Rezultat rusinos pentru Dacia Lodgy la EuroNCAP: doar 3 stele!

Știu că v-ați săturat de atâtea știri despre Dacia în ultima vreme, dar asta chiar nu putea fi trecută cu vederea. Dacă despre noile Logan și Sandero am avut cuvinte de laudă, acum e vorba de o știre rușinoasă pentru constructorul deținut de Renault.

Faptele: Dacia Lodgy a primit doar trei stele la ultima sesiune de teste EuroNCAP! Atenție, este vorba despre o mașină apărută în 2012, nu în 2004, ca primul Logan (tot trei stele EuroNCAP). Așadar, în 8 ani Dacia n-a prea progresat la siguranță. După părerea mea, acest rezultat este inadmisibil pentru un automobil nou în 2012 și ar trebui să le dea serios de gândit inginerilor de la Dacia.

Mașina fabricată în Maroc a fost depunctată serios la capitolul echipamente de siguranță, unde a primit un scor de numai 29%. EuroNCAP a penalizat astfel lipsa ESP-ului și a limitatorului de viteză din echiparea standard.

Dar să zicem că n-ar fi asta principala „bubă” a lui Lodgy. Mai grav e că la impactul frontal, Lodgy a oferit o „protecție marginală” pentru pieptul șoferului, în timp ce genunchii șoferului și pasagerului au intrat în contact cu bordul mașinii. De asemenea, protecția oferită picioarelor și gleznelor șoferului a fost tot marginală, din cauza deformării și ruperii podelei.

În ceea ce privește impactul lateral, protecția oferită a fost bună, însă la testul impactului lateral cu stâlpul, pasagerii au fost susceptibili de răni la nivelul pieptului. Cât privește un impact din spate, nici aici Dacia Lodgy nu a impresionat. Scaunele și centurile au oferit o protecție slabă împotriva rănilor.

Protecția acordată pasagerilor a primit un scor de 72%, cea a pasagerilor copii 77%, iar cea acordată pietonilor doar 44%. Să sperăm că noile Logan și Sandero vor obține mai mult de trei stele la teste, altfel strategia aceasta de a face economii la capitolul siguranță s-ar putea să fie una păguboasă pentru Dacia.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *