După Honda şi BMW, un alt gigant auto a anunţat că părăseşte Formula 1. Toyota se retrage din „Marele Circ” chiar din acest an, motivul invocat de niponi fiind, bineînţeles, situaţia economică actuală. „Toyota Motor Corporation anunţă că intenţionează să se retragă din campionatul mondial de Formula 1 la sfârşitul sezonului 2009”, se arată într-un comunicat al companiei.
Explicaţia? „Toyota, care a considerat că participarea sa în F1 contribuie la prosperitatea culturii automobilistice, a rămas să concureze la vârful motorsportului chiar în contextul schimbărilor economice abrupte care au început anul trecut. Cu toate acestea, analizând activităţile de motorsport ale Toyota pentru anul viitor şi pe mai departe dintr-un punct de vedere cuprinzător, pe termen mediu, care reflectă realităţile economice actuale severe, Toyota a decis să se retragă din Formula 1”.
Semnale contradictorii
Dacă n-aţi înţeles nimic din asta, există două explicaţii: ori n-am tradus eu bine, ori cel care a scris comunicatul are masteratul în limbă de lemn. Oricum, e clar că Formula 1 nu mai este atractivă pentru marii constructori. Semne premergătoare pentru ieşirea Toyota au existat: compania a înregistrat în martie pentru prima dată pierderi, circuitul Fuji a fost retras de către Toyota din calendarul F1, iar Williams a decis să oprească colaborarea cu furnizorul de motoare Toyota cu un an mai devreme.
Numai că japonezii au semnat acordul Concorde, prin care se angajau să rămână în F1 până în 2012, iar boss-ul John Howett a dat asigurări că echipa va fi la start în 2010, chiar şi cu un buget redus. Mai mult, el a declarat că a negociat cu piloţi de top precum Raikkonen şi Kubica, ca să nu mai vorbim de anunţul făcut în weekendul trecut conform căruia Kobayashi urma să fie titular în 2010. Sincer, mie nu-mi pare rău că Toyota a ieşit din F1. Ce performanţe a avut această echipă ca să-i regretăm plecarea?
Urmează Renault?
Se pare că ne îndreptăm spre o nouă epocă a „privaţilor” în Formula 1. Şi e mai bine aşa. Sportul ăsta există datorită echipelor private, datorită entuziaştilor care l-au populat dintotdeauna şi mai puţin corporaţiilor care au dat buzna în ultimii ani pentru a-şi lua o felie din tort. Formula 1 înseamnă în primul rând Ferrari, McLaren, Williams, Brawn GP, Red Bull, Toro Rosso, Force India şi abia apoi Toyota, Mercedes-Benz, Renault, Honda sau BMW. Marii constructori nu au rămas în Formula 1 în perioade dificile, pe când „garajiştii” au făcut-o.
PS: Renault a convocat astăzi o şedinţă extraordinară pentru a discuta planurile de viitor ale companiei. Să ne aşteptăm la un anunţ similar din partea francezilor?
Sursa: Autosport