Secretul Red Bull: consumul redus de combustibil?

Duminică e Marele Premiu al Australiei. Cursa care în mod tradițional dădea startul sezonului a fost mutată acum după Bahrain. Dacă n-aţi văzut ceea ce s-a întâmplat acolo în urmă cu două săptămâni, n-ați pierdut nimic. Dacă ştiţi cum arată o procesiune funerară puteţi să vă imaginaţi şi cursa din Bahrain, doar că vitezele atinse au fost un pic mai mari.

Ei, dar cu Melbourne e altă poveste. Cursa este în mod tradiţional una spectaculoasă. Circuitul este unul stradal, solicitant, care pune în valoare aptitudinile pilotului mult mai mult decât circuitele moderne, fără sare şi piper, desenate de Hermann Tilke. Şi dacă punem la socoteală că în Bahrain piloţii au văzut pentru prima dată cum stă treaba cu noile reguli şi maşini, în Australia ar trebui să-şi dea drumul şi să avem parte de spectacol.

Toată lumea a văzut în Bahrain cât de bine s-a descurcat Vettel, pilotând jumătate de cursă o maşină cu o avarie la sistemul de evacuare şi reuşind totuşi să termine pe patru. Care e secretul maşinilor Red Bull? Se pare că un consum mai mic de combustibil decât Ferrari. În contextul interzicerii realimentării în timpul cursei, acest avantaj este unul foarte important. Dacă ai o maşină care consumă mai puţin, automat poţi să iei startul cu mai puţină benzină în rezervor, deci cu o maşină mai uşoară.

Despre Vettel se zvoneşte că ar fi plecat în cursa din Bahrain având cu 6-10 kg mai puţină benzină decât Alonso. Spaniolul a calificat drept un simplu zvon acest lucru, în timp ce Vettel a răspuns: „Avem o maşină mai uşoară decât Ferrari? N-am idee„. Sper să auzim mai multe despre subiectul ăsta.

În altă ordine de idei, azi au fost primele două sesiuni de antrenamente libere la Melbourne. În prima s-a impus Kubica, în a doua Hamilton, într-o sesiune întreruptă de ploaie. Nu insist pe alte detalii, pentru că probele libere de vineri nu au de obicei nici o importanţă în stabilirea ierarhiei pentru calificări. Să vedem mâine ce va fi.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Un comentariu la “Secretul Red Bull: consumul redus de combustibil?”

  1. Interesant. Sa vedem cu ce noi reguli vin cei de la federatie ca sa poata taia si aceasta noua gaselnita ale celor de la red bull.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *