Renunta Daimler la Maybach?

Marca de superlux a concernului Daimler, Maybach, ar putea fi închisă la finele acestui an, din cauză că nu este profitabilă. Vânzările slabe comparativ cu Rolls-Royce sau Bentley i-au determinat pe cei de la Daimler să ia această decizie, dar şi planurile mari pe care le au cu viitorul S-Class.

Cu toate astea, înainte de închiderea prăvăliei, toate modelele Maybach actuale vor beneficia de un facelift, care va include o nouă grilă şi faruri cu LED-uri. Modificările vor fi prezentate în aprilie, la salonul de la Beijing. Scoasă de la naftalină în 2002, marca Maybach se va întoarce apoi din nou în cărţile de istorie.

Nu doar vânzările slabe sunt însă de vină pentru închiderea Maybach, căci Daimler nu a relansat această marcă pentru a face profit, ci mai ales pentru imagine. Problema este că Maybach stă în calea planurilor companiei pentru viitorul Mercedes-Benz S-Class.

Aşteptat în 2014, acesta va urca către segmentul de superlux, promiţând să fie unul dintre cele mai hi-tech automobile produse vreodată. Practic, Maybach reprezintă în prezent un plafon peste care S-Class nu are voie să treacă, nici ca preţ, nici calitativ. Însă dacă se renunţă la Maybach, viitorul Clasa S va putea urca în voie.

Îmi pare rău dacă se va întâmpla aşa, dar mai mult pentru ceea ce a însemnat marca Maybach în perioada interbelică decât acum. Designul fără personalitate, de Mercedes S-Class „umflat”, i-a dăunat cel mai tare mărcii Maybach de la relansare încoace. Produsul este excelent, nu mă îndoiesc, dar ambalajul este jalnic comparativ cu Rolls-Royce.

Via Autoexpress

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Un comentariu la “Renunta Daimler la Maybach?”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *