Super GTI cu tractiune integrala?

gtiChiar dacă noul GTI, bazat pe Golf VI, nu a apărut încă pe piaţă, Volkswagen ne pregăteşte deja o versiune mai „hardcore” a celebrului său hot-hatch. Conform revistei britanice CAR, constructorul din Wolfsburg va aduce în toamnă la Salonul Auto de la Frankfurt un super GTI, cu tracţiune integrală şi peste 260 cai-putere, urmând ca în iarnă să demareze vânzările.

Denumit GTI-R, acesta va înlocui în gamă „burghezul” R32, devenind vârful gamei Golf. Numai că nu va mai avea sub capotă acelaşi gurmand V6 de 3,2 litri, ci cunoscutul 2.0 turbo de pe GTI, într-o versiune dopată în stilul Audi S3 (265 CP). Pare impresionant faţă de GTI-ul stock, însă dacă ne gândim la Ford Focus RS şi ai săi 305 cai-putere (şi tracţiune faţă), GTI-R nu mai mai e chiar atât de „hardcore”. Mai ales că tracţiunea integrală înseamnă automat kilograme în plus (adică performanţă în minus).

Ei bine, Volkswagen s-a gândit la asta şi, pentru a anula greutatea suplimentară dată de sistemul 4×4, va supune GTI-ul R unei cure de slăbire. De unde se vor tăia kilogramele în plus încă nu se ştie, dar e sigur o schimbare de optică faţă de greul R32, care deşi avea 50 de CP în plus faţă de GTI (ca să nu mai vorbim de tracţiunea integrală), era doar cu jumătate de secundă mai rapid la acceleraţia de la 0 la 100 km/h.

GTI-R va trebui să fie mult mai rapid decât GTI ca să-şi justifice statutul. Şi preţul, care în mod sigur nu va fi mic. Sper însă că diferenţa de preţ faţă de GTI-ul normal nu va fi la fel de mare ca în cazul lui R32 pentru că atunci nu-i prevăd un viitor prea strălucit noului R.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Un comentariu la “Super GTI cu tractiune integrala?”

  1. Pingback: Auto-blog.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *