Volkswagen-ul cu cel mai sportiv design, coupé-ul Scirocco, a primit în sfârşit ceea ce merita: un motor exploziv care să se asorteze cu liniile sale agresive. Germanii au prezentat la Nurburgring, înaintea startului cursei de 24 de ore în care a înscris cinci Scirocco GT24, versiunea cea mai fierbinte a modelului lansat în urmă cu un an:
Scirocco R, dotat cu un motor de 265 CP. Dacă vi se pare cunoscută cifra asta de la Audi S3, aveţi dreptate: e unul şi acelaşi propulsor. La o cilindree de 2 litri, acesta dezvoltă 265 CP şi un cuplu maxim de 350 Nm, cifre care garantează multe senzaţii tari. Motorul turbo cu injecţie directă de benzină poate fi cuplat fie la o transmisie manuală, fie la una DSG, ambele cu câte şase trepte.
În primul caz Scirocco R accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,5 secunde, iar în al doilea timpul scade cu 0,1 secunde. Viteză maximă este limitată la 250 km/h, pentru ambele transmisii. Şi toate acestea în condiţiile în care consumul mediu declarat de Volkswagen este de doar 8,3 litri/100 km… E adevărat, Audi S3 are o acceleraţie cu 0,8 secunde mai rapidă, dar acest model dispune de tracţiune integrală, pe când la Scirocco roţile motoare sunt cele din faţă.
Design cu influenţe din motorsport
Ca design, Scirocco R se deosebeşte de celelalte modele din gamă prin partea frontală mai agresivă, spoilerul având decupate aerisiri largi pentru ca motorul şi frânele să fie cât mai bine răcite. La partea posterioară se remarcă eleronul supradimensionat de deasupra lunetei şi difuzorul de aer care integrează şi evacuările cromate ale eşapamentului. Din profil ies în evidenţă jantele „Talladega” pe 18 ţoli, special create pentru Scirocco R.
La interior, există câteva detalii exclusive cum ar fi vitezometrul gradat până la 300 km/h sau volanul aplatizat în partea inferioară. Modelul R va dispune în echiparea de serie de faruri cu xenon şi de climatizare automată bi-zonală. La aşa dotări, mă aştept ca preţul lui Scirocco R să forţeze graniţa celor 30.000 euro, fără taxe.