Singura noutate Dacia la Geneva a fost anuntul ca va participa la Pikes Peak cu un Duster de 850 CP

Dacia face doar act de prezenţă la Geneva, standul constructorului român fiind lipsit complet de noutăţi. Dacă alţi constructori au prezentat concepte, modele de serie sau măcar linii de echipare noi, Dacia a preferat să aducă la salon gama de modele deja cunoscută. Singura noutate notabilă este anunţul participării mărcii româneşti în cea mai renumită competiţie de hill climbing din lume, Pikes Peak International Hillclimb.

Departamentul Renault Sport Technologies va construi un bolid Duster de circa 850 CP cu care Dacia va ataca temutul traseu montan din Colorado, SUA. După participarea doi ani la rând în Trophee Andros, rezultată de fiecare dată cu locul secund la finalul competiţiei desfăşurate pe gheaţă, iată că Dacia face un pas mare către lumea bună a motorsportului mondial, Pikes Peak fiind la un cu totul alt nivel decât Trophee Andros.

Duster-ul special pentru Pikes Peak nu va fi însă pilotat tot de Alain Prost, ci de  Jean-Philippe Dayraut, specialist al curselor pe gheaţă şi actualul lider din clasamentul general al Trophee Andros. Ambiţiile în legătură cu Pikes Peak sunt destul de mari, comunicatul de presă precizând că „Dacia nu crede că principalul lucru e să participi”, aşa cum spunea Pierre de Coubertin. E bine că sunt optimişti, să sperăm că au şi motive. Mai multe amănunte despre bolidul de 850 CP vor fi oferite de Dacia în perioada următoare.

Pikes Peak este cea mai grea competiţie de hill climbing din lume, traseul lung de 20 kilometri având 156 de viraje şi o diferenţă de altitudine între start şi sosire de 1439 metri. Suprafaţa de rulare alternează asfaltul cu pământul, iar motoarele pierd circa 30% din putere cu cât se apropie de finish, amplasat la altitudinea de 4301 metri. Aerul rarefiat pune la încercare şi piloţii, încetinind reflexele şi scăzând puterea musculară. Ca să vă faceţi o idee mai bună despre ce înseamnă Pikes Peak, urmăriţi renumita urcare a lui Ari Vatanen din 1990, pe Peugeot 405 T16.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Un comentariu la “Singura noutate Dacia la Geneva a fost anuntul ca va participa la Pikes Peak cu un Duster de 850 CP”

  1. Se pare ca cei de la dacia se implica in cat mai multe chestii pot. Nu ar fi rau sa vezi si ceva calitate in masinile ce le scot, inafar de plasticaturi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *