Duminică e Marele Premiu al Australiei. Cursa care în mod tradițional dădea startul sezonului a fost mutată acum după Bahrain. Dacă n-aţi văzut ceea ce s-a întâmplat acolo în urmă cu două săptămâni, n-ați pierdut nimic. Dacă ştiţi cum arată o procesiune funerară puteţi să vă imaginaţi şi cursa din Bahrain, doar că vitezele atinse au fost un pic mai mari.
Ei, dar cu Melbourne e altă poveste. Cursa este în mod tradiţional una spectaculoasă. Circuitul este unul stradal, solicitant, care pune în valoare aptitudinile pilotului mult mai mult decât circuitele moderne, fără sare şi piper, desenate de Hermann Tilke. Şi dacă punem la socoteală că în Bahrain piloţii au văzut pentru prima dată cum stă treaba cu noile reguli şi maşini, în Australia ar trebui să-şi dea drumul şi să avem parte de spectacol.
Toată lumea a văzut în Bahrain cât de bine s-a descurcat Vettel, pilotând jumătate de cursă o maşină cu o avarie la sistemul de evacuare şi reuşind totuşi să termine pe patru. Care e secretul maşinilor Red Bull? Se pare că un consum mai mic de combustibil decât Ferrari. În contextul interzicerii realimentării în timpul cursei, acest avantaj este unul foarte important. Dacă ai o maşină care consumă mai puţin, automat poţi să iei startul cu mai puţină benzină în rezervor, deci cu o maşină mai uşoară.
Despre Vettel se zvoneşte că ar fi plecat în cursa din Bahrain având cu 6-10 kg mai puţină benzină decât Alonso. Spaniolul a calificat drept un simplu zvon acest lucru, în timp ce Vettel a răspuns: „Avem o maşină mai uşoară decât Ferrari? N-am idee„. Sper să auzim mai multe despre subiectul ăsta.
În altă ordine de idei, azi au fost primele două sesiuni de antrenamente libere la Melbourne. În prima s-a impus Kubica, în a doua Hamilton, într-o sesiune întreruptă de ploaie. Nu insist pe alte detalii, pentru că probele libere de vineri nu au de obicei nici o importanţă în stabilirea ierarhiei pentru calificări. Să vedem mâine ce va fi.
Interesant. Sa vedem cu ce noi reguli vin cei de la federatie ca sa poata taia si aceasta noua gaselnita ale celor de la red bull.