Skoda Superb Combi: asta da masina de familie!

Vrei o mașină spațioasă dar un microbuz ţi se pare prea mult? Ce zici de Skoda Superb Combi? Versiunea break a modelului de clasă mare cehesc s-a lansat astăzi pe piaţa românească la un preţ special, de 18.281 euro cu TVA inclus pentru versiunea 1.4 TSI de 125 cai-putere.

Grijă la copii, îi puteți pierde înăuntru!
Portbagajul lui Superb break rivalizează cu multe garsoniere: înghite 633 litri în configurația standard și 1865 litri atunci când bancheta spate este rabatată complet. Practic, singurul break de pe piață cu o capacitate mai mare a portbagajului este Mercedes-Benz Clasa E Estate (695 litri). Însă acesta costă mai mult decât dublu, fiind un model premium, și nici nu oferă la fel de mult spațiu pasagerilor din spate.

Doar versiunile alungite ale limuzinelor S-Class sau BMW Seria 7 se pot lăuda cu mai mult loc pentru cei de pe bancheta din spate. Mai mult, uşa portbagajului are un sistem de deschidere asistat electric, fiind posibilă chiar setarea înălţimii deschiderii în funcţie de nevoi.

Motoare cu puteri între 105 și 260 CP, tracțiune integrală opțională
Cu ocazia lansării, prețul de pornire a lui Superb Combi este de 18.281 euro cu TVA inclus, corespunzător versiunii 1.4 TSI de 125 cai-putere (care după promoţie va costa 20.403 euro). Un preţ excelent zic eu. Cu toate astea, Superb Combi e o maşină de gabarit mare, care necesită un propulsor mai puternic. Cum ar fi 2.0 TDI de 140 sau 170 cai-putere (24.944 euro, respectiv 25.778 euro).

Există însă în ofertă şi “bătrânul” 1.9 TDI de 105 cai-putere, al cărui preţ pleacă de la 21.462 euro. La capitolul motoare pe benzină, mai sunt sunt oferite  modelele 1.8 TSI (160 CP, 24.393 euro) sau V6 FSI 3.2 (260 CP, 33.226 euro). Acesta din urmă este echipat standard cu tracţiune integrală, dotare opţională pe 1.8 TSI şi 2.0 TDI de 170 CP.

Dotare standard generoasă
Conceptul “multă maşină pentru puţini bani” ilustrează perfect filosofia după care a fost construit acest model. Dotările standard sunt multe și includ ESP, ABS, diferenţial cu alunecare limitată controlat electronic, asistenţă la frânare, sistem de monitorizare a presiunii în pneuri, opt airbag-uri, aer condiţionat manual, radio-CD cu MP3 şi opt difuzoare, senzori de lumină pentru blocurile optice, geamuri electrice faţă-spate, închidere centralizată şi multe altele. Inclusiv o lanternă cu LED…

Nu mai spun că arată şi mai bine decât berlina, care pare un pic „neterminată” la partea din spate. Dacă aş fi în căutarea unui break, asta mi-aş cumpăra. Dar neapărat cu motorul 2.0 TDI de 170 CP.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *