În România sunt înmatriculate aproape 4,5 milioane de autoturisme, dintre care aproape o treime sunt marca Dacia (peste 1,4 milioane), arată o statistică a DRPCIV (Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor). Până aici nici o surpriză majoră.
Marca cea mai răspândită în România după Dacia este Volkswagen, cu peste 569.000 de mașini înmatriculate, urmată de Opel, cu peste 453.000, și Ford, cu aproape 270.000 de mașini. Românul este filogerman atunci când vine vorba de mașini, deci nici clasarea VW, Opel și Ford pe locurile 2, 3 și 4 nu reprezintă o surpriză prea mare.
Pe 5 este Renault, cu peste 246.000 de mașini, urmat de Daewoo, cu peste 229.000 (cele mai multe dintre ele fabricate la Craiova) și Skoda, cu peste 185.000 de automobile.
Marca premium cu cele mai multe mașini înmatriculate în țara noastră este Audi, cu peste 130.000 de automobile (locul 8 la general), urmată de BMW, cu peste 111.000 de automobile (locul 10 la general). Între cele două mărci premium se clasează Peugeot, cu peste 111.000 de mașini.
Fiat, Mercedes-Benz, coreenele și japonezele n-au prins Top 10
Au ratat „la mustață” intrarea în top 10 Fiat, cu aproape 101.000 de mașini înmatriculate în România, și Mercedes-Benz, cu aproximativ 98.000. După cum vedeți, nici o marcă japoneză sau coreeană nu a prins un loc în primele 10, dintre acestea cele mai multe mașini înscrise avându-le Hyundai (peste 60.000), urmată de Toyota (aproape 53.000) și Nissan (aproximativ 29.000).
Porsche domină categoria mărcilor nobile
Să trecem la lucruri mai serioase, adică la mărci foarte scumpe. Acest clasament este dominat de Porsche, cu peste 2.500 de mașini înscrise în România, Bentley (227), Maserati (187), Ferrari (152), Rolls-Royce (88), Aston Martin (65), Lamborghini (42), Maybach (20).
Câte ARO-uri și Oltcit-uri mai avem?
În statisticile DRPCIV se află încă peste 26.000 de autoturisme ARO și peste 33.000 de Oltcit-uri (probabil foarte multe zac nefolosite cu lunile, pentru că pe drum n-am mai văzut un Oltcit de foarte mult timp). Din mărcile statelor „vecine și prietene”, mai supraviețuiesc în mod remarcabil peste 10.000 de Trabant-uri, peste 12.000 de Lada, peste 4.000 de Wartburg-uri și peste 1.800 de Moskvich-uri.
Mai mult de jumătate din mașinile înmatriculate în România au peste 11 ani vechime
În funcție de anul fabricației, cele 4.480.000 de mașini înmatriculate în România au o vechime medie de 12 ani (media U.E. este de 8 ani). 150.000 de mașini au sub doi ani vechime, 550.000 au între 3 și 5 ani vechime, iar 1.400.000 au între 6 și 10 ani vechime. Aproape un milion de mașini au între 11 și 15 ani vechime, iar 1,4 milioane au peste 18 ani vechime (dintre acestea, peste jumătate au mai mult de 20 de ani vechime).
În funcție de tipul de carburant, 3.000.000 de automobile sunt pe benzină și 1.480.000 sunt diesel.
Bucureștiul, partea leului
Din cele aproape 4,5 milioane de mașini înmatriculate în toată țara, aproape 900.000 sunt în București. Urmează județele Timiș (peste 177.000), Cluj (peste 172.000), Prahova (peste 167.000), Constanța (peste 166.000), Argeș (peste 143.000), Brașov (peste 138.000).
Pentru statistici detaliate referitoare la fiecare marcă și județ în parte, accesați pagina de mai jos și descărcați documentul Excel.
Sursa: DRPCIV
De fiecare data tresar cand vad un Aro, este din ce in ce mai rar. Nici Oltcit-uri nu prea vad. Asta e..