Toyota iese din Formula 1. Si ce daca?

trulli_toyotaDupă Honda şi BMW, un alt gigant auto a anunţat că părăseşte Formula 1. Toyota se retrage din „Marele Circ” chiar din acest an, motivul invocat de niponi fiind, bineînţeles, situaţia economică actuală. „Toyota Motor Corporation anunţă că intenţionează să se retragă din campionatul mondial de Formula 1 la sfârşitul sezonului 2009”, se arată într-un comunicat al companiei.

Explicaţia? „Toyota, care a considerat că participarea sa în F1 contribuie la prosperitatea culturii automobilistice, a rămas să concureze la vârful motorsportului chiar în contextul schimbărilor economice abrupte care au început anul trecut. Cu toate acestea, analizând activităţile de motorsport ale Toyota pentru anul viitor şi pe mai departe dintr-un punct de vedere cuprinzător, pe termen mediu, care reflectă realităţile economice actuale severe, Toyota a decis să se retragă din Formula 1”.

Semnale contradictorii

Dacă n-aţi înţeles nimic din asta, există două explicaţii: ori n-am tradus eu bine, ori cel care a scris comunicatul are masteratul în limbă de lemn. Oricum, e clar că Formula 1 nu mai este atractivă pentru marii constructori. Semne premergătoare pentru ieşirea Toyota au existat: compania a înregistrat în martie pentru prima dată pierderi, circuitul Fuji a fost retras de către Toyota din calendarul F1, iar Williams a decis să oprească colaborarea cu furnizorul de motoare Toyota cu un an mai devreme.

Numai că japonezii au semnat acordul Concorde, prin care se angajau să rămână în F1 până în 2012, iar boss-ul John Howett a dat asigurări că echipa va fi la start în 2010, chiar şi cu un buget redus. Mai mult, el a declarat că a negociat cu piloţi de top precum Raikkonen şi Kubica, ca să nu mai vorbim de anunţul făcut în weekendul trecut conform căruia Kobayashi urma să fie titular în 2010. Sincer, mie nu-mi pare rău că Toyota a ieşit din F1. Ce performanţe a avut această echipă ca să-i regretăm plecarea?

Urmează Renault?

Se pare că ne îndreptăm spre o nouă epocă a „privaţilor” în Formula 1. Şi e mai bine aşa. Sportul ăsta există datorită echipelor private, datorită entuziaştilor care l-au populat dintotdeauna şi mai puţin corporaţiilor care au dat buzna în ultimii ani pentru a-şi lua o felie din tort. Formula 1 înseamnă în primul rând Ferrari, McLaren, Williams, Brawn GP, Red Bull, Toro Rosso, Force India şi abia apoi Toyota, Mercedes-Benz, Renault, Honda sau BMW. Marii constructori nu au rămas în Formula 1 în perioade dificile, pe când „garajiştii” au făcut-o.

PS: Renault a convocat astăzi o şedinţă extraordinară pentru a discuta planurile de viitor ale companiei. Să ne aşteptăm la un anunţ similar din partea francezilor?

Sursa: Autosport

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.