Motorsportul din România suferă, la fel ca multe alte domenii din România, dacă nu chiar mai mult. Dar iată că într-un sport în care fără sponsori e aproape imposibil să ajungi la start se mai întâmplă și lucruri frumoase.
Weekend-ul acesta (21 și 23 mai) sunt programate primele două etape din Campionatul Național de Viteză în Coastă, pe traseul de la Câmpulung Muscel. Noutatea este că va exista o clasă dedicată mașinilor clasice, pentru prima dată prezente în cursele de hillclimb de la noi (nu că unii concurenți n-ar participa cu mașini de 15-20 sau chiar mai mulți ani vechime în mod regulat). Inițiativa aparține clubului Autoclasic Sport&Club, la care sunt înscrise toate cele șapte mașini clasice participante.
Văd aici că aceste șapte automobile sunt modele legendare: un Porsche 911, un Renault Alpine 110, o Lancia Fulvia (pilotată de un anume Călin Popescu-Tăriceanu), un MGC GT, un Fiat 128, un Opel Rekord și un superb Renault 12 Gordini.
Chiar și numai pentru „bătrânicile” astea și tot aș bate drumul până Câmpulung. Din păcate nu pot merge, dar vă recomand să faceți drumul până acolo dacă aveți posibilitatea. Nu veți regreta. Traseul este spectaculos, iar datorită faptului că nu sunt copaci pe margine vizibilitatea pentru spectatori este excelentă.
În afară de aceste șase mașini clasice (care nu cred că vor fi „forjate” la maximum, deși m-aș bucura să mă înșel), la debutul sezonului de viteză în coastă se vor alinia aproximativ cincizeci de mașini de curse, cu sete maximă de performanțe.
Pentru prima dată vom avea la start trei monoposturi: o Lola F3000 pilotată de seniorul Lucien Hora, Dallara lui Silviu Dumitrescu și un Tatuus, pilotat de Andrei Dumitrescu. Asta pe lângă „bombele” de mașini cu care ne-au obișnuit Daniel Onoriu (Mitsubishi Evo 5), Lucian Andronic (din păcate fără spectaculoasa lui Lancia, dar cu un Evo 9) și alții. Noutățile de pe lista de înscrieri care mă fac curios sunt un Mercedes 190 AMG și un Ford Focus RS.
Din păcate nici un Peugeot 205 GTI. Dar poate va fi prezent unul albastru la următoarele etape. Prietenii știu de ce!
Baftă băieți și asfalt uscat!
Foto: Automarket