Skoda Citigo, fratele aproape geaman al lui Volkswagen Up!


Volkswagen şi-a rezervat dreptul de a prezenta la Salonul Auto de la Frankfurt doar mini-ul Up!, deşi proiectul include versiuni similare pentru mărcile Skoda şi Seat. Iată că, la numai două zile de la închiderea salonului, Skoda a dat publicităţii primele imagini şi informaţii cu varianta proprie a lui Up!, denumită Citigo.

Maşina respectă cu stricteţe reţeta Up!: oferă patru locuri şi un portbagaj de 251 litri la o lungime de 3,56 metri. Practic, la fel ca în cazul tripletei Toyota Aygo/Citroen C1/Peugeot 107, Volkswagen Up!, Skoda Citigo şi viitoarea versiune Seat vor fi identice din punct de vedere tehnic, doar detaliile estetice făcând diferenţa.

La acest capitol, trebuie spus că designerii Skoda au făcut o treabă bună, având în vedere constrângerile proiectului. Citigo este puţin mai mult decât o copie cehească a lui Up!, designerii reuşind să-i dea o faţă tipică pentru Skoda, mai ales datorită formei farurilor. Citigo arată un pic mai jucăuş decât Up!, însă nu atât cât m-aş fi aşteptat de la un model de clasă mini.

Tehnic vorbind, motoarele pe benzină de la Up! sunt donate şi lui Citigo. Este vorba de cele două motoare pe benzină cu trei cilindri în linie și o capacitate cilindrică de 1,0 litri (60, respectiv 75 CP). Nimic deocamdată despre o versiune pe gaz natural precum cea de la Up! și nici despre vreun eventual diesel. Skoda Citigo are un consum mediu de 4,5 litri/100 km echipată cu motorul de 60 CP, respectiv 4,7 litri/100 km pentru motorul mai puternic. Dacă se aleg versiunile eco Green Tec, consumul mediu scade la 4,2, respectiv 4,3 litri/100 km, în timp ce emisiile de CO2 se situează la un nivel foarte scăzut, de 97, respectiv 99 g/km.

Este primul mini din oferta Skoda, lansarea urmând să aibă loc pe piaţa cehă până la finalul acestui an în versiune cu trei uşi, în 2012 fiind programată și versiunea cu cinci portiere. Pe restul pieţelor europene, Citigo va ajunge din vara anului viitor, după lansarea lui Volkswagen Up!.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

2 comentarii la „Skoda Citigo, fratele aproape geaman al lui Volkswagen Up!”

  1. Asa nu inteleg ideea de a scoate o masina asemanatoare cu o masina deja pe piata. E admis asa ceva? Adica nu exista un anumit nivel de drept de autor pe acea forma a masinii?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.