Renault Captur, primul crossover din segmentul B al marcii franceze

Renault-Captur-6La scurt timp după ce Peugeot a dezvăluit noul său crossover 2008, Renault scoate la înaintare rivalul pentru acesta. Se numește Captur și este bazat pe platforma tehnică a noului Clio. Designul lui Captur nu e la fel de îndrăzneț precum cel al conceptului omonim prezentat de Renault în 2011 la Salonul Auto de la Geneva, ci e mai degrabă inspirat de noul Clio.

Ceea ce nu înseamnă că designerii nu au făcut o treabă bună. După ce am lăudat designul lui Peugeot 2008, acum mi-e greu să aleg între el și Captur. Un lucru e clar: Nissan Juke rămâne „trăsnitul” clasei, iar Captur va fi mai degrabă un rival pentru Peugeot 2008 și Opel Mokka decât pentru ruda lui japoneză.

Proporțiile corecte, garda la sol înălțată și roțile mari dau impresia de robustețe. Captur vine standard vopsit în două nuanțe contrastante, una pentru plafon și alta pentru restul caroseriei, iar Renault promite că va oferi numeroase posibilități de personalizare.

Renault Captur e descris drept un crossover urban care combină poziția de condus înaltă a unui SUV cu spațiul și modularitatea interioară ale unui MPV și cu agilitatea și plăcerea de a conduce oferite de o mașină compactă. La o lungime de 4,12 metri, Renault Captur dispune de un spațiu interior generos, conform constructorului. Interiorul este modular și oferă spații de depozitare „inovatoare”, iar bordul este inspirat de cel al lui Clio.

Echiparea standard va include sisteme precum hands-free entry, hill start assist și senzori de parcare în bara spate. Opțional, va fi oferit sistemul multimedia Renault R-Link touchscreen, plus un sistem audio cu șase boxe, conectivitate Bluetooth, audio-streaming și sunet Arkamys hi-fi.

Deși Renault ne spune doar că emisiile de CO2 vor începe de la 96 g/km, e de așteptat ca motorizările să fie preluate de la Clio, cu eventuale mici creșteri de putere. Lansarea oficială va avea loc în martie la Salonul Auto de la Geneva.

 

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

2 comentarii la “Renault Captur, primul crossover din segmentul B al marcii franceze”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *