Reclamele auto de la Super Bowl 2013: care e cea mai tare?

reclama-kia-superbowlSuper Bowl e cel mai așteptat meci de fotbal american al anului. E un sport care nu mă prea pasionează, pare un fel de rugby pentru bărbați mai sensibili (altfel n-ar avea nevoie de ditamai echipamentul de protecție). Însă în noaptea în care se difuzează finala NFL mai există o finală, aceea a spoturilor publicitare.

Cele mai scumpe reclame din lume sunt cele difuzate în pauza Super Bowl-ului, iar producătorii de automobile oferă sume astronomice ca să ajungă la grupul lor țintă: bărbații americani care iubesc fotbalul american. Adică toți bărbații americani, căci e sportul cel mai iubit în State și la ora aia cam toți se uită la televizor.

Mai jos sunt reclamele în ordine alfabetică. Nu uitați să o votați pe cea preferată în coloana din dreapta la rubrica „Sondaj”. Enjoy!

Audi – „Prom” / Audi S6
Un liceean care e nevoit să meargă fără pereche la balul de absolvire își recapătă brusc încrederea în sine după ce tatăl îi dă cheile mașinii lui, un Audi S6. Cam așa ar trebui să te facă să te simți o mașină bună!

Hyundai – „Don’t tell” / Hyundai Santa Fe
O reclamă haioasă despre prostiile făcute de un tată împreună cu copiii săi, prostii despre care mama nu trebuie să știe, evident 🙂

Hyundai – „Stuck” / Hyundai Sonata Turbo
Spotul coreenilor arată de ce e bine să ai mașină turbo: ca să depășești toate vehiculele care îți pot creea probleme pe șosea. Pare filmat în România la câte „dezastre” circulă pe drum.

Hyundai – „Excited” / Hyundai Genesis R-Spec
În sfârșit o reclamă în care concurența este demolată. Americanii au voie să facă referiri la concurenți 🙂

Hyundai – „Team” / Hyundai Santa Fe
Ce se întâmplă când copiii au aceeași putere ca adulții? Lucruri foarte amuzante.

Hyundai – „Epic Playdate” / Hyundai Santa Fe
Ziua ideală pentru o familie cu mulți copiii? Distracție cât cuprinde.

Jeep – „Whole Again”
Trecem de la zâmbete la emoție. Producătorul de mașini de teren ale cărui începuturi sunt strâns legate de armata americană a prezentat un spot patriotic dedicat soldaților americani dislocați în teatrele de război din străinătate.

Kia – „Space Babies” / Kia Sorento
Ce poate să răspundă un tată fiului său la întrebarea de unde vin copiii? Unul cu multă imaginație încearcă să-și păcălească fiul că bebelușii vin de pe o planetă îndepărtată.

Kia – „Hotbots” / Kia Forte
Ce se întâmplă atunci când hostessele de la saloanele auto sunt înlocuite de roboți? Nu e prea bine pentru cei care nu respectă mașinile expuse…

Lincoln – „#SteerTheScript” / Lincoln MKZ
Marca de lux a concernului Ford a realizat spotul de Super Bowl folosind poveștile de călătorie trimise pe canalul său de Twitter sub hashtag-ul #steerthescript. Cinci dintre propuneri au fost alese și combinate, iar rezultatul a fost o reclamă mediocră.

Lincoln – „Phoenix” / Lincoln MKZ
Titlul deconspiră subiectul acestei reclame: este vorba de renașterea mărcii, iar Lincoln MKZ e mașina care ar trebui să facă asta.

Mercedes-Benz – „Soul” / Mercedes-Benz CLA
Merită să-ți vinzi sufletul pentru un Mercedes CLA? Nu, pentru că prețul de pornire al mașinii e de numai $29,900 🙂

Ram Trucks – „Farmer”
La fel ca Jeep, și Ram Trucks a mers pe latura emoțională, aducând un omagiu fermierilor americani. Pentru că se știe, aceștia sunt clienții principali ai pickup truck-urilor americane.

Toyota – „Wish Granted” / Toyota RAV4
O reclamă amuzantă, în care actrița din „The Big Bang Theory”, Kaley Cuoco, joacă rolul unui duh care vine la pachet cu noua Toyota RAV4. Din păcate, dorințele pe care le îndeplinește nu sunt chiar ce-și doresc posesorii mașinii.

Volkswagen – „Get In. Get Happy” / Volkswagen Beetle
O reclamă despre efectul relaxant pe care îl are un Volkswagen asupra posesorului. În cazul de față, pentru un corporatist alb efectul secundar e că vorbește cu accent jamaican. După o tură cu mașina, colegii de muncă se molipsesc și ei. Unii au considerat această reclamă rasistă…

Deci, care v-a plăcut cel mai mult?

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.