Saab 9-5 primeste si versiunea SportCombi

Salonul Auto de la Detroit nu s-a terminat, însă deja începem să fim asaltaţi de noutăţile ce vor fi prezentate la următorul show de categorie grea, cel de la Geneva (3-13 martie). Printre ele, versiunea break a lui Saab 9-5. Pe care suedezii o numesc SportCombi, că e la modă să foloseşti cuvântul sport, chiar dacă vinzi dube de marfă. Orice barcă de 2 sau mai multe tone e „sport” în ziua de azi…

În fine, în afara numelui, Saab 9-5 SportCombi e chiar mişto judecând după această primă fotografie oficială care ne arată partea din spate a maşinii (cea care e cu adevărat nouă, restul fiind preluat de la sedan). Judecând după design, totul curge firesc, nici nu-ţi dai seama că break-ul e derivat din berlină. Nota 10 pentru designeri.

9-5 SportCombi respectă tradiţia înaintaşului său, arborând montanţii „C” foarte pronunţaţi şi geamul portbagajului unit cu rândul al treilea de geamuri laterale. De la sedan este preluată şi banda cromată ce traversează portbagajul şi se întrepătrunde cu lămpile spate.

E de aşteptat ca 9-5 SportCombi să preia motorizările de la berlină, adică propulsoarele turbo pe benzină de 1,6 litri (180 CP), 2 litri (220 CP) şi 2,8 litri V6 (300 CP), dar şi diesel-ul de 2 litri şi 160/190 CP. Modelele Aero (V6) vor avea tracţiunea integrală oferită standard, pe celelalte versiuni aceasta urmând a fi opţională. Mai multe fotografii şi amănunte în preajma salonului.

UPDATE: Portbagajul are un volum de 527 litri, mai puţin decât oferă tripleta Audi A6 (560 litri)- BMW Seria 5 (560 litri) – Mercedes E-Class (695 litri). Când un break arată atât de bine însă, contează mai puţin că există altele cu portbagaje mai mari. Saab va prelua comenzile pentru acest model din martie, însă primele livrări vor avea loc în septembrie.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *