Tata Nano: de trei ori mai scumpa in Europa

nano4Modelul de 1.500 euro lansat pe piaţa indiană nu va ajunge ca atare în Europa. Pentru pieţele europene, mult mai pretenţioase, Nano va suferi numeroase modificări, aşa cum arată imaginile modelului Tata Nano Europa, expus şi la Salonul Auto de la Geneva.

Design îmbunătăţit

În primul rând schimbările sunt de natură estetică: farurile au formă diferită (luminile de poziţie imită tehnologia LED), jantele sunt din aliaj, spoilerele au alt design şi sunt vopsite în culoarea caroseriei, în timp ce la interior finisările şi detaliile sunt mai bine realizate. Ce să mai vorbim de dotări! Dacă modelul pentru India este mult mai „chel” ca Logan-ul standard, neavând ABS, airbag-uri sau servodirecţie, Nano Europa va fi, prin comparaţie, un model de lux. Acesta va fi oferit standard cu direcţie asistată, ABS, ESP şi airbag-uri (Tata nu a specificat numărul exact).

45 cai-putere, cutie automată, 4,2 litri/100 km

În plus, modelul european va avea un motor cu trei cilindri în linie, realizat din aluminiu, care dezvoltă 45 CP. Vă întrebaţi ce motor are Nano din India? Unul în doi cilindri de 0,6 litri şi 33 CP… Nano Europa va fi aşadar mai puternic, dar şi mai rafinat, având cutie de viteze automată cu cinci trepte. Consumul mediu va avea o valoare de numai 4,2 litri/100 km, iar emisiile de CO2 se vor ridica la doar 98 g/km, una dintre cele mai scăzute valori la un model de serie.

5.000 euro? Scump Tata, scump, în India era mai ieftin

Şi dimensiunile exterioare vor fi diferite faţă de Nano din India: 3,29 m lungime, 1,59 m lăţime şi 1,60 m înălţime. Adică mai mult cu 2,9 cm în lungime şi cu 0,8 cm în lăţime. Chiar şi ampatamentul va fi uşor crescut: 2,28 m faţă de 2,23 m. Toate aceste îmbunătăţiri vor costa circa 3.500 euro, aşa că Nano Europa va ajunge pe Bătrânul Continent la un preţ de aproximativ 5.000 euro, prin 2010-2011. Deh, obrazul subţire cu cheltuială se ţine. Totuşi, ca să aibă succesul sperat, Tata va trebui să ofere o maşină foarte bună de banii ăştia. Vom trăi şi vom vedea.

Foto: Tata

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.