Renunta Daimler la Maybach?

Marca de superlux a concernului Daimler, Maybach, ar putea fi închisă la finele acestui an, din cauză că nu este profitabilă. Vânzările slabe comparativ cu Rolls-Royce sau Bentley i-au determinat pe cei de la Daimler să ia această decizie, dar şi planurile mari pe care le au cu viitorul S-Class.

Cu toate astea, înainte de închiderea prăvăliei, toate modelele Maybach actuale vor beneficia de un facelift, care va include o nouă grilă şi faruri cu LED-uri. Modificările vor fi prezentate în aprilie, la salonul de la Beijing. Scoasă de la naftalină în 2002, marca Maybach se va întoarce apoi din nou în cărţile de istorie.

Nu doar vânzările slabe sunt însă de vină pentru închiderea Maybach, căci Daimler nu a relansat această marcă pentru a face profit, ci mai ales pentru imagine. Problema este că Maybach stă în calea planurilor companiei pentru viitorul Mercedes-Benz S-Class.

Aşteptat în 2014, acesta va urca către segmentul de superlux, promiţând să fie unul dintre cele mai hi-tech automobile produse vreodată. Practic, Maybach reprezintă în prezent un plafon peste care S-Class nu are voie să treacă, nici ca preţ, nici calitativ. Însă dacă se renunţă la Maybach, viitorul Clasa S va putea urca în voie.

Îmi pare rău dacă se va întâmpla aşa, dar mai mult pentru ceea ce a însemnat marca Maybach în perioada interbelică decât acum. Designul fără personalitate, de Mercedes S-Class „umflat”, i-a dăunat cel mai tare mărcii Maybach de la relansare încoace. Produsul este excelent, nu mă îndoiesc, dar ambalajul este jalnic comparativ cu Rolls-Royce.

Via Autoexpress

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Un comentariu la „Renunta Daimler la Maybach?”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.