Seat Leon FR – Cine conduce pe cine?

fr-3.jpgÎn încercarea de a prezenta FR-ul pe care îl deţin cît mai bine, şi fără să risc să vă plictisesc, o să încerc sa grupez cele mai importante aspecte pe care le-am căutat la această maşină înainte să o cumpăr… NOT. Poate unii dintre voi or să folosească  această prezentare ca pe un înlocuitor al somniferelor, dar nu pot să nu fiu subiectiv cînd vine vorba de maşina asta. O vroiam de cînd a fost lansată în 2006, însă am reuşit să intru în posesia ei 2 ani mai târziu şi de atunci nu mai mă satur să o conduc.

Model: Seat Leon FR 2.0 tdi

Model: 2008

Kilometri parcurşi: 25.000

fr-1.jpg

La un preţ de catalog de aproximativ 27.000 euro, dar achiziţionat cu o sumă semnificativ mai mică, Seat-ul a venit cu (acestea sunt opţionalele alese) alarmă volumetrică – singurul plus al alarmei e că îţi scade 1% din valoarea primei de CASCO – , aprindere automată a farurilor, funcţie „leaving home” faruri – folositoare noaptea în locuri întunecoase -, senzor ploaie, oglindă retrovizoare cu reglaj antiorbire – antidot împotriva idioţilor care merg cu fază lungă sau cărora le bat farurile spre cer -, geamuri spate fumurii, mufă intrare USB, faruri Bi-Xenon cu sistem de spălare, sistem bluetooth cu comenzi pe volan – vorbitul la telefon în timpul condusului nu mai e ilegal -, jante de 18” – o mare greşeală.

Motorul de 2.0 l, 170 de cp şi 350 Nm te ajută să depăşeşti cu uşurinţă cam tot ce îţi iese în cale, să nu te faci de râs când un băiat de cartier vrea să-ţi demonstreze că BMW-ul seria 3 pe care îl conduce e mai rapid decât Leon-ul tău „amărât” şi să faci economii când vine vorba de bani daţi pe carburant. Minusul acestui motor este zgomotul pe care îl face în prima şi a doua treaptă de viteză, dar nu disperaţi, exista un leac pentru acest inconvenient… volumul radio cd-ului cu mp3.

fr-2.jpg

Ca să trecem repede şi peste partea cu consumul, FR-ul afişează în acest moment un consum mediu de 8,3l la 100 km, mers în cea mai mare a timpului în Bucureşti (a.k.a viteza melcului).

Interiorul nu e extraordinar, însă pe cine mai interesează cum arată griul de pe consola centrală cînd scaunele sport îţi oferă o poziţie la volan aproape de perfecţiune? Asemănătoare poziţiei la volan este şi stabilitatea maşinii în curbe. Poţi să negociezi curbe periculoase cu 90-100 km/h (nu confundaţi curbele periculoase cu acele de păr). În funcţie şi de cum intri în curbe maşina tinde să supravireze, moment în care intră ESP-ul, iar în boxe se aude o voce de femeie care îţi şopteşte suav situaţia locurilor de veci din cimitirul Renaşterea. Apropo, suspensiile sunt tari şi combinate cu jante de 18″ te fac să realizezi cu adevărat cât de proaste sunt drumurile din România.

fr-3.jpg

În final n-o să trag concluzii pentru voi, cred că vă pricepeţi să le trageţi si singuri după ce veţi face un drive test.

Filmuleţul/reclama de mai jos e pentru toţi posesorii de maşini. Recunoaşteţi că toţi simţiţi la fel?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *