Saab arata primele poze ale SUV-ului 9-4X

După ce luna trecută a apărut o primă fotografie cu viitorul Saab 9-4X necamuflat, iată că suedezii dezvăluie înaintea Salonului Auto de la Los Angeles primul set de poze oficiale cu SUV-ul compact şi primele informaţii despre acest nou model.

Saab 9-4X se va situa în gamă între crossover-ul 9-3X şi berlina medie 9-5, jucând rolul de SUV compact pentru constructorul suedez, care astfel va avea un reprezentant într-una din cele mai disputate clase auto în prezent. Designul lui 9-4X este unul tipic Saab şi urmează tendinţele inaugurate de noul 9-5: are o linie modernă, business-like, fără excentricităţi. E normal, ambele modele fiind inspirate de conceptul Aero X, care dictează noul stil al mărcii.

Motoare V6 de origine GM, 265 şi 300 CP

După ce a fost foarte aproape de închidere, Saab pare să reînvie sub conducerea celor de la Spyker. Chiar dacă 9-4X a fost conceput pe vremea când marca suedeză aparţinea încă de General Motors, e totuşi un nou produs foarte important. Influenţa americană se vede în primul rând în gama de motorizări. Motorul V6 de 3 litri şi 265 CP şi cel turbo V6 de 2,8 litri şi 300 CP pot fi găsite şi sub capota lui Cadillac SRX, model pe care se bazează din punct de vedere tehnic. Ambele motoare vor fi cuplate la transmisii automate cu şase trepte. Pentru Europa, e de aşteptat şi un diesel.

Tracțiune faţă sau integrală

Primul motor poate fi oferit fie cu tracţiune faţă, fie cu integrală, în timp ce al doilea se va găsi doar pe versiunile Aero cu tracţiune integrală de tip XWD cu cuplaj Haldex. 9-4X va dispune şi de sistemul DriveSense, care variază răspunsul suspensiei şi al grupului motopropulsor, oferind trei setări: Comfort, Sport şi Eco.

În interior, 9-4X afişează un stil similar lui 9-5, cu butonul de pornire amplasat tot pe consola centrală, aceasta fiind orientată spre şofer. SUV-ul suedez va avea premiera mondială luna viitoare la Salonul Auto de la Los Angeles, vânzările urmând să înceapă în mai 2011 America de Nord şi în august în Europa. Preţurile vor fi anunţate în preajma lansării.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *