Romanii si mersul pe bicicleta

Am o bicicletă și aș vrea să o folosesc pentru deplasările zilnice prin oraș (în cazul de față București). Ca mine sunt cel puțin alte câteva mii de oameni. Problema e că în orașul ăsta nu ai pe unde merge cu bicicleta în condiții de siguranță. Pistele de biciclete de pe trotuare sunt o glumă proastă, iar pe șosea încă nu am curaj să merg decât dacă nu am altă alternativă și atunci doar pe distanțe scurte. Orice primar din lumea asta, chiar dacă ar avea  doar patru clase, și-ar da seama că prin oferirea de condiții bicicliștilor ar putea decongestiona orașul.

Teoretic, treaba pare logică. Realitatea este însă cruntă în România și te lovește în moalele capului când te aștepți mai puțin. Priviți filmulețul de mai jos, în care cei de la Optar întreabă șoferii bucureșteni dacă în viitor ar vrea să vadă în oraș mai multe mașini sau mai multe biciclete. Răspunsurile lor, în aparență încurajatoare, reflectă fidel stadiul de civilizație la care ne aflăm: cei mai mulți dintre șoferi vor să vadă mai multe biciclete ca să meargă ei mai ușor cu mașinile! Se mai îndoiește cineva că merităm cu vârf și îndesat poluarea și traficul infect din orașele în care trăim?

Foto: Portocala Mecanică

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

6 comentarii la „Romanii si mersul pe bicicleta”

  1. Cam din martie si pana cand da prima zapada uit de RATB sau de timpul pierdut prin intersectii, sau cautarea unui loc de parcare etc.. Cu bike-ul e mult mai lejer, si am senzatia de libertate.

  2. din pacate in romania nu exista educatie pentru acest lucru , mergeti in Amsterdam si veti vedea ca toata lumea are bicicleta , si e cu totul altceva, parerea mea este ca tine de educatie…

  3. Saptamana trecuta a fost calcata o prietena de un taximetrist pe Lascar Catargiu. E aiurea rau de tot cu bicicelta prin oras

  4. In Bucuresti cel putin, mersul pe bicicleta prin oras = „m-am plictisit cu binele…”

    Nu mai spun ca, pe arterele intes circulate, s-ar putea sa fie si daunator cailor respiratorii. De ce? Simplu, faci efort si volumul de aer „curat” inspirat-expirat va fi mult mai mare. Cu alte cuvinte iti folosesti plamanii pe post de filtru de particule…

  5. Da pistele sunt o gluma proasta. Dar nu pistele sunt o problema pe cat sunt oamenii. Exact cum ai zis tu, vor biciclete pentru altii ca sa le fie lor mai usor. La fel se aplica si pentru RATB. Ca la noi mersul pe bicicleta si folosirea mijloacelor de transport in comun sunt numai pentru „fraieri” . Daca ai bani iti iei masina,te bati si te injuri in trafic ca un „smecher”. E trist tare sa vezi valorile morale ale e „romanului monden”.

  6. Prin alte orase (Cluj, Oradea, Craiova) poti merge cu bicileta relativ ok, pe sosea, daca eviti doua-trei artere mai aglomerate sau orele de varf.
    In Bucuresti, pe trotuar mi se pare imposibil, iar pe sosea sport extrem. Extrem de periculos. Si, daca nu au facut ceva in campania electorala (nici macar la stadiul de propuneri), mi-e foarte greu sa cred ca vor fi imbunatatiri reale, in anii urmatori.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.