Tariceanu ne explica de ce a ales Mercedes-Benz Ungaria in locul Romaniei

Poate mai ţineţi minte că acum 2-3 ani se vorbea că gigantul Daimler AG ar fi fost interesat de o investiţie în vestul României, mai exact voia să facă o uzină în care urmau să fie produse viitoarele Mercedes-Benz A şi B-Class. Deznodământul îl ştim cu toţii, nemţii au ales Ungaria, unde proiectul, în valoare de peste 800 de milioane de euro, se află în plin proces de construcţie.

Iniţial, se spunea că nemţii au renunţat la România din cauza lipsei infrastructurii, apoi că li s-a cerut o şpagă prea mare. Dacă ne luăm după dezvăluirile întârziate făcute la emisiunea Capital TV de fostul prim-ministru Tăriceanu, motivul ar fi fost altul: imposibilitatea găsirii unui lot de 300 de hectare pe graniţa de vest a ţării, lot care să poată fi cumpărat la un preţ rezonabil. Cum de nu s-a găsit un teren în nesfârşitele câmpii bănăţene, arădene sau bihorene? Ei bine, conform lui Tăriceanu, speculanţii imobiliari au „mirosit” despre ce era vorba şi au săltat artificial preţurile la terenuri.

Lucrurile, din păcate, au mers prost, nu pentru că ar fi fost infrastructura neadaptată, pentru că acolo distanţele de transport până la graniţă sunt extrem de scurte, ci pentru că autorităţile locale din Timiş, Arad şi Bihor nu au fost capabile să le pună la dispoziţie în condiţii avantajoase un teren de circa 300 de hectare şi au intervenit diverşi intermediari şi speculanţi imobiliari, care au vrut să facă o afacere profitabilă, personală din această proiect, cu implicarea „discretă” a autorităţilor locale„, a spus fostul premier la emisiunea „Capital„.

Deci cam aşa a stat treaba. Într-o ţară normală, Tăriceanu ar fi trebuit să acţioneze prin toate modalităţile pe care i le oferea funcţia pentru ca baronii locali şi speculanţii să fie puşi la respect şi pentru ca afacerea cu Daimler să fie parafată, nu să-şi justifice acum eşecul pe la televiziuni.

Şi ar fi foarte interesant dacă Tăriceanu ar nominaliza acele autorităţi locale care i-au determinat pe germani să aleagă Ungaria. Nu de alta, dar oamenii din zonă ar trebui să ştie cine e vinovat pentru miile de locuri de muncă pierdute şi pentru miliardele de euro care vor ajunge la vecinii noştri. Apropo, ungurii au oferit terenul gratis celor de la Daimler…

Foto: Mercedes-Benz

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Un comentariu la „Tariceanu ne explica de ce a ales Mercedes-Benz Ungaria in locul Romaniei”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.