Renault a lansat noul Clio in Romania, cel mai ieftin model costa 10.200 euro

Renault a lansat aseară în România cea de-a patra generație a modelului de clasă mică Clio, la prețuri care variază între 10.200 euro pentru modelul 1.2 16V 75 în echiparea Authentique și 14.500 euro pentru modelul Energy dCi 90 în echiparea Dynamique, ambele cu TVA inclus.

România este una dintre primele piețe europene pe care se lansează noul Clio, abia prezentat la Salonul Auto de la Paris. Inspirat de designul conceptului DeZir, noul Clio pune cel mai bine în practică noul limbaj stilistic al mărcii. Caroseria are o formă fluidă, brăzdată de linii senzuale despre care Renault spune că evocă puterea seducției și pasiunea.

Ce vă pot spune eu este că noul Clio arată foarte bine în realitate, proporțiile sunt reușite, însă designerii francezi pare că au rămas fără inspirație la partea posterioară. Privit din acest unghi, Clio poate fi confundat ușor cu Mitsubishi Colt. Interiorul aduce însă o tușă de prospețime atât prin concepție, cât și prin numeroasele posibilități de personalizare. La prima vedere și la prima pipăire, noul Clio pare o mașină bine închegată și „țeapănă”. Dacă voi avea ocazia, vă voi oferi mai multe impresii despre acest model după primul test drive.

La lansare, noul Clio este disponibil cu două motoare pe benzină, 1.2 16V de 75 CP și Energy 0.9 TCe de 90 CP, ultimul construit în uzina Dacia de la Mioveni. Din 2013 va exista și o a treia opțiune, un TCe de 1,2 litri și 120 CP. Versiunile diesel includ dCi-ul de 1,5 litri și 75 CP și Energy dCi 90, de 90 CP. Motorizările Energy dispun în standard de sistem Stop & Start, recordul de consum aparținându-i acestui ultim motor: 3,3 litri/100 km.

Această a patra generație Renault Clio vine echipată din standard cu ESP, Hill Start Assist, lumini de zi cu LED-uri sau acces fără cheie în interior, pe bază de card. Dealerii Renault din toată țara primesc comenzi pentru noul Clio începând din 18 octombrie.

Foto: auto-blog.ro

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

4 comentarii la „Renault a lansat noul Clio in Romania, cel mai ieftin model costa 10.200 euro”

  1. Da intr-adevar arata mai cu stil. Pretul mi se pare si mie nejustificat.

  2. Foarte fain mi se pare consumu. Cu un consum intre 3.5 si 4l/100km te duci si la magazinu de la colt cu masina 🙂

  3. Eu zic ca pretul pentru modelul de intrare in gama este unul rezonabil. Diesel-ul e intr-adevar scump, dar sincer nu vad de ce un utilizator normal si-ar lua o masina de clasa mica pe motorina. Ai revizii mai scumpe, costul pe km e cam la fel ca in cazul unui benzinar, iar motorul e mai zgomotos. De ce sa-ti iei diesel?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.