Renault a analizat cresterea capacitatii de productie in Romania, dar a ales Marocul

O afirmaţie interesantă mi-a atras atenţia în timp ce citeam articolul ăsta din Automotive News. Declaraţia îi aparţine lui Gerard Detourbet, vicepreşedinte al diviziei low-cost a companiei Renault, se referă la uzina din Maroc şi sună cam aşa:

„Capacitatea maximă a celor două linii de montaj Renault va fi de 350.000-360.000 de unităţi pe an, ca la Piteşti. Cum uzina de la Piteşti operează la capacitate maximă, ne-am întrebat dacă să mărim capacitatea de producţie în România sau în altă parte. Aşa a apărut Tanger în discuţie„.

Reiese de aici că Renault a analizat serios posibilitatea de a mări capacitatea de producţie în România, numai că, din motive foarte interesante de aflat, a ales să construiască de la zero o uzină în Maroc. Oare de ce? Cum spuneam şi aici, uzina din Tanger va produce din 2012 viitorul monovolum Dacia şi versiunea utilitară a acestuia, dar probabil şi alte modele. Nu ştiu de ce, dar faptul că a fost ales Marocul în detrimentul României, unde Renault are deja o infrastructură dezvoltată, nu mi se pare un semn prea bun pentru planurile francezilor în România.

Mai ales că ei au anunţat că se vor concentra mult mai mult pe pieţele emergente precum Brazilia şi Rusia (în ambele ţări au fabrici) pentru a reduce dependenţa grupului faţă de piaţa europeană, care stagnează. Sunt curios dacă şi investiţiile grupului Renault în România vor stagna.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *