Renault Captur, primul crossover din segmentul B al marcii franceze

Renault-Captur-6La scurt timp după ce Peugeot a dezvăluit noul său crossover 2008, Renault scoate la înaintare rivalul pentru acesta. Se numește Captur și este bazat pe platforma tehnică a noului Clio. Designul lui Captur nu e la fel de îndrăzneț precum cel al conceptului omonim prezentat de Renault în 2011 la Salonul Auto de la Geneva, ci e mai degrabă inspirat de noul Clio.

Ceea ce nu înseamnă că designerii nu au făcut o treabă bună. După ce am lăudat designul lui Peugeot 2008, acum mi-e greu să aleg între el și Captur. Un lucru e clar: Nissan Juke rămâne „trăsnitul” clasei, iar Captur va fi mai degrabă un rival pentru Peugeot 2008 și Opel Mokka decât pentru ruda lui japoneză.

Proporțiile corecte, garda la sol înălțată și roțile mari dau impresia de robustețe. Captur vine standard vopsit în două nuanțe contrastante, una pentru plafon și alta pentru restul caroseriei, iar Renault promite că va oferi numeroase posibilități de personalizare.

Renault Captur e descris drept un crossover urban care combină poziția de condus înaltă a unui SUV cu spațiul și modularitatea interioară ale unui MPV și cu agilitatea și plăcerea de a conduce oferite de o mașină compactă. La o lungime de 4,12 metri, Renault Captur dispune de un spațiu interior generos, conform constructorului. Interiorul este modular și oferă spații de depozitare „inovatoare”, iar bordul este inspirat de cel al lui Clio.

Echiparea standard va include sisteme precum hands-free entry, hill start assist și senzori de parcare în bara spate. Opțional, va fi oferit sistemul multimedia Renault R-Link touchscreen, plus un sistem audio cu șase boxe, conectivitate Bluetooth, audio-streaming și sunet Arkamys hi-fi.

Deși Renault ne spune doar că emisiile de CO2 vor începe de la 96 g/km, e de așteptat ca motorizările să fie preluate de la Clio, cu eventuale mici creșteri de putere. Lansarea oficială va avea loc în martie la Salonul Auto de la Geneva.

 

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

2 comentarii la „Renault Captur, primul crossover din segmentul B al marcii franceze”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.