La jumătatea lunii noiembrie, echipa JMS Performance s-a deplasat în Italia la Parma, pe pista “Autodromo di Franciacorta”, unde tînărul pilot ploieştean de karting, Daniel Nicolescu, proaspăt campion al Europei de Sud-Est la karting, a avut primul contact cu un monopost de Formula Gloria.
Monopostul a fost pus la dispoziţia echipei române de către team-ul VFCA. Daniel a avut ocazia să efectueze teste timp de două zile. Prima zi a fost de acomodare, rulînd singur pe pista, iar a doua zi a rulat alături de alţi piloţi din Formula Gloria, Formula Renault, Formula 3, precum şi maşini din cadrul campionatului FIA GT.
Încă de la prima sesiune de vineri Daniel a dat dovadă de maturitate, acomodîndu-se imediat cu comenzile maşinii, iar timpii devenind din ce în ce mai buni la fiecare ieşire pe pistă. A doua zi a fost cu adevărat deosebită pentru pilotul ploieştean, acesta reuşind să fie extrem de rapid, spre surprinderea tuturor în condiţiile în care românul se afla pentru prima dată la volanul unui monopost. Venit direct de pe kart, Daniel a reuşit un timp cu doar jumătate de secundă mai slab decît recordul pistei pentru această categorie.
Team-managerul JMS Performance, Ionuţ Iancu, s-a declarat foarte mulţumit de test. “A fost o experienţă unică, monopostul este extrem de rapid, e altceva decît un kart, în primul rînd frînările la peste 200 km/h oferă senzaţii unice. Maşina este foarte bine echilibrată, iar cutia de viteze este perfect etajată. Sînt foarte mulţumit de evoluţia lui Daniel. S-a acomodat imediat cu maşina şi a impresionat asistenţa, fiind aplaudat la fiecare revenire la boxe de către piloţii şi team-managerii altor echipe“, a declarat Iancu.
Echipa va continua testele, urmînd ca la începutul anului să se ia decizia către ce campionat se va orienta.
DATE TEHNICE MONOPOST FORMULA GLORIA:
Motor Yamaha Fazer 1000 cmc
4 cilindri, 4 timpi, 5 supape pe cilindru, 4 carburatoare de 37’’
Peste 150 cai la 10.000 ture cuplu maxim 10.8 kgm la 7500 ture
Viteză maximă peste 250 km/h
Cutie viteze secvenţială 6 raporturi
Şasiu tubular din oţel, diverse elemente de carbon
Frîne pe disc, 270 mm diametru, 2 pompe de frînă, 6 etriere
Greutate 380 kg