Romanii au inmatriculat 11.440 masini noi si 60.862 second-hand in noiembrie

Potrivit statisticilor DRPCIV (Direcţia Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor), luna noiembrie 2010 a consemnat o creştere cu 34,75% a înmatriculărilor de autoturisme noi comparativ cu aceeaşi lună a anului precedent.

Astfel, în noiembrie 2010 s-au înscris în circulaţie la nivelul întregii ţări 11.440 automobile, faţă de 8.490 în noiembrie 2009. Dintre acestea, cele mai întâlnite mărci au fost Dacia, cu 4.105 autoturisme (creştere de 45,16%), Renault, cu 1.030 unităţi (+75,77%), Skoda, cu 1.026 maşini (+26,51%) şi Opel, cu 845 automobile (+103,61%).

La polul opus, cele mai rare mărci de maşini noi înmatriculate în noiembrie 2010 au fost Geely şi Lada (câte o maşină de fiecare), Jeep, Lexus şi Smart (câte 2), Cadillac, Jaguar, Lancia şi Morgan (câte 3).

Per ansamblu însă, în perioada ianuarie-noiembrie 2010, piaţa automobilelor noi a scăzut cu 22% faţă de perioada similară din 2009, în special datorită vânzărilor foarte slabe din primele luni ale acestui an – ianuarie înregistrând un record negativ absolut pentru piaţa românească.

Înmatriculările second-hand, de şase ori mai multe

La fel de interesantă este însă statistica referitoare la maşinile second-hand. Piaţa este de aproape şase ori mai mare în acest caz, fiind înmatriculate în luna noiembrie 60.862 automobile vechi la nivelul întregii ţări. Dintre acestea, 26.887 unităţi provin din import, în timp ce 33.975 unităţi au fost reînmatriculate în urma transferului de proprietate.

Mulţi români s-au grăbit să-şi înmatriculeze maşinile second-hand aduse din afara ţării înainte de 1 ianuarie 2011, dată de la care taxele de primă înmatriculare vor creşte simţitor. Cele mai populare mărci second-hand în cazul automobilelor importate au fost, de departe, Volkswagen şi Opel, cu 7.450, respectiv 6.794 unităţi. La mare distanţă se situează Ford (2.632 unităţi) şi Audi (1.900 unităţi).

Amatorii de statistici pot pierde câteva ore bune aici.

Foto: Dacia

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Un comentariu la „Romanii au inmatriculat 11.440 masini noi si 60.862 second-hand in noiembrie”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.