Renault a analizat cresterea capacitatii de productie in Romania, dar a ales Marocul

O afirmaţie interesantă mi-a atras atenţia în timp ce citeam articolul ăsta din Automotive News. Declaraţia îi aparţine lui Gerard Detourbet, vicepreşedinte al diviziei low-cost a companiei Renault, se referă la uzina din Maroc şi sună cam aşa:

„Capacitatea maximă a celor două linii de montaj Renault va fi de 350.000-360.000 de unităţi pe an, ca la Piteşti. Cum uzina de la Piteşti operează la capacitate maximă, ne-am întrebat dacă să mărim capacitatea de producţie în România sau în altă parte. Aşa a apărut Tanger în discuţie„.

Reiese de aici că Renault a analizat serios posibilitatea de a mări capacitatea de producţie în România, numai că, din motive foarte interesante de aflat, a ales să construiască de la zero o uzină în Maroc. Oare de ce? Cum spuneam şi aici, uzina din Tanger va produce din 2012 viitorul monovolum Dacia şi versiunea utilitară a acestuia, dar probabil şi alte modele. Nu ştiu de ce, dar faptul că a fost ales Marocul în detrimentul României, unde Renault are deja o infrastructură dezvoltată, nu mi se pare un semn prea bun pentru planurile francezilor în România.

Mai ales că ei au anunţat că se vor concentra mult mai mult pe pieţele emergente precum Brazilia şi Rusia (în ambele ţări au fabrici) pentru a reduce dependenţa grupului faţă de piaţa europeană, care stagnează. Sunt curios dacă şi investiţiile grupului Renault în România vor stagna.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.