Top 5 masini care iti asigura lux si discretie

Skoda-Superb-Laurin-KlementMulți oameni văd în mașina proprie simbolul suprem al potenței lor financiare. Unii exagerează și își cumpără mașini luxoase (sau cel puțin mașini entry-level de la brand-uri premium), care sunt peste puterea lor financiară reală, doar ca să pară mai avuți decât sunt.

Apoi sunt cei cu dare de mână care își permit mașini foarte scumpe și le etalează fără nici o reținere, unii chiar cu o doză semnificativă de exhibiționism. Mai există însă o categorie: sunt acei oameni care au mulți sau foarte mulți bani, dar care, dintr-un motiv sau altul, nu vor să se știe acest lucru. Nu vor să umble cu mașini luxoase care atrag atenția, dar nu sunt nici masochiști să se chinuie cu o Dacia 1310. Așadar, ce mașini ar putea să-și cumpere un astfel de client? Mie mi-au venit în minte cinci modele.

Renault-Latitude

5. Renault Latitude. Este o tentativă a francezilor de a concura în zona berlinelor mari premium, tentativă eșuată din fașă (nu neapărat din cauza mașinii, ci a mărcii, care nu are nici o legătură cu zona premium). Asta nu înseamnă că nu e o mașină interesantă, demnă de luat în seamă. Stilul complet banal o califică imediat pentru topul nostru, iar asemănarea cu orice mașină plictisitoare din ziua de azi nu poate decât să-i bucure pe cei dornici de discreție. E adevărat, originile ei coreene s-ar putea să-i deranjeze (e de fapt un Samsung SM5 rebranduit). Ca motorizare o recomand pe cea de top: 3.0 dCi V6 de 240 CP.

VW-Multivan-Business

4. Volkswagen Multivan
Dacă vă asumați riscul ca prietenii să facă glume pe seama voastră pentru că mergeți cu microbuzul, Volkswagen Multivan Business e o alegere excelentă. Foarte puțină lume își va da seama că nu mergeți cu un banal Transporter, ci cu cel mai luxos microbuz de pe piață. Interiorul uriaș și dotările de lux îl fac o alternativă mult mai discretă (și mai ieftină) la o limuzină de lux premium. Motorizare – 2.0 TSI de 205 CP sau 2.0 BiTDI de 180 CP pentru cei mai economi.

Skoda-Superb-Laurin-Klement

3. Skoda Superb. Vârful de gamă al mărcii Skoda nu sparge topurile frumuseții (de asta a și ajuns în această listă) însă oferă un confort și un spațiu interior demne de o limuzină premium. În plus, sigla Skoda va îndepărta imediat privirile curioase și vă va face să vă integrați fără probleme în cenușiul traficului autohton. Musai trebuie aleasă echiparea de top Laurin & Klement cu motorul V6 pe benzină de 3,6 litri și 260 CP. Expresia feței unui „băiețaș” cu 320i atunci când îl lași în urmă la semafor: priceless.

Volkswagen-Phaeton

2. Volkswagen Phaeton. Chiar dacă oferă exact același lux și rafinament ca un Bentley Continental Flying Spur (tehnic sunt identice), Phaeton-ul are un avantaj major pentru cei care vor să mențină un low-profile – nu atrage deloc atenția. Designul plictisitor, asemănarea foarte mare cu Passat și sigla VW sunt suficiente pentru a garanta indiferența trecătorilor. Un sfat: oricât de mulți bani aveți de dat pe un Phaeton, nu cumpărați unul nou și nici unul ulterior facelift-ului – prea mult crom și prea multe LED-uri vor menține în mod inutil privirile ațintite către voi o secundă – două în plus. Un exemplar de dinainte de facelift, de preferat fără inscripționare exterioară, este perfect. Eu aș alege un V10 TDI sau un V8/W12 pe benzină (am stabilit deja că banii nu-s o problemă).

Honda-Legend
1. Honda Legend. 
Britanicii au un termen care în limba română nu are corespondent: „understatement”. Definiția ar fi „prezentarea unui lucru ca fiind mai mic sau mai puțin bun decât este de fapt”. Cred că i se potrivește de minune limuzinei japoneze. Designul plăcut, dar suficient de conservator pentru a nu atrage prea mult atenția, precum și asemănarea cu Honda Accord, fac din Legend probabil cea mai bună mașină pentru cei care nu vor să renunțe la lux, dar să rămână cât mai discreți. Tracțiunea integrală este oferită standard, iar unicul motor oferit este un V6 de 3,7 litri și 295 CP. Este singura mașină dintre cele 5 care nu se mai fabrică, producția fiind oprită în 2012 în așteptarea unui succesor. Și aici aș alege tot modelul de dinaintea facelift-ului, pentru că e mai discret și mai stilat.

Lista de mai sus este deschisă și vă invit și pe voi să aduceți completări. Regulile ar fi simple: nu ne atingem de mărci premium, de modele făcute special ca să atragă atenția sau de mașini ieftine.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *