Tata Nano: de trei ori mai scumpa in Europa

nano4Modelul de 1.500 euro lansat pe piaţa indiană nu va ajunge ca atare în Europa. Pentru pieţele europene, mult mai pretenţioase, Nano va suferi numeroase modificări, aşa cum arată imaginile modelului Tata Nano Europa, expus şi la Salonul Auto de la Geneva.

Design îmbunătăţit

În primul rând schimbările sunt de natură estetică: farurile au formă diferită (luminile de poziţie imită tehnologia LED), jantele sunt din aliaj, spoilerele au alt design şi sunt vopsite în culoarea caroseriei, în timp ce la interior finisările şi detaliile sunt mai bine realizate. Ce să mai vorbim de dotări! Dacă modelul pentru India este mult mai „chel” ca Logan-ul standard, neavând ABS, airbag-uri sau servodirecţie, Nano Europa va fi, prin comparaţie, un model de lux. Acesta va fi oferit standard cu direcţie asistată, ABS, ESP şi airbag-uri (Tata nu a specificat numărul exact).

45 cai-putere, cutie automată, 4,2 litri/100 km

În plus, modelul european va avea un motor cu trei cilindri în linie, realizat din aluminiu, care dezvoltă 45 CP. Vă întrebaţi ce motor are Nano din India? Unul în doi cilindri de 0,6 litri şi 33 CP… Nano Europa va fi aşadar mai puternic, dar şi mai rafinat, având cutie de viteze automată cu cinci trepte. Consumul mediu va avea o valoare de numai 4,2 litri/100 km, iar emisiile de CO2 se vor ridica la doar 98 g/km, una dintre cele mai scăzute valori la un model de serie.

5.000 euro? Scump Tata, scump, în India era mai ieftin

Şi dimensiunile exterioare vor fi diferite faţă de Nano din India: 3,29 m lungime, 1,59 m lăţime şi 1,60 m înălţime. Adică mai mult cu 2,9 cm în lungime şi cu 0,8 cm în lăţime. Chiar şi ampatamentul va fi uşor crescut: 2,28 m faţă de 2,23 m. Toate aceste îmbunătăţiri vor costa circa 3.500 euro, aşa că Nano Europa va ajunge pe Bătrânul Continent la un preţ de aproximativ 5.000 euro, prin 2010-2011. Deh, obrazul subţire cu cheltuială se ţine. Totuşi, ca să aibă succesul sperat, Tata va trebui să ofere o maşină foarte bună de banii ăştia. Vom trăi şi vom vedea.

Foto: Tata

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *