Taxa de poluare 2011 incurajeaza poluarea

Guvernanţii ar trebui să schimbe numele taxei de poluare. În momentul în care începi să taxezi şi motorizările Euro 5, nu te mai crede nimeni că vrei să protejezi mediul înconjurător. Iar atunci când taxezi mai mult maşinile noi decât cele vechi, atunci chiar că mediul e ultima ta grijă.

Sună absurd, dar exact asta se va întâmpla din 2011: vor plăti taxă de înmatriculare inclusiv cei care cumpără automobile Euro 5, care rămâne cel mai avansat sistem antipoluare până în 2014, când va intra în vigoare norma Euro 6. Taxa de primă înmatriculare va fi mai mare în medie cu 23% în 2011.

Euro 5: 91 euro pentru un motor de 1,1 litri şi doi ani vechime

Cum vor fi taxate modelele Euro 5? Cea mai mică taxă, 91 de euro, o vor plăti cei care vor înmatricula o maşină de 2 ani vechime cu motor de 1,1 litri. Aceeaşi maşină, dar nouă, va avea o taxă de 116 euro! Poate îmi explică şi mie care e logica acestui raţionament, că eu nu-mi dau seama.

Euro 4: 483 euro pentru un motor de 1,4 litri şi un an vechime

În fine, creşte cilindreea, suferă şi mai tare buzunarul: 502 euro pentru o motorizare de 1,6 litri şi 1 an vechime, 559 euro pentru o motorizare de 2 litri şi 1 an vechime. Dacă coborâm la Euro 4, deja e dureros: 483 euro pentru un motor de 1,4 litri şi 1 an vechime, 952 euro pentru un 1,6 litri tot de un an vechime şi 1326 euro pentru un 2 litri de doi ani vechime.

Euro 3: 3523 euro pentru un motor de 2 litri şi cinci ani vechime

Despre Euro 3, 2 şi 1 chiar nu are rost să vorbim: taxele vor deveni prohibitive pentru maşinile din aceste categorii. Câteva exemple vă vor lămuri pe deplin: pentru un motor Euro 3 de 1,4 litri şi 7 ani vechime se va plăti suma de 998 euro, pentru unul de 2 litri şi 5 ani vechime 3523 euro, iar pentru unul de 3,2 litri şi 5 ani vechime 11668 euro!

Euro 2: 2428 euro pentru un motor de 1,4 litri şi 10 ani vechime

Continuăm cu Euro 2: un motor de 1,4 litri şi 10 ani vechime va fi taxat cu 2428 euro (dar unul de aceeaşi cilindree şi 14 ani vechime va avea taxa de 785 euro). Un motor de 2 litri şi 10 ani vechime va fi taxat cu 6732 euro, în timp ce unul identic, dar de 13 ani vechime va avea o taxă de 3168 euro.

Non Euro: 32.000 euro pentru un motor de 3,2 litri şi 20 ani vechime

La Euro 1 un motor de 1,4 litri şi 15 ani vechime va avea o taxă de 1470 euro, iar unul de 2 litri cu aceeaşi vechime va fi taxat cu 4200 euro. Cât despre categoria non Euro, recordul este deţinut de o motorizare de 3,2 litri şi 20 de ani vechime, a cărei înmatriculare va costa 32000 euro!

După toate astea, să vă dau şi o veste bună: cei care vă veţi cumpăra maşini electrice sau hibride nu veţi plăti taxa de poluare. În concluzie, dacă aveţi bani puşi deoparte pentru o maşină, grăbiţi-vă şi cumpăraţi-o anul ăsta. Sau emigraţi.

Găsiţi aici un tabel cu mai multe exemple de aplicare a taxei auto în 2011.

Sursa: Mediafax

Foto: magisterclub.ro

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

3 comentarii la „Taxa de poluare 2011 incurajeaza poluarea”

  1. Iti dau eu un record: kitcar sau hot-rod american, nou nout, motor V8, sa zicem un minim de 5.0 litri, evident non-euro. Cat crezi ca iese taxa?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.