Top 5 masini care iti asigura lux si discretie

Skoda-Superb-Laurin-KlementMulți oameni văd în mașina proprie simbolul suprem al potenței lor financiare. Unii exagerează și își cumpără mașini luxoase (sau cel puțin mașini entry-level de la brand-uri premium), care sunt peste puterea lor financiară reală, doar ca să pară mai avuți decât sunt.

Apoi sunt cei cu dare de mână care își permit mașini foarte scumpe și le etalează fără nici o reținere, unii chiar cu o doză semnificativă de exhibiționism. Mai există însă o categorie: sunt acei oameni care au mulți sau foarte mulți bani, dar care, dintr-un motiv sau altul, nu vor să se știe acest lucru. Nu vor să umble cu mașini luxoase care atrag atenția, dar nu sunt nici masochiști să se chinuie cu o Dacia 1310. Așadar, ce mașini ar putea să-și cumpere un astfel de client? Mie mi-au venit în minte cinci modele.

Renault-Latitude

5. Renault Latitude. Este o tentativă a francezilor de a concura în zona berlinelor mari premium, tentativă eșuată din fașă (nu neapărat din cauza mașinii, ci a mărcii, care nu are nici o legătură cu zona premium). Asta nu înseamnă că nu e o mașină interesantă, demnă de luat în seamă. Stilul complet banal o califică imediat pentru topul nostru, iar asemănarea cu orice mașină plictisitoare din ziua de azi nu poate decât să-i bucure pe cei dornici de discreție. E adevărat, originile ei coreene s-ar putea să-i deranjeze (e de fapt un Samsung SM5 rebranduit). Ca motorizare o recomand pe cea de top: 3.0 dCi V6 de 240 CP.

VW-Multivan-Business

4. Volkswagen Multivan
Dacă vă asumați riscul ca prietenii să facă glume pe seama voastră pentru că mergeți cu microbuzul, Volkswagen Multivan Business e o alegere excelentă. Foarte puțină lume își va da seama că nu mergeți cu un banal Transporter, ci cu cel mai luxos microbuz de pe piață. Interiorul uriaș și dotările de lux îl fac o alternativă mult mai discretă (și mai ieftină) la o limuzină de lux premium. Motorizare – 2.0 TSI de 205 CP sau 2.0 BiTDI de 180 CP pentru cei mai economi.

Skoda-Superb-Laurin-Klement

3. Skoda Superb. Vârful de gamă al mărcii Skoda nu sparge topurile frumuseții (de asta a și ajuns în această listă) însă oferă un confort și un spațiu interior demne de o limuzină premium. În plus, sigla Skoda va îndepărta imediat privirile curioase și vă va face să vă integrați fără probleme în cenușiul traficului autohton. Musai trebuie aleasă echiparea de top Laurin & Klement cu motorul V6 pe benzină de 3,6 litri și 260 CP. Expresia feței unui „băiețaș” cu 320i atunci când îl lași în urmă la semafor: priceless.

Volkswagen-Phaeton

2. Volkswagen Phaeton. Chiar dacă oferă exact același lux și rafinament ca un Bentley Continental Flying Spur (tehnic sunt identice), Phaeton-ul are un avantaj major pentru cei care vor să mențină un low-profile – nu atrage deloc atenția. Designul plictisitor, asemănarea foarte mare cu Passat și sigla VW sunt suficiente pentru a garanta indiferența trecătorilor. Un sfat: oricât de mulți bani aveți de dat pe un Phaeton, nu cumpărați unul nou și nici unul ulterior facelift-ului – prea mult crom și prea multe LED-uri vor menține în mod inutil privirile ațintite către voi o secundă – două în plus. Un exemplar de dinainte de facelift, de preferat fără inscripționare exterioară, este perfect. Eu aș alege un V10 TDI sau un V8/W12 pe benzină (am stabilit deja că banii nu-s o problemă).

Honda-Legend
1. Honda Legend. 
Britanicii au un termen care în limba română nu are corespondent: „understatement”. Definiția ar fi „prezentarea unui lucru ca fiind mai mic sau mai puțin bun decât este de fapt”. Cred că i se potrivește de minune limuzinei japoneze. Designul plăcut, dar suficient de conservator pentru a nu atrage prea mult atenția, precum și asemănarea cu Honda Accord, fac din Legend probabil cea mai bună mașină pentru cei care nu vor să renunțe la lux, dar să rămână cât mai discreți. Tracțiunea integrală este oferită standard, iar unicul motor oferit este un V6 de 3,7 litri și 295 CP. Este singura mașină dintre cele 5 care nu se mai fabrică, producția fiind oprită în 2012 în așteptarea unui succesor. Și aici aș alege tot modelul de dinaintea facelift-ului, pentru că e mai discret și mai stilat.

Lista de mai sus este deschisă și vă invit și pe voi să aduceți completări. Regulile ar fi simple: nu ne atingem de mărci premium, de modele făcute special ca să atragă atenția sau de mașini ieftine.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.