Romanii si mersul pe bicicleta

Am o bicicletă și aș vrea să o folosesc pentru deplasările zilnice prin oraș (în cazul de față București). Ca mine sunt cel puțin alte câteva mii de oameni. Problema e că în orașul ăsta nu ai pe unde merge cu bicicleta în condiții de siguranță. Pistele de biciclete de pe trotuare sunt o glumă proastă, iar pe șosea încă nu am curaj să merg decât dacă nu am altă alternativă și atunci doar pe distanțe scurte. Orice primar din lumea asta, chiar dacă ar avea  doar patru clase, și-ar da seama că prin oferirea de condiții bicicliștilor ar putea decongestiona orașul.

Teoretic, treaba pare logică. Realitatea este însă cruntă în România și te lovește în moalele capului când te aștepți mai puțin. Priviți filmulețul de mai jos, în care cei de la Optar întreabă șoferii bucureșteni dacă în viitor ar vrea să vadă în oraș mai multe mașini sau mai multe biciclete. Răspunsurile lor, în aparență încurajatoare, reflectă fidel stadiul de civilizație la care ne aflăm: cei mai mulți dintre șoferi vor să vadă mai multe biciclete ca să meargă ei mai ușor cu mașinile! Se mai îndoiește cineva că merităm cu vârf și îndesat poluarea și traficul infect din orașele în care trăim?

Foto: Portocala Mecanică

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

6 comentarii la “Romanii si mersul pe bicicleta”

  1. Cam din martie si pana cand da prima zapada uit de RATB sau de timpul pierdut prin intersectii, sau cautarea unui loc de parcare etc.. Cu bike-ul e mult mai lejer, si am senzatia de libertate.

  2. din pacate in romania nu exista educatie pentru acest lucru , mergeti in Amsterdam si veti vedea ca toata lumea are bicicleta , si e cu totul altceva, parerea mea este ca tine de educatie…

  3. Saptamana trecuta a fost calcata o prietena de un taximetrist pe Lascar Catargiu. E aiurea rau de tot cu bicicelta prin oras

  4. In Bucuresti cel putin, mersul pe bicicleta prin oras = „m-am plictisit cu binele…”

    Nu mai spun ca, pe arterele intes circulate, s-ar putea sa fie si daunator cailor respiratorii. De ce? Simplu, faci efort si volumul de aer „curat” inspirat-expirat va fi mult mai mare. Cu alte cuvinte iti folosesti plamanii pe post de filtru de particule…

  5. Da pistele sunt o gluma proasta. Dar nu pistele sunt o problema pe cat sunt oamenii. Exact cum ai zis tu, vor biciclete pentru altii ca sa le fie lor mai usor. La fel se aplica si pentru RATB. Ca la noi mersul pe bicicleta si folosirea mijloacelor de transport in comun sunt numai pentru „fraieri” . Daca ai bani iti iei masina,te bati si te injuri in trafic ca un „smecher”. E trist tare sa vezi valorile morale ale e „romanului monden”.

  6. Prin alte orase (Cluj, Oradea, Craiova) poti merge cu bicileta relativ ok, pe sosea, daca eviti doua-trei artere mai aglomerate sau orele de varf.
    In Bucuresti, pe trotuar mi se pare imposibil, iar pe sosea sport extrem. Extrem de periculos. Si, daca nu au facut ceva in campania electorala (nici macar la stadiul de propuneri), mi-e foarte greu sa cred ca vor fi imbunatatiri reale, in anii urmatori.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *