Potrivit statisticilor DRPCIV (Direcţia Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor), luna noiembrie 2010 a consemnat o creştere cu 34,75% a înmatriculărilor de autoturisme noi comparativ cu aceeaşi lună a anului precedent.
Astfel, în noiembrie 2010 s-au înscris în circulaţie la nivelul întregii ţări 11.440 automobile, faţă de 8.490 în noiembrie 2009. Dintre acestea, cele mai întâlnite mărci au fost Dacia, cu 4.105 autoturisme (creştere de 45,16%), Renault, cu 1.030 unităţi (+75,77%), Skoda, cu 1.026 maşini (+26,51%) şi Opel, cu 845 automobile (+103,61%).
La polul opus, cele mai rare mărci de maşini noi înmatriculate în noiembrie 2010 au fost Geely şi Lada (câte o maşină de fiecare), Jeep, Lexus şi Smart (câte 2), Cadillac, Jaguar, Lancia şi Morgan (câte 3).
Per ansamblu însă, în perioada ianuarie-noiembrie 2010, piaţa automobilelor noi a scăzut cu 22% faţă de perioada similară din 2009, în special datorită vânzărilor foarte slabe din primele luni ale acestui an – ianuarie înregistrând un record negativ absolut pentru piaţa românească.
Înmatriculările second-hand, de şase ori mai multe
La fel de interesantă este însă statistica referitoare la maşinile second-hand. Piaţa este de aproape şase ori mai mare în acest caz, fiind înmatriculate în luna noiembrie 60.862 automobile vechi la nivelul întregii ţări. Dintre acestea, 26.887 unităţi provin din import, în timp ce 33.975 unităţi au fost reînmatriculate în urma transferului de proprietate.
Mulţi români s-au grăbit să-şi înmatriculeze maşinile second-hand aduse din afara ţării înainte de 1 ianuarie 2011, dată de la care taxele de primă înmatriculare vor creşte simţitor. Cele mai populare mărci second-hand în cazul automobilelor importate au fost, de departe, Volkswagen şi Opel, cu 7.450, respectiv 6.794 unităţi. La mare distanţă se situează Ford (2.632 unităţi) şi Audi (1.900 unităţi).
Amatorii de statistici pot pierde câteva ore bune aici.
Foto: Dacia
Un comentariu la „Romanii au inmatriculat 11.440 masini noi si 60.862 second-hand in noiembrie”