Modelul de 1.500 euro lansat pe piaţa indiană nu va ajunge ca atare în Europa. Pentru pieţele europene, mult mai pretenţioase, Nano va suferi numeroase modificări, aşa cum arată imaginile modelului Tata Nano Europa, expus şi la Salonul Auto de la Geneva.
Design îmbunătăţit
În primul rând schimbările sunt de natură estetică: farurile au formă diferită (luminile de poziţie imită tehnologia LED), jantele sunt din aliaj, spoilerele au alt design şi sunt vopsite în culoarea caroseriei, în timp ce la interior finisările şi detaliile sunt mai bine realizate. Ce să mai vorbim de dotări! Dacă modelul pentru India este mult mai „chel” ca Logan-ul standard, neavând ABS, airbag-uri sau servodirecţie, Nano Europa va fi, prin comparaţie, un model de lux. Acesta va fi oferit standard cu direcţie asistată, ABS, ESP şi airbag-uri (Tata nu a specificat numărul exact).
45 cai-putere, cutie automată, 4,2 litri/100 km
În plus, modelul european va avea un motor cu trei cilindri în linie, realizat din aluminiu, care dezvoltă 45 CP. Vă întrebaţi ce motor are Nano din India? Unul în doi cilindri de 0,6 litri şi 33 CP… Nano Europa va fi aşadar mai puternic, dar şi mai rafinat, având cutie de viteze automată cu cinci trepte. Consumul mediu va avea o valoare de numai 4,2 litri/100 km, iar emisiile de CO2 se vor ridica la doar 98 g/km, una dintre cele mai scăzute valori la un model de serie.
5.000 euro? Scump Tata, scump, în India era mai ieftin
Şi dimensiunile exterioare vor fi diferite faţă de Nano din India: 3,29 m lungime, 1,59 m lăţime şi 1,60 m înălţime. Adică mai mult cu 2,9 cm în lungime şi cu 0,8 cm în lăţime. Chiar şi ampatamentul va fi uşor crescut: 2,28 m faţă de 2,23 m. Toate aceste îmbunătăţiri vor costa circa 3.500 euro, aşa că Nano Europa va ajunge pe Bătrânul Continent la un preţ de aproximativ 5.000 euro, prin 2010-2011. Deh, obrazul subţire cu cheltuială se ţine. Totuşi, ca să aibă succesul sperat, Tata va trebui să ofere o maşină foarte bună de banii ăştia. Vom trăi şi vom vedea.
Foto: Tata