Taxa de poluare 2011 incurajeaza poluarea

Guvernanţii ar trebui să schimbe numele taxei de poluare. În momentul în care începi să taxezi şi motorizările Euro 5, nu te mai crede nimeni că vrei să protejezi mediul înconjurător. Iar atunci când taxezi mai mult maşinile noi decât cele vechi, atunci chiar că mediul e ultima ta grijă.

Sună absurd, dar exact asta se va întâmpla din 2011: vor plăti taxă de înmatriculare inclusiv cei care cumpără automobile Euro 5, care rămâne cel mai avansat sistem antipoluare până în 2014, când va intra în vigoare norma Euro 6. Taxa de primă înmatriculare va fi mai mare în medie cu 23% în 2011.

Euro 5: 91 euro pentru un motor de 1,1 litri şi doi ani vechime

Cum vor fi taxate modelele Euro 5? Cea mai mică taxă, 91 de euro, o vor plăti cei care vor înmatricula o maşină de 2 ani vechime cu motor de 1,1 litri. Aceeaşi maşină, dar nouă, va avea o taxă de 116 euro! Poate îmi explică şi mie care e logica acestui raţionament, că eu nu-mi dau seama.

Euro 4: 483 euro pentru un motor de 1,4 litri şi un an vechime

În fine, creşte cilindreea, suferă şi mai tare buzunarul: 502 euro pentru o motorizare de 1,6 litri şi 1 an vechime, 559 euro pentru o motorizare de 2 litri şi 1 an vechime. Dacă coborâm la Euro 4, deja e dureros: 483 euro pentru un motor de 1,4 litri şi 1 an vechime, 952 euro pentru un 1,6 litri tot de un an vechime şi 1326 euro pentru un 2 litri de doi ani vechime.

Euro 3: 3523 euro pentru un motor de 2 litri şi cinci ani vechime

Despre Euro 3, 2 şi 1 chiar nu are rost să vorbim: taxele vor deveni prohibitive pentru maşinile din aceste categorii. Câteva exemple vă vor lămuri pe deplin: pentru un motor Euro 3 de 1,4 litri şi 7 ani vechime se va plăti suma de 998 euro, pentru unul de 2 litri şi 5 ani vechime 3523 euro, iar pentru unul de 3,2 litri şi 5 ani vechime 11668 euro!

Euro 2: 2428 euro pentru un motor de 1,4 litri şi 10 ani vechime

Continuăm cu Euro 2: un motor de 1,4 litri şi 10 ani vechime va fi taxat cu 2428 euro (dar unul de aceeaşi cilindree şi 14 ani vechime va avea taxa de 785 euro). Un motor de 2 litri şi 10 ani vechime va fi taxat cu 6732 euro, în timp ce unul identic, dar de 13 ani vechime va avea o taxă de 3168 euro.

Non Euro: 32.000 euro pentru un motor de 3,2 litri şi 20 ani vechime

La Euro 1 un motor de 1,4 litri şi 15 ani vechime va avea o taxă de 1470 euro, iar unul de 2 litri cu aceeaşi vechime va fi taxat cu 4200 euro. Cât despre categoria non Euro, recordul este deţinut de o motorizare de 3,2 litri şi 20 de ani vechime, a cărei înmatriculare va costa 32000 euro!

După toate astea, să vă dau şi o veste bună: cei care vă veţi cumpăra maşini electrice sau hibride nu veţi plăti taxa de poluare. În concluzie, dacă aveţi bani puşi deoparte pentru o maşină, grăbiţi-vă şi cumpăraţi-o anul ăsta. Sau emigraţi.

Găsiţi aici un tabel cu mai multe exemple de aplicare a taxei auto în 2011.

Sursa: Mediafax

Foto: magisterclub.ro

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

3 comentarii la “Taxa de poluare 2011 incurajeaza poluarea”

  1. Iti dau eu un record: kitcar sau hot-rod american, nou nout, motor V8, sa zicem un minim de 5.0 litri, evident non-euro. Cat crezi ca iese taxa?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *