Soferitele au scapat de „discriminare”: vor plati tarife egale cu barbatii pentru RCA

O nouă veste „bună” vine dinspre UE. Curtea Europeană de Justiţie a decis ca femeile să nu mai fie „discriminate” la plata asigurării de răspundere civilă auto (RCA), astfel că din 2012 vor plăti tarife egale cu bărbaţii. În prezent, tarifele sunt mai scăzute pentru şoferiţe decât pentru şoferi, iar birocraţii UE s-au gândit că asta e o discriminare.

Dacă le pasă atât de mult că femeile sunt discriminate (deşi nu cred că s-a plâns vreuna din cauza asta), de ce nu reduc ei tarifele percepute bărbaţilor astfel încât să devină egale cu cele plătite de femei? Păi aşa ceva nu e de conceput, pentru că s-ar supăra prea tare companiile de asigurări, ale căror încasări trebuie obligatoriu să crească. Decizia CEJ nu e nimic mai mult decât încă o modalitate de a jecmăni mai tare cetăţenii UE (de sex feminin de data asta). Prin urmare, de la 21 decembrie 2012, firmele de profil din Uniune nu mai au voie să practice diferenţieri de preţuri în funcţie de sexul asiguratului. Logica pentru care femeile aveau prime de asigurare mai mici era aceea că sunt mai puţin predispuse accidentelor auto. Ceea ce, să recunoaştem, e destul de corect, femeile fiind mai prudente la volan decât bărbaţii.

În prezent, tarifele RCA plătite de o şoferiţă începătoare sunt cu 30% mai mici decât cele plătite de un şofer debutant. Atâta timp cât femeile fac mai puţine accidente (fapt dovedit statistic), mi se pare foarte corect să plătească mai puţin. În schimb, măsura asta luată de CEJ e una de esenţă comunistă pură. Păi dacă eliminăm din ecuaţie parametrul riscului, atunci să nu mai fie discriminaţi nici şoferii tineri faţă de şoferii bătrâni, nici şoferii din oraşe faţă de cei de la ţară, nici cei din Bucureşti faţă de cei din Bârlad, nici şoferii care lucrează faţă de şoferii pensionari. Ba chiar propun ca RCA-ul pentru Rolls-Royce să fie egal cu cel pentru Trabant. Păi dacă se vrea egalitate, egalitate să fie!

Oare câte aberaţii mai poate să scoată UERSS-ul ăsta?

 

Via Realitatea

Foto: ArhivaFoto.ro

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.