Renault Latitude: urmasul lui Safrane venit cu o intarziere de 10 ani…

Aţi auzit de Safrane şi VelSatis, nu? Au fost două modele de clasă mare pe care Renault le-a scos pe piaţă sperând să „ciupească” din cota de piaţă a consacratelor limuzine germane. Fireşte că nu au reuşit, aşa cum nici Peugeot cu al său 607 sau Citroen cu C6 nu au făcut-o (a se citi „au eşuat lamentabil”).

Ei bine, Renault nu se lasă şi prezintă Latitude, o nouă berlină de clasă mare. De data asta, abordarea e mult mai clasică decât în cazul VelSatis. Ba chiar şi mai eficientă din punctul de vedere al costurilor, Latitude folosind platforma noului Samsung SM5 (care la rândul lui foloseşte o platformă alungită de Renault Laguna). Puţinele detalii furnizate azi de Renault zic următoarele.

Dimensiuni generoase

Sedan-ul Latitude are dimensiunile de 4,89 metri lungime, 1,83 metri lăţime şi 1,49 metri înălţime. Asta înseamnă că şi habitaclul ar trebui să ofere spaţiu suficient pentru pasageri. Renault promite că noul model are unul dintre cele mai mari portbagaje din clasa mare. Printre dotările menţionate de Renault se numără climatizarea automată cu trei zone, scaunul şoferului cu masaj, sistemul audio BOSE, farurile cu xenon sau stopurile cu LED-uri.

Ca motorizări, e de aşteptat ca Latitude să folosească propulsorul diesel de 2,0 litri, dar şi un V6 pe benzină. Premiera mondială a maşinii va avea loc în august la Salonul Auto de la Moscova, vânzările începând în această toamnă în Asia, Africa, Rusia, Turcia, Orientul Mijlociu, Australia şi Mexic. Modelul pentru Europa va fi prezentat la Paris în octombrie.

Designul nu impresionează

Despre design, nu am prea multe de zis (de bine). Am remarcat farurile care parcă sunt demontate de la Saab 9-3 facelift, grila cu prea mult crom pentru gustul meu, dar şi aspectul cam banal. Se vede că designerii Renault nu au avut prea mult spaţiu de manevră, dat fiind faptul că Latitude foloseşte platforma lui Samsung SM5. Maşina asta ar fi fost exact ceea ce trebuie în 2000, când s-a încetat producţia lui Safrane. Dar suntem în 2010, iar Renault trebuia să vină cu ceva cu adevărat special…

PS: Aştept cu nerăbdare preţurile şi fotografiile de interior. De preţ cred că depinde în cea mai mare măsură succesul/eşecul acestui model. S-ar putea ca francezii să-şi fi dat seama că nu pot lupta cu germanii cu aceleaşi arme şi să ofere prin Latitude o berlină cu pretenţii premium la un preţ foarte avantajos. În acest caz, jos pălăria!

Foto: Renault

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.