Poate mai ţineţi minte că acum 2-3 ani se vorbea că gigantul Daimler AG ar fi fost interesat de o investiţie în vestul României, mai exact voia să facă o uzină în care urmau să fie produse viitoarele Mercedes-Benz A şi B-Class. Deznodământul îl ştim cu toţii, nemţii au ales Ungaria, unde proiectul, în valoare de peste 800 de milioane de euro, se află în plin proces de construcţie.
Iniţial, se spunea că nemţii au renunţat la România din cauza lipsei infrastructurii, apoi că li s-a cerut o şpagă prea mare. Dacă ne luăm după dezvăluirile întârziate făcute la emisiunea Capital TV de fostul prim-ministru Tăriceanu, motivul ar fi fost altul: imposibilitatea găsirii unui lot de 300 de hectare pe graniţa de vest a ţării, lot care să poată fi cumpărat la un preţ rezonabil. Cum de nu s-a găsit un teren în nesfârşitele câmpii bănăţene, arădene sau bihorene? Ei bine, conform lui Tăriceanu, speculanţii imobiliari au „mirosit” despre ce era vorba şi au săltat artificial preţurile la terenuri.
„Lucrurile, din păcate, au mers prost, nu pentru că ar fi fost infrastructura neadaptată, pentru că acolo distanţele de transport până la graniţă sunt extrem de scurte, ci pentru că autorităţile locale din Timiş, Arad şi Bihor nu au fost capabile să le pună la dispoziţie în condiţii avantajoase un teren de circa 300 de hectare şi au intervenit diverşi intermediari şi speculanţi imobiliari, care au vrut să facă o afacere profitabilă, personală din această proiect, cu implicarea „discretă” a autorităţilor locale„, a spus fostul premier la emisiunea „Capital„.
Deci cam aşa a stat treaba. Într-o ţară normală, Tăriceanu ar fi trebuit să acţioneze prin toate modalităţile pe care i le oferea funcţia pentru ca baronii locali şi speculanţii să fie puşi la respect şi pentru ca afacerea cu Daimler să fie parafată, nu să-şi justifice acum eşecul pe la televiziuni.
Şi ar fi foarte interesant dacă Tăriceanu ar nominaliza acele autorităţi locale care i-au determinat pe germani să aleagă Ungaria. Nu de alta, dar oamenii din zonă ar trebui să ştie cine e vinovat pentru miile de locuri de muncă pierdute şi pentru miliardele de euro care vor ajunge la vecinii noştri. Apropo, ungurii au oferit terenul gratis celor de la Daimler…
Foto: Mercedes-Benz
Un comentariu la „Tariceanu ne explica de ce a ales Mercedes-Benz Ungaria in locul Romaniei”