Renault a început să producă modelul Symbol într-o nouă uzină în Algeria

După inaugurarea uzinei din Maroc în 2012, Renault continuă să investească în capacități de producție în Africa de Nord, compania franceză inaugurând luna aceasta o nouă fabrică în Oran, Algeria.

De ce ne-ar interesa pe noi românii deschiderea unei uzine Renault în Algeria? Pentru că aceasta va produce modelul Renault Symbol, care nu este altceva decât o Dacia Logan pe care este aplicată sigla mărcii franceze. Deși Renault susține că uzina din Oran va produce automobile exclusiv pentru piața auto algeriană, este clar că această decizie poate fi oricând schimbată, ceea ce ar putea afecta uzina Dacia din Mioveni.

La început, uzina Renault din Algeria va avea o capacitate anuală de producție de 25.000 de unități pe o singură linie, însă francezii iau în calcul și deschiderea unei a doua linii care ar crește producția anuală totală la 75.000 de autovehicule. Astfel, nu este exclus ca la momentul expansiunii, uzina din Algeria să preia din producția de Logan/Symbol din România. Interesează pe cineva din guvernul României acest lucru? Mă îndoiesc.

Renault a angajat aproximativ 350 de persoane în ultimele luni, noii angajați primind instruire la uzine Renault-Nissan, inclusiv la cea din România care produce Dacia Logan dar și Renault Symbol.

Modelul Renault Symbol pentru piața algeriană va avea un nivel înalt de echipare standard, incluzând un sistem de navigație GPS. Renault este constructorul auto numărul unu în Algeria, cu o cotă de piață de peste 25% la sfârșitul lunii septembrie 2014.


Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

12 comentarii la “Renault a început să producă modelul Symbol într-o nouă uzină în Algeria”

  1. Mda… pai hai sa lasam toti strainii sa faca ce noua ne e lene sa facem si asta e. Nu suntem in stare sa mentinem un brand auto serios in tara asta.

  2. Am impresia ca Guvernul nu se lasa pana nu ii pierdem si pe astia cum am pierdut si Nokia si alti producatrori care s-au reorientat catre alte tari mai primitoare din punct de vedere economic.

  3. Masinile sunt echipate din fabrica cu scuturi auto sau la toate trebuie sa alergi dupa aceea pentru a le gasi scutul potrivit plus montajul si toate cele?

  4. Avem un sistem de doi lei in loc sa aducem prodcatori mari la noi in tara ii eliminam.

  5. Ideal ar fi sa ramana in Romania cat mai multe companii ce produc si nu doar vand, astfel putem spera la o crestere a economiei.Au deschis in Alegeria deoarece probabail ca mana de lucru este mai ieftina dar nici noi nu suntem mult superiori lor. Sa speram ca se va lua cea mai buna decizie cu privinta la viitorul companiei.

  6. Nu stiu daca exportarea masinelor noi fabricate este o idee buna, pentru ca din intradevar afecteaza uzina Dacia. Dar nu cred ca va fi inchis. Mai repede va fi redus numarul persoanelor angajate decat sa fie vandut.

  7. Din cate am inteles eu fabrica Dacia din Romania este la capacitate maxima de productie. Practic daca Renault vrea sa vanda mai multe Loganuri/Symboluri ar avea, in mod logic, doua variante 1. Sa largeasca uzinele pe care deja le are. 2. Sa deschida unele noi. Varianta a doua este mult mai rentabila deoarece probabil in Algeria, ca si in Romania, or sa refoloseasca niste platforme deja existente. Platformele astea or sa le ia pe niste preturi de nimic plus ca or sa primeasca niste ajutoare si scutiri de impozit de la Statul algerian pentru ca, de, sunt investitor strain si creeaza locuri de munca pentru amaratii aia.
    In ceea ce priveste uzina de la Mioveni nici eu nu cred ca o sa se inchida asa cum nu s-a inchis nici aia din Turcia. Renault stie sa faca bani mai bine decat stie sa faca masini(cred ca sunt de departe cel mai istet producator) si au o droaie de avantaje aici ca sa renunte prea curand.

  8. Din pacate, sunt suficiente cazuri de firme pentru care relocarea este suficient de profitabila incat sa renunte la o fabrica. In plus, cred ca echipamentele pot fi transportate, tot ce ramane fizic ar fi constructia, care poate fi vanduta / inchiriata.

  9. Mi-e greu sa cred ca vor inchide uzina de aici dupa atatea investitii. Speranta mea e ca o data cu cresterea salariilor in Romania sa fie produse modele mai scumpe la noi, astfel incat Renault sa poata plati angajatii mai bine. Ma gandesc la modele Renault si, de ce nu, Nissan.

  10. Salut, crezi ca va mai dura mult pana cand vor inchide fabricile la noi si se va muta productia in tarile subdezvoltate?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *