qoros 3 Cross Hybrid: crossover compact

Qoros-3-Cross-Hybrid-Concept-1Crossover-ul combină temele stilistice de la sedan și break și reușește cumva să arate bine. Are un sistem hibrid de propulsie care combină motorul pe benzină de 1,2 litri turbo cu unul electric amplasat deasupra punții spate și cu un al doilea motor electric (denumit Integrated Starter Generator – ISG), montat între motorul termic și cutia de viteze. Astfel se obține un hibrid 4×4: motorul pe benzină antrenează puntea față, iar cel electric puntea spate.

În loc de concluzie

Qoros este fără îndoială cel mai serios proiect auto chinezesc de până acum. Pardon, israeliano-chinezesc, deoarece Qoros este un joint-venture între Israel Corporation, cel mai mare holding de firme din Israel (50%) și Chery Automobile cel mai mare constructor auto din China (50%).

La dezvoltarea gamei de modele lucrează oameni cu experiență recrutați de Qoros de la companii cu tradiție. În plus, Qoros folosește componente de la furnizori renumiți precum Magna Steyr, TRW, Continental, Bosch, Getrag, Benteler, Lear, Microsoft, Harman, Neusoft-Alpine și Iconmobile.

Cheia succesului lui Qoros în Europa va fi, fără îndoială, politica de prețuri. Nu avem de-a face cu un model low-cost, însă logic ar fi ca prețurile să fie sub toți concurenții direcți, având în vedere că producția va avea loc în China. Nu văd cum ar putea pătrunde Qoros în Europa fără prețuri de dumping. Concurența e atât de mare pe segmentul compact, încât e aproape o misiune imposibilă. Mai multe detalii (probabil și legate de prețuri) vor fi oferite de Qoros la Geneva luna viitoare.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

2 comentarii la “Qoros 3 Sedan: primul automobil serios cu care chinezii ataca Europa”

  1. Probabil e şi cea mai frumoasă maşină construită de chinezi, dar vor avea de rezolvat două mari probleme : imaginea şi preţul despre care am auzit că va fi undeva la 20k Euro. Ceea ce e foarte mult pentru o marcă nouă, chiar dacă oferă dotări premium. Uitaţi-vă la Dacia. Fără asocierea cu Renault în Europa (celebra inscripţionare „by Renault” a primelor generaţii) mi-ar fi greu să cred că Dacia ar fi răzbit.

  2. Este clar ca masricle consacrate vin in intampinarea anumitor asteptari ale pietei auto. Insa este lipsit de echivoc faptul ca oarecum sub sore este loc pentru toata lumea. Si cand spun asta ma gandesc la faptul ca oricand un brand nou poate rasturna un clasament.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *