Saab arata primele poze ale SUV-ului 9-4X

După ce luna trecută a apărut o primă fotografie cu viitorul Saab 9-4X necamuflat, iată că suedezii dezvăluie înaintea Salonului Auto de la Los Angeles primul set de poze oficiale cu SUV-ul compact şi primele informaţii despre acest nou model.

Saab 9-4X se va situa în gamă între crossover-ul 9-3X şi berlina medie 9-5, jucând rolul de SUV compact pentru constructorul suedez, care astfel va avea un reprezentant într-una din cele mai disputate clase auto în prezent. Designul lui 9-4X este unul tipic Saab şi urmează tendinţele inaugurate de noul 9-5: are o linie modernă, business-like, fără excentricităţi. E normal, ambele modele fiind inspirate de conceptul Aero X, care dictează noul stil al mărcii.

Motoare V6 de origine GM, 265 şi 300 CP

După ce a fost foarte aproape de închidere, Saab pare să reînvie sub conducerea celor de la Spyker. Chiar dacă 9-4X a fost conceput pe vremea când marca suedeză aparţinea încă de General Motors, e totuşi un nou produs foarte important. Influenţa americană se vede în primul rând în gama de motorizări. Motorul V6 de 3 litri şi 265 CP şi cel turbo V6 de 2,8 litri şi 300 CP pot fi găsite şi sub capota lui Cadillac SRX, model pe care se bazează din punct de vedere tehnic. Ambele motoare vor fi cuplate la transmisii automate cu şase trepte. Pentru Europa, e de aşteptat şi un diesel.

Tracțiune faţă sau integrală

Primul motor poate fi oferit fie cu tracţiune faţă, fie cu integrală, în timp ce al doilea se va găsi doar pe versiunile Aero cu tracţiune integrală de tip XWD cu cuplaj Haldex. 9-4X va dispune şi de sistemul DriveSense, care variază răspunsul suspensiei şi al grupului motopropulsor, oferind trei setări: Comfort, Sport şi Eco.

În interior, 9-4X afişează un stil similar lui 9-5, cu butonul de pornire amplasat tot pe consola centrală, aceasta fiind orientată spre şofer. SUV-ul suedez va avea premiera mondială luna viitoare la Salonul Auto de la Los Angeles, vânzările urmând să înceapă în mai 2011 America de Nord şi în august în Europa. Preţurile vor fi anunţate în preajma lansării.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.