Totul despre Dacia Logan 2, Sandero 2 si Sandero Stepway 2


De departe cele mai așteptate modele noi ale anului pentru români, Logan 2 și Sandero 2 au fost dezvăluite de Dacia astăzi la Salonul Auto de la Paris. Designul complet nou, un nou motor turbo de 0,9 litri și dotările altădată de neconceput pentru Dacia sunt atuurile noii generații Logan/Sandero.

Dacă până acum Sandero avea pretenții de model de sine stătător, începând cu a doua generație rolul lui este clar definit: va fi practic un Logan hatchback și va păstra doar numele de la generația anterioară. Cu toate acestea, cei mai pretențioși vor avea în continuare la dispoziție versiunea Sandero Stepway, mai individualizată și cu un aspect de mini SUV. Designul noii game Logan și Sandero e o surpriză plăcută pentru mine, chiar dacă se vor găsi cârcotași care să spună că noile modele au un aer prea germanic.

Noul design „rațional” Dacia inaugurat pe Logan/Sandero

Evoluția în cazul Logan-ului este enormă, de la un design sărăcăcios și rudimentar făcându-se saltul la un stil mult mai omogen și mai modern, fără a se pierde însă personalitatea „automobilului mondial”. Cele trei noi modele împart partea frontală și afișează linii orizontale ferme, similare celor de la Volkswagen. Este prima punere în practică a noii filozofii Dacia, după împărțirea anunțată de boss-ul departamentului de design al grupului Renault, conform căruia Dacia va avea un design rațional, în timp ce Renault va merge mai mult pe latura emoțională.

Identitatea de marcă este întărită de logo-ul masiv Dacia afișat în centrul grilei mai late, pusă în valoare de două bare cromate de o parte și de alta. Farurile alungite și spoilerul față mai bine conturat dau părții frontale mai multă expresivitate, în timp ce profilul caroseriei dezvăluie o proporție armonioasă între suprafața vitrată și cea metalică. Nu lipsesc pasajele „umflate” ale roților, devenite un laitmotiv la Dacia.

Partea din spate aduce cele mai multe diferențe între Logan și Sandero: stopurile, chiar dacă similare ca structură, sunt rectangulare la Sandero, în timp ce la Logan sunt alungite către aripi în partea superioară. Spre deosebire the generațiile actuale Logan și Sandero, care afișează stiluri diferite, noile modele împart aproape fiecare panou al caroseriei și fiecare detaliu de design, interioarele fiind și ele identice. Diferă bineînțeles „decuparea” părții posterioare, în sedan și hatchback.

Interioare îmbunătățite

Înăuntru, evoluția este la fel de evidentă ca afară. Avem o nouă planșă de bord, disponibilă fie în nuanță Dark Carbon, fie în două nuanțe, în funcție de versiune. Atrag atenția elementele cromate de pe aeratoare, volan și schimbător, dar și consola centrală, delimitată clar în două zone: cea superioară care găzduiește sistemul audio/navigație și cea inferioară care conține comenzile climatizării și geamurilor electrice (da, din păcate tot acolo au rămas).

Dacia spune că materialele sunt mai bune calitativ, iar finisarea este și ea mai atentă decât până acum. Totodată, s-a acordat mai multă atenție insonorizării habitaclului, astfel că zgomotul la rulare perceput de pasageri ar trebui să fie mai puțin deranjant.

Motoare între 75 și 90 CP

Trecem la detaliile cele mai așteptate, cele tehnice. Dacia introduce în premieră noul motor turbo pe benzină de 0,9 litri denumit TCe90,  care dezvoltă 90 de cai-putere și are un consum mediu de 5,2 litri/100 km (emisii de CO2 de 120 g/km). Acest motoraș are trei cilindri în linie și este cuplat la un turbocompresor, astfel că produce 90 CP la 5,250 rpm și 135 Nm de la turații reduse (90 la sută din cuplu e disponibil încă de la 1,650 rpm). Celălalt motor pe benzină este cunoscutul 1.2 16V de 75 CP, care oferă un consum mediu de 5,9 litri/100 km (137 g CO2/km). Acest motor va fi disponibil și într-o versiune GPL.

La capitolul diesel, va fi disponibil motorul de 1,5 litri, în două versiuni de putere, 75 și 90 CP. Vestea bună e că ambele propulsoare au cuplul maxim mai mare cu 20 Nm, valorile fiind de 200 Nm/1.750 rpm, respectiv 220 Nm/1.750 rpm. Consumul declarat pentru Logan și Sandero e ridicol: 3,8 litri/100 km și emisii de CO2 de 99 g/km.

Pentru Sandero Stepway vor fi oferite doar motorizările de top TCe 90 și dCi 90, care conferă un consum mediu de 5,4 litri/100 km (125 g CO2/km), respectiv 4 litri/100 km (105 g CO2/km).

Navigație, cruise-control și Bluetooth. Pe Dacia!

Toate cele trei modele vor fi disponibile cu sistemul multimedia Dacia Plug&Radio, format dintr-un display și un CD player compatibil MP3, tehnologie Bluetooth, prize USB/căști și satelit de comandă atașat de coloana de direcție. Sistemul de navigație Media Nav, cunoscut de pe Lodgy, va fi disponibil și pe Logan, Sandero și Sandero Stepway. O altă opțiune de neconceput acum câțiva ani la Dacia este cruise-control-ul sau senzorii de parcare spate.

Cât despre siguranță, echiparea de serie include încă de la primul nivel de echipare 4 airbag-uri frontale şi laterale pentru şofer şi pasager, faruri de zi, ABS şi AFU, dar şi ESP.

Preţurile în România pentru modelul Dacia Sandero încep de la 6.990 euro (TVA inclus), iar pentru Sandero Stepway de la 10.800 euro (TVA inclus). Pentru Logan nu a fost avansat încă un preț, însă se știe prețul de pornire în Franța: 7.700 euro (la noi ar trebui să fie în jur de 6.700 – 6.800 euro). Comenzile pentru Sandero și Sandero Stepway vor putea fi făcute de la 1 octombrie, iar pentru Logan către sfârșitul anului. Ca și până acum, perioada de garanție este de 3 ani sau 100.000 km.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *