Tariceanu ne explica de ce a ales Mercedes-Benz Ungaria in locul Romaniei

Poate mai ţineţi minte că acum 2-3 ani se vorbea că gigantul Daimler AG ar fi fost interesat de o investiţie în vestul României, mai exact voia să facă o uzină în care urmau să fie produse viitoarele Mercedes-Benz A şi B-Class. Deznodământul îl ştim cu toţii, nemţii au ales Ungaria, unde proiectul, în valoare de peste 800 de milioane de euro, se află în plin proces de construcţie.

Iniţial, se spunea că nemţii au renunţat la România din cauza lipsei infrastructurii, apoi că li s-a cerut o şpagă prea mare. Dacă ne luăm după dezvăluirile întârziate făcute la emisiunea Capital TV de fostul prim-ministru Tăriceanu, motivul ar fi fost altul: imposibilitatea găsirii unui lot de 300 de hectare pe graniţa de vest a ţării, lot care să poată fi cumpărat la un preţ rezonabil. Cum de nu s-a găsit un teren în nesfârşitele câmpii bănăţene, arădene sau bihorene? Ei bine, conform lui Tăriceanu, speculanţii imobiliari au „mirosit” despre ce era vorba şi au săltat artificial preţurile la terenuri.

Lucrurile, din păcate, au mers prost, nu pentru că ar fi fost infrastructura neadaptată, pentru că acolo distanţele de transport până la graniţă sunt extrem de scurte, ci pentru că autorităţile locale din Timiş, Arad şi Bihor nu au fost capabile să le pună la dispoziţie în condiţii avantajoase un teren de circa 300 de hectare şi au intervenit diverşi intermediari şi speculanţi imobiliari, care au vrut să facă o afacere profitabilă, personală din această proiect, cu implicarea „discretă” a autorităţilor locale„, a spus fostul premier la emisiunea „Capital„.

Deci cam aşa a stat treaba. Într-o ţară normală, Tăriceanu ar fi trebuit să acţioneze prin toate modalităţile pe care i le oferea funcţia pentru ca baronii locali şi speculanţii să fie puşi la respect şi pentru ca afacerea cu Daimler să fie parafată, nu să-şi justifice acum eşecul pe la televiziuni.

Şi ar fi foarte interesant dacă Tăriceanu ar nominaliza acele autorităţi locale care i-au determinat pe germani să aleagă Ungaria. Nu de alta, dar oamenii din zonă ar trebui să ştie cine e vinovat pentru miile de locuri de muncă pierdute şi pentru miliardele de euro care vor ajunge la vecinii noştri. Apropo, ungurii au oferit terenul gratis celor de la Daimler…

Foto: Mercedes-Benz

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Un comentariu la “Tariceanu ne explica de ce a ales Mercedes-Benz Ungaria in locul Romaniei”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *