Surprize placute la Campulung Muscel in acest weekend

Motorsportul din România suferă, la fel ca multe alte domenii din România, dacă nu chiar mai mult. Dar iată că într-un sport în care fără sponsori e aproape imposibil să ajungi la start se mai întâmplă și lucruri frumoase.

Weekend-ul acesta (21 și 23 mai) sunt programate primele două etape din Campionatul Național de Viteză în Coastă, pe traseul de la Câmpulung Muscel. Noutatea este că va exista o clasă dedicată mașinilor clasice,  pentru prima dată prezente în cursele de hillclimb de la noi (nu că unii concurenți n-ar participa cu mașini de 15-20 sau chiar mai mulți ani vechime în mod regulat). Inițiativa aparține clubului Autoclasic Sport&Club, la care sunt înscrise toate cele șapte mașini clasice participante.

Văd aici că aceste șapte automobile sunt modele legendare: un Porsche 911, un Renault Alpine 110, o Lancia Fulvia (pilotată de un anume Călin Popescu-Tăriceanu), un MGC GT, un Fiat 128, un Opel Rekord și un superb Renault 12 Gordini.

Chiar și numai pentru „bătrânicile” astea și tot aș bate drumul până Câmpulung. Din păcate nu pot merge, dar vă recomand să faceți drumul până acolo dacă aveți posibilitatea. Nu veți regreta. Traseul este spectaculos, iar datorită faptului că nu sunt copaci pe margine vizibilitatea pentru spectatori este excelentă.

În afară de aceste șase mașini clasice (care nu cred că vor fi „forjate” la maximum, deși m-aș bucura să mă înșel), la debutul sezonului de viteză în coastă se vor alinia aproximativ cincizeci de mașini de curse, cu sete maximă de performanțe.

Pentru prima dată vom avea la start trei monoposturi: o Lola F3000 pilotată de seniorul Lucien Hora, Dallara lui Silviu Dumitrescu și un Tatuus, pilotat de Andrei Dumitrescu. Asta pe lângă „bombele” de mașini cu care ne-au obișnuit Daniel Onoriu (Mitsubishi Evo 5), Lucian Andronic (din păcate fără spectaculoasa lui Lancia, dar cu un Evo 9) și alții. Noutățile de pe lista de înscrieri care mă fac curios sunt un Mercedes 190 AMG și un Ford Focus RS.

Din păcate nici un Peugeot 205 GTI. Dar poate va fi prezent unul albastru la următoarele etape. Prietenii știu de ce!

Baftă băieți și asfalt uscat!

Foto: Automarket

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *