Scirocco primeste in sfarsit motorul meritat

sciroccor2Volkswagen-ul cu cel mai sportiv design, coupé-ul Scirocco, a primit în sfârşit ceea ce merita: un motor exploziv care să se asorteze cu liniile sale agresive. Germanii au prezentat la Nurburgring, înaintea startului cursei de 24 de ore în care a înscris cinci Scirocco GT24, versiunea cea mai fierbinte a modelului lansat în urmă cu un an:

Scirocco R, dotat cu un motor de 265 CP. Dacă vi se pare cunoscută cifra asta de la Audi S3, aveţi dreptate: e unul şi acelaşi propulsor. La o cilindree de 2 litri, acesta dezvoltă 265 CP şi un cuplu maxim de 350 Nm, cifre care garantează multe senzaţii tari. Motorul turbo cu injecţie directă de benzină poate fi cuplat fie la o transmisie manuală, fie la una DSG, ambele cu câte şase trepte.

În primul caz Scirocco R accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,5 secunde, iar în al doilea timpul scade cu 0,1 secunde. Viteză maximă este limitată la 250 km/h, pentru ambele transmisii. Şi toate acestea în condiţiile în care consumul mediu declarat de Volkswagen este de doar 8,3 litri/100 km… E adevărat, Audi S3 are o acceleraţie cu 0,8 secunde mai rapidă, dar acest model dispune de tracţiune integrală, pe când la Scirocco roţile motoare sunt cele din faţă.

Design cu influenţe din motorsport

Ca design, Scirocco R se deosebeşte de celelalte modele din gamă prin partea frontală mai agresivă, spoilerul având decupate aerisiri largi pentru ca motorul şi frânele să fie cât mai bine răcite. La partea posterioară se remarcă eleronul supradimensionat de deasupra lunetei şi difuzorul de aer care integrează şi evacuările cromate ale eşapamentului. Din profil ies în evidenţă jantele „Talladega” pe 18 ţoli, special create pentru Scirocco R.

La interior, există câteva detalii exclusive cum ar fi vitezometrul gradat până la 300 km/h sau volanul aplatizat în partea inferioară. Modelul R va dispune în echiparea de serie de faruri cu xenon şi de climatizare automată bi-zonală. La aşa dotări, mă aştept ca preţul lui Scirocco R să forţeze graniţa celor 30.000 euro, fără taxe.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *