Rovinieta electronica, un nou abuz asupra soferilor romani

Avem un guvern minunat. După ce a rezolvat problema infrastructurii, brăzdând ţara cu autostrăzi în lung şi-n lat, a făcut următorul pas logic, introducerea rovinietei electronice. Se ştie că românul plăteşte cu zâmbetul pe buze atunci când beneficiază de drumuri occidentale…

Noua formă de plată a taxei de drum este o adevărată minune a tehnicii moderne, care va scuti şoferii de chinul lipirii pe parbrize a rovignietei actuale. Asta pentru că va fi emisă electronic, datele de identificare ale maşinii intrând într-o bază de date unde vor fi stocate pe toată perioada valabilităţii vinietei.

Astfel, plătitorul va primi de acum doar un bon fiscal (sau o factură, la cerere) care va atesta plata rovinietei şi care va trebui păstrat(ă). Prin acest sistem oamenii din CNADNR (hoţii ăia care ar trebui să facă drumuri) spun că riscul de a fi prins fără rovinietă este mult mai mare.

Motivul este acela că există camere fixe de filmat care detectează automat maşinile „frauduloase”, prin citirea numărului de înmatriculare şi căutarea acestuia în baza de date cu maşinile plătitoare. Pe scurt, dacă maşina ta nu e găsită în acea listă, înseamnă că mergi fără rovinietă. Asta pe lângă obişnuitele controale în trafic, unde se acţionează cu camere mobile legate la aceeaşi bază de date naţională.

Amendă plus despăgubire

Partea distractivă de aici începe. Cum băieţii deştepţi de la CNADNR nu au considerat niciodată un abuz faptul că percep taxa asta de drum în mod ilegal, aplicând-o la toată reţeaua de drumuri naţionale (deşi în ţările unde există o astfel de taxă ea se aplică doar autostrăzilor), ei nu au nici o problemă nici în a-i jecmăni şi mai tare pe şoferi. Cum? Prin plata unor amenzi mult mai mari decât până acum.

Practic, dacă un şofer va fi prins că nu are rovinieta valabilă, va trebui să plătească o amendă de minimum 250 lei (care poate urca până la 4.500 lei în cazul autocamioanelor grele), la care se va adăuga şi „o despăgubire”, într-un cuantum cuprins între 28 şi 1210 euro, în funcţie de tipul de autovehicul condus. Deci, după ce plăteşti amenda şi rovinieta ca să intri în legalitate, mai trebuie să plăteşti contravaloarea încă unei roviniete pe un an, ca despăgubire. Dacă nu vrei să o plăteşti, rămâi fără talonul maşinii, care este confiscat de organul de control până la plata despăgubirii.

Şi uite aşa plătim o căruţă de bani pentru nişte băieţi deştepţi din nişte birouri şi pentru nişte asfaltatori pentru care timpul de execuţie al unui kilometru de autostradă se măsoară în decade. Şi uite aşa ne distrugem maşinile prin gropi, rămânem înzăpeziţi iarna cu zilele şi murim anual cu miile pe nişte drumuri jalnice. Şi uite aşa nu facem nimic şi plătim în continuare ca să fim batjocoriţi pe banii noştri. Şi uite aşa ne merităm soarta…

PS: În transparenţa cu care ne-au obişnuit, cei de la drumuri nu au comunicat amplasarea exactă a camerelor fixe, dar pentru asta există solidaritatea şoferilor, nu? Locaţiile camerelor le găsiţi aici.

Foto: blog.videotrafic.com

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

9 comentarii la “Rovinieta electronica, un nou abuz asupra soferilor romani”

  1. E adevarat, avem drumuri nationale care cu greu pot fi numite comunale in tarile civilizate. Cu toate astea, platim taxe de drum la CNADNR, taxe de drum incluse in pretul combustibililor, impozite etc, etc. Cine e de vina?

  2. Buna ziua!
    Doresc sa va informez cu privire la revolta mea impotriva strategiei de intretinere a drumurilor ce apartin de judetul Arad. Nu as spune ca cele ale judetului Bihor sunt mai bune, insa este ceva revoltator. Drumul de la Oradea la Arad este de-a dreptul un test de supravietuire si cred ca nu sunt singura ce afirma acest lucru. La nivel de comune sau orase este acelasi lucru, sunt portiuni ce in toamna anului 2010 au fost reparate, la un moment dat era impanzit de semafoare si de echipe ce munceau insa rezultatele deja se vad, gropi peste gropi pe marginea carosabilului si mai rau decat atat sunt de-a dreptul si pe mijlocul soselelor.
    Am fost nevoita toata saptamana sa fac acest drum si ma astept din moment in moment sa sara o roata de la masina, sau sa fiu nevoita sa merg cat de curand in service-ul auto. Este de-a dreptul revoltator ca nimeni nu ia nici o masura, sunt semne de circulatie cu limita de viteza de 50 la ora insa va asigur ca nu se poate merge decat cu 30 in acele portiuni. Iesi dint-o groapa si dai in alta, pericolul de accident este la tot pasul din cauza drumurilor necorespunzatoare. La intrare in Zerind e jale, apoi urmeaza in Zimand o portiune de cativa kilometri de-ti vine sa plangi, astea au fost doar 2 exemple insa o sa va asigur ca daca cineva verifica aceste drumuri va avea aceeasi surpriza neplacuta. NU ESTE POSIBIL ASA CEVA. De ce nu face nimeni nimic? pe langa faptul ca suntem obligati sa platim pretul care este la combustibil, isi mai si bat joc de noi cu drumurile pe care le avem. Nu stiu de competenta cui tine pentru ca drumuri si poduri Arad nu are nici macar o adresa de email unde sa-mi pot comunica dezamagirea insa sper ca cineva totusi va citi si va reflecta asupra acestor probleme, fara a spera la primirea unui raspuns oficial….

  3. Trebuei sa intelegeti ca nu lideul trebuie sa se nasca si sa existe, ci fiecare dintre noi trebuie sa devina propriul lider in luarea deciiziilor, solidaritatea umana e cheia in orice activitate. Tineti minte…Multimea da tonul!

  4. @Rexton acel lider din pacate l-au omorat in `89.

    poate ca era mai bine cu el. nu mai avea nici tara atatea datorii, si fiecare avea un loc de munca asigurat.

  5. E clar ca taxa de drum e un abuz in Romania, cu atat mai mult in noua ei forma. Oare e asa de greu ca un grup semnificativ de soferi sa se uneasca si sa dea statul roman in judecata pentru asta?
    Multumesc pentru aprecierile legate de blog si te mai astept pe aici. O sa ma uit si pe link-ul cu concursul.

  6. Care autostrazi? :)) Metrul ala de pamantul si cu alalalt de gropi?

    Avand in vedere ca drumurile sunt asa cum sunt, mi se pare o nesimtire noua forma de a cumpara rovinieta. De fapt, tot conceptul e o nesimtire.

    Ai un blog foarte interesant. E un concurs pe tema auto, te-ai gandit sa te inscrii (e gratis)? Bafta!

  7. Nu stiu daca e nevoie neaparat de un lider providential cat de o societate civila activa. Drepturile consumatorului roman sunt aparate doar pe hartie, in realitate nu se face absolut nimic pentru acesta. De ce avem preturile la masini si la multe altele calculate in euro cand noi suntem platiti in lei? Si exemplele pot continua la nesfarsit. Pierdem pe toate planurile pentru ca nu suntem uniti, avem o mentalitate paguboasa de tipul fiecare pentru el, restul nu conteaza. Din pacate…

  8. Oare cand se va naste acel lider pe care poporul Roman sa-l merite si care sa ne scape de aceste abuzuri ale actualilor guvernanti ( fel de fel de taxe, impozite etc ), care nu mai stiu din ce sa faca bani pentru clientela lor politic. Consider ca aceasta taxa auto este abuziva si nu reflecta calitatea drumurilor din Romania !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *