Saab 9-5 primeste si versiunea SportCombi

Salonul Auto de la Detroit nu s-a terminat, însă deja începem să fim asaltaţi de noutăţile ce vor fi prezentate la următorul show de categorie grea, cel de la Geneva (3-13 martie). Printre ele, versiunea break a lui Saab 9-5. Pe care suedezii o numesc SportCombi, că e la modă să foloseşti cuvântul sport, chiar dacă vinzi dube de marfă. Orice barcă de 2 sau mai multe tone e „sport” în ziua de azi…

În fine, în afara numelui, Saab 9-5 SportCombi e chiar mişto judecând după această primă fotografie oficială care ne arată partea din spate a maşinii (cea care e cu adevărat nouă, restul fiind preluat de la sedan). Judecând după design, totul curge firesc, nici nu-ţi dai seama că break-ul e derivat din berlină. Nota 10 pentru designeri.

9-5 SportCombi respectă tradiţia înaintaşului său, arborând montanţii „C” foarte pronunţaţi şi geamul portbagajului unit cu rândul al treilea de geamuri laterale. De la sedan este preluată şi banda cromată ce traversează portbagajul şi se întrepătrunde cu lămpile spate.

E de aşteptat ca 9-5 SportCombi să preia motorizările de la berlină, adică propulsoarele turbo pe benzină de 1,6 litri (180 CP), 2 litri (220 CP) şi 2,8 litri V6 (300 CP), dar şi diesel-ul de 2 litri şi 160/190 CP. Modelele Aero (V6) vor avea tracţiunea integrală oferită standard, pe celelalte versiuni aceasta urmând a fi opţională. Mai multe fotografii şi amănunte în preajma salonului.

UPDATE: Portbagajul are un volum de 527 litri, mai puţin decât oferă tripleta Audi A6 (560 litri)- BMW Seria 5 (560 litri) – Mercedes E-Class (695 litri). Când un break arată atât de bine însă, contează mai puţin că există altele cu portbagaje mai mari. Saab va prelua comenzile pentru acest model din martie, însă primele livrări vor avea loc în septembrie.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.