Secretul Red Bull: consumul redus de combustibil?

Duminică e Marele Premiu al Australiei. Cursa care în mod tradițional dădea startul sezonului a fost mutată acum după Bahrain. Dacă n-aţi văzut ceea ce s-a întâmplat acolo în urmă cu două săptămâni, n-ați pierdut nimic. Dacă ştiţi cum arată o procesiune funerară puteţi să vă imaginaţi şi cursa din Bahrain, doar că vitezele atinse au fost un pic mai mari.

Ei, dar cu Melbourne e altă poveste. Cursa este în mod tradiţional una spectaculoasă. Circuitul este unul stradal, solicitant, care pune în valoare aptitudinile pilotului mult mai mult decât circuitele moderne, fără sare şi piper, desenate de Hermann Tilke. Şi dacă punem la socoteală că în Bahrain piloţii au văzut pentru prima dată cum stă treaba cu noile reguli şi maşini, în Australia ar trebui să-şi dea drumul şi să avem parte de spectacol.

Toată lumea a văzut în Bahrain cât de bine s-a descurcat Vettel, pilotând jumătate de cursă o maşină cu o avarie la sistemul de evacuare şi reuşind totuşi să termine pe patru. Care e secretul maşinilor Red Bull? Se pare că un consum mai mic de combustibil decât Ferrari. În contextul interzicerii realimentării în timpul cursei, acest avantaj este unul foarte important. Dacă ai o maşină care consumă mai puţin, automat poţi să iei startul cu mai puţină benzină în rezervor, deci cu o maşină mai uşoară.

Despre Vettel se zvoneşte că ar fi plecat în cursa din Bahrain având cu 6-10 kg mai puţină benzină decât Alonso. Spaniolul a calificat drept un simplu zvon acest lucru, în timp ce Vettel a răspuns: „Avem o maşină mai uşoară decât Ferrari? N-am idee„. Sper să auzim mai multe despre subiectul ăsta.

În altă ordine de idei, azi au fost primele două sesiuni de antrenamente libere la Melbourne. În prima s-a impus Kubica, în a doua Hamilton, într-o sesiune întreruptă de ploaie. Nu insist pe alte detalii, pentru că probele libere de vineri nu au de obicei nici o importanţă în stabilirea ierarhiei pentru calificări. Să vedem mâine ce va fi.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Un comentariu la „Secretul Red Bull: consumul redus de combustibil?”

  1. Interesant. Sa vedem cu ce noi reguli vin cei de la federatie ca sa poata taia si aceasta noua gaselnita ale celor de la red bull.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.