Renault Latitude: urmasul lui Safrane venit cu o intarziere de 10 ani…

Aţi auzit de Safrane şi VelSatis, nu? Au fost două modele de clasă mare pe care Renault le-a scos pe piaţă sperând să „ciupească” din cota de piaţă a consacratelor limuzine germane. Fireşte că nu au reuşit, aşa cum nici Peugeot cu al său 607 sau Citroen cu C6 nu au făcut-o (a se citi „au eşuat lamentabil”).

Ei bine, Renault nu se lasă şi prezintă Latitude, o nouă berlină de clasă mare. De data asta, abordarea e mult mai clasică decât în cazul VelSatis. Ba chiar şi mai eficientă din punctul de vedere al costurilor, Latitude folosind platforma noului Samsung SM5 (care la rândul lui foloseşte o platformă alungită de Renault Laguna). Puţinele detalii furnizate azi de Renault zic următoarele.

Dimensiuni generoase

Sedan-ul Latitude are dimensiunile de 4,89 metri lungime, 1,83 metri lăţime şi 1,49 metri înălţime. Asta înseamnă că şi habitaclul ar trebui să ofere spaţiu suficient pentru pasageri. Renault promite că noul model are unul dintre cele mai mari portbagaje din clasa mare. Printre dotările menţionate de Renault se numără climatizarea automată cu trei zone, scaunul şoferului cu masaj, sistemul audio BOSE, farurile cu xenon sau stopurile cu LED-uri.

Ca motorizări, e de aşteptat ca Latitude să folosească propulsorul diesel de 2,0 litri, dar şi un V6 pe benzină. Premiera mondială a maşinii va avea loc în august la Salonul Auto de la Moscova, vânzările începând în această toamnă în Asia, Africa, Rusia, Turcia, Orientul Mijlociu, Australia şi Mexic. Modelul pentru Europa va fi prezentat la Paris în octombrie.

Designul nu impresionează

Despre design, nu am prea multe de zis (de bine). Am remarcat farurile care parcă sunt demontate de la Saab 9-3 facelift, grila cu prea mult crom pentru gustul meu, dar şi aspectul cam banal. Se vede că designerii Renault nu au avut prea mult spaţiu de manevră, dat fiind faptul că Latitude foloseşte platforma lui Samsung SM5. Maşina asta ar fi fost exact ceea ce trebuie în 2000, când s-a încetat producţia lui Safrane. Dar suntem în 2010, iar Renault trebuia să vină cu ceva cu adevărat special…

PS: Aştept cu nerăbdare preţurile şi fotografiile de interior. De preţ cred că depinde în cea mai mare măsură succesul/eşecul acestui model. S-ar putea ca francezii să-şi fi dat seama că nu pot lupta cu germanii cu aceleaşi arme şi să ofere prin Latitude o berlină cu pretenţii premium la un preţ foarte avantajos. În acest caz, jos pălăria!

Foto: Renault

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *