Toyota iese din Formula 1. Si ce daca?

trulli_toyotaDupă Honda şi BMW, un alt gigant auto a anunţat că părăseşte Formula 1. Toyota se retrage din „Marele Circ” chiar din acest an, motivul invocat de niponi fiind, bineînţeles, situaţia economică actuală. „Toyota Motor Corporation anunţă că intenţionează să se retragă din campionatul mondial de Formula 1 la sfârşitul sezonului 2009”, se arată într-un comunicat al companiei.

Explicaţia? „Toyota, care a considerat că participarea sa în F1 contribuie la prosperitatea culturii automobilistice, a rămas să concureze la vârful motorsportului chiar în contextul schimbărilor economice abrupte care au început anul trecut. Cu toate acestea, analizând activităţile de motorsport ale Toyota pentru anul viitor şi pe mai departe dintr-un punct de vedere cuprinzător, pe termen mediu, care reflectă realităţile economice actuale severe, Toyota a decis să se retragă din Formula 1”.

Semnale contradictorii

Dacă n-aţi înţeles nimic din asta, există două explicaţii: ori n-am tradus eu bine, ori cel care a scris comunicatul are masteratul în limbă de lemn. Oricum, e clar că Formula 1 nu mai este atractivă pentru marii constructori. Semne premergătoare pentru ieşirea Toyota au existat: compania a înregistrat în martie pentru prima dată pierderi, circuitul Fuji a fost retras de către Toyota din calendarul F1, iar Williams a decis să oprească colaborarea cu furnizorul de motoare Toyota cu un an mai devreme.

Numai că japonezii au semnat acordul Concorde, prin care se angajau să rămână în F1 până în 2012, iar boss-ul John Howett a dat asigurări că echipa va fi la start în 2010, chiar şi cu un buget redus. Mai mult, el a declarat că a negociat cu piloţi de top precum Raikkonen şi Kubica, ca să nu mai vorbim de anunţul făcut în weekendul trecut conform căruia Kobayashi urma să fie titular în 2010. Sincer, mie nu-mi pare rău că Toyota a ieşit din F1. Ce performanţe a avut această echipă ca să-i regretăm plecarea?

Urmează Renault?

Se pare că ne îndreptăm spre o nouă epocă a „privaţilor” în Formula 1. Şi e mai bine aşa. Sportul ăsta există datorită echipelor private, datorită entuziaştilor care l-au populat dintotdeauna şi mai puţin corporaţiilor care au dat buzna în ultimii ani pentru a-şi lua o felie din tort. Formula 1 înseamnă în primul rând Ferrari, McLaren, Williams, Brawn GP, Red Bull, Toro Rosso, Force India şi abia apoi Toyota, Mercedes-Benz, Renault, Honda sau BMW. Marii constructori nu au rămas în Formula 1 în perioade dificile, pe când „garajiştii” au făcut-o.

PS: Renault a convocat astăzi o şedinţă extraordinară pentru a discuta planurile de viitor ale companiei. Să ne aşteptăm la un anunţ similar din partea francezilor?

Sursa: Autosport

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *