După filmuleţul de acum două zile, BMW vine cu detaliile oficiale despre cel mai nou model M, bazat pe Seria 1 Coupe. Aşa cum se anticipa, sub capotă se află propulsorul biturbo de 3 litri cu şase cilindri în linie şi 340 CP (care echipează şi Z4 sDrive 35is).
Cuplat la o transmisie manuală cu şase trepte, acest motor îi conferă lui Seria 1 M Coupe performanţe demne de un model M: 4,9 secunde durează acceleraţia de la 0 la 100 km/h, iar viteza maximă e limitată la 250 km/h.
0-200 km/h: 17,3 secunde!
Ca orice model realizat de BMW Motorsport, Seria 1 M Coupe dispune de un buton pe volan denumit „M Drive”, care îmbunătăţeşte răspunsul acceleraţiei. În plus, există şi un buton „Dynamic Mode” care întârzie intervenţia sistemelor de siguranţă activă, dedicat celor care iubesc condusul la limită. Iar dacă 450 Nm (disponibili între 1.500 şi 4.500 rpm) nu sunt suficienţi, există şi funcţia overboost, care adaugă 50 Nm pentru o perioadă scurtă de timp (la depăşiri, spre exemplu). Nu că ar fi mare nevoie de aşa ceva, având în vedere că acceleraţia de la 0 la 200 km/h durează 17,3 secunde.
Distribuţia greutăţii de 51,7/48,3 (faţă/spate)
Însă atractivitatea unui model M nu este dată doar de putere. Aici intervin ţinuta de drum, frânele, direcţia, tot ceea ce contribuie la o experienţă plăcută la volan. Iar Seria 1 M Coupe pare a avea calităţile necesare pentru a-şi delecta fanii. Diferenţialul spate autoblocant 100% ajută la obţinerea unei aderenţe optime pe viraje, iar distribuţia greutăţii pe cele două punţi aproape ideală (51,7/48,3 – faţă/spate) e o premisă excelentă pentru un comportament rutier neutru. În plus, şasiul conţine elemente cheie provenite de la M3, iar suspensia faţă de tip dublu pivot şi cea spate de tip five-link sunt realizate aproape integral din aluminiu.
Cu toate astea, masa proprie a lui Seria 1 M Coupe nu este spectaculos de scăzută. Cele 1.495 kg sunt departe de a rivaliza cu cele 1.200 kg ale lui M3 E30, model pe care BMW îl consideră „strămoşul” lui Seria 1 M Coupe. Surplusul de putere faţă de acesta ar trebui să compenseze pentru kilogramele în plus.
Consum mediu de 9,6 litri/100 km
Dacă vă întrebaţi cât consumă micul M, datele oferite de BMW nu sunt de speriat: 9,6 litri/100 km este consumul mediu declarat, iar emisiile de CO2 sunt de 224 g/km. „Responsabile” pentru aceste cifre sunt sistemele reunite sub denumirea „EfficientDynamics”, prezente şi pe acest model. Ar mai fi multe de spus despre acest Seria 1 M Coupe, însă vreau să închei apoteotic, cu preţul. Maşina va costa 50.500 euro în Germania! Cu 600 euro mai mult decât Audi RS3 Sportback.
PS: Chiar dacă Audi-ul accelerează mai rapid (4,6 secunde), nu cred că senzaţiile dintr-o maşină cu tracţiune integrală se pot compara cu cele dintr-o maşină cu propulsie. În traducere liberă, dacă aş avea banii ăştia mi-aş lua Seria 1 M Coupe 🙂
Găsiţi aici fişa tehnică completă a lui BMW Seria 1 M Coupe.
Foto: BMW
2 comentarii la „Tot ce trebuie sa stiti despre BMW Seria 1 M Coupe”