Skoda Citigo, fratele aproape geaman al lui Volkswagen Up!


Volkswagen şi-a rezervat dreptul de a prezenta la Salonul Auto de la Frankfurt doar mini-ul Up!, deşi proiectul include versiuni similare pentru mărcile Skoda şi Seat. Iată că, la numai două zile de la închiderea salonului, Skoda a dat publicităţii primele imagini şi informaţii cu varianta proprie a lui Up!, denumită Citigo.

Maşina respectă cu stricteţe reţeta Up!: oferă patru locuri şi un portbagaj de 251 litri la o lungime de 3,56 metri. Practic, la fel ca în cazul tripletei Toyota Aygo/Citroen C1/Peugeot 107, Volkswagen Up!, Skoda Citigo şi viitoarea versiune Seat vor fi identice din punct de vedere tehnic, doar detaliile estetice făcând diferenţa.

La acest capitol, trebuie spus că designerii Skoda au făcut o treabă bună, având în vedere constrângerile proiectului. Citigo este puţin mai mult decât o copie cehească a lui Up!, designerii reuşind să-i dea o faţă tipică pentru Skoda, mai ales datorită formei farurilor. Citigo arată un pic mai jucăuş decât Up!, însă nu atât cât m-aş fi aşteptat de la un model de clasă mini.

Tehnic vorbind, motoarele pe benzină de la Up! sunt donate şi lui Citigo. Este vorba de cele două motoare pe benzină cu trei cilindri în linie și o capacitate cilindrică de 1,0 litri (60, respectiv 75 CP). Nimic deocamdată despre o versiune pe gaz natural precum cea de la Up! și nici despre vreun eventual diesel. Skoda Citigo are un consum mediu de 4,5 litri/100 km echipată cu motorul de 60 CP, respectiv 4,7 litri/100 km pentru motorul mai puternic. Dacă se aleg versiunile eco Green Tec, consumul mediu scade la 4,2, respectiv 4,3 litri/100 km, în timp ce emisiile de CO2 se situează la un nivel foarte scăzut, de 97, respectiv 99 g/km.

Este primul mini din oferta Skoda, lansarea urmând să aibă loc pe piaţa cehă până la finalul acestui an în versiune cu trei uşi, în 2012 fiind programată și versiunea cu cinci portiere. Pe restul pieţelor europene, Citigo va ajunge din vara anului viitor, după lansarea lui Volkswagen Up!.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

2 comentarii la “Skoda Citigo, fratele aproape geaman al lui Volkswagen Up!”

  1. Asa nu inteleg ideea de a scoate o masina asemanatoare cu o masina deja pe piata. E admis asa ceva? Adica nu exista un anumit nivel de drept de autor pe acea forma a masinii?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *