S-a nascut baby Alfa!

mito11.jpgAlfa Romeo a dat publicităţii primele fotografii ale celui mai mic model al său, denumit nu Junior sau Furiosa, cum se vehiculase până acum, ci Mi.To. Numele ortografiat inedit este o combinaţie între Milano şi Torino, oraşele de reşedinţă ale mărcilor Alfa Romeo, respectiv FIAT. Bazat pe platforma lui Grande Punto, Mi.To este un model de clasă mică de lifestyle care are ca atuuri înfăţişarea elegantă şi sportivitatea. Lungă de 4,06 metri, înaltă de 1,44 metri şi lată de 1,72 metri, Mi.To este descrisă de creatorii ei drept „sportiva cea mai compactă din istorie, dedicată unei noi generaţii de fani Alfa Romeo”.

mito11.jpg

Designul conţine elemente tradiţionale Alfa Romeo şi reia câteva teme de la GT-ul 8C Competizione. Pasajele bombate ale roţilor, „nasul” profilat şi chiar farurile trimit cu gândul la supercar-ul italian. Profilul este sportiv, talia joasă iar geamul lateral din zona pasagerilor spate aminteşte de un coupe.

mito2.jpg

În privinţa motoarelor, Mi.To va beneficia doar de propulsoare turbo, atât pe benzină cât şi diesel. Puterile vor fi cuprinse între 90 şi 155 cai-putere, existând speculaţii că Alfa va monta şi motorul de 230 de la GTA. Toate motoarele vor fi cuplate la cutii de viteze manuale cu şase trepte, opţional existând posibilitatea alegerii transmisiei automate. Micul Alfa Romeo va beneficia de sistemul DNA (fără legătură cu anticorupţia), inspirat de manettino de la Ferrari. DNA permite selectarea a trei setări diferite pentru motor, frâne, direcţie, suspensie şi cutia de viteze: sportiv (Dynamic), urban (Normal) şi cel destinat rulării în condiţii de aderenţă scăzută (All weather). Şoferii cu înclinaţii spre condusul sportiv vor aprecia cu siguranţă acest sistem.

mito3.jpg

Vânzările vor începe în iulie în Italia şi la toamnă în restul Europei.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *