Tratament AMG pentru noul Mercedes-Benz CLS

Salonul Auto de la Los Angeles va fi gazdă şi pentru versiunea „dementă” a noului Mercedes-Benz CLS, cea trecută prin filtrul celor de la AMG. Ştiţi ce înseamnă asta, nu? Putere cât cuprinde, pachet estetic pe măsură şi un preţ… de care n-are rost să vorbim acum. Mai bine să vedem ce ştie să facă „tăticul” CLS-urilor.

Noul CLS în versiune AMG se distinge de variantele normale prin spoilere mai agresive, o grilă a radiatorului revizuită, o nouă capotă şi aripi faţă unice pentru acest model. Pe lângă acestea, se mai pot observa difuzorul de aer, evacuarea cu patru ţevi, luminile de zi cu LED-uri şi roţile speciale pe 19 ţoli. Indicii cât se poate de clare că avem de-a face cu o brută în haine office.

La interior, CLS 63 AMG îşi delectează pasagerii cu elemente de decor din lemn de nuc (fibra de carbon şi finisarea „Piano Black” fiind opţionale), scaune sport şi un volan cu trei braţe prevăzut cu padele din aluminiu.

518 CP şi 700 Nm. Sau 550 CP şi 800 Nm!

„Inima” lui CLS 63 AMG este însă sub capotă, acolo unde zace un V8 biturbo de 5,5 litri şi 518 CP, capabil să mute munţii din loc la nevoie (cuplul maxim de 700 Nm/1750 rpm îţi dă posibilitatea să te gândeşti şi la asta). Cuplat la o transmisie cu şapte trepte de tip Speedshift MCT, Mercedes-Benz CLS 63 AMG este capabil de performanţe dinamice demne de un devorator de autostrăzi: acceleraţia de la 0 la 100 km/h ia doar 4,4 secunde şi viteza maximă e limitată electronic la 250 km/h.

Dacă asta nu sună suficient de bine, Mercedes-Benz oferă opţional pachetul AMG Performance, care ridică puterea motorului la 550 CP şi momentul maxim la 800 Nm! Astfel, sprintul de la 0 la 100 km/h durează 4,3 secunde, iar viteza maximă atinge valoarea de 300 km/h.

Peste toate astea, CLS 63 AMG este dotat cu sistem start-stop şi de regenerare a energiei produse la frânare, astfel că afişează un consum de 11,1 litri/100 km pe autostradă şi 14,7 litri/100 km în oraş, valori mai mici cu 33% faţă de generaţia precedentă. Vă daţi voi singuri seama care e consumul real dacă Mercedes a comunicat cifrele astea…

Nu se cunosc preţurile deocamdată, dar se ştie că maşina va ajunge pe piaţa europeană în primăvara lui 2011. Probabil că în Bucureşti va ajunge cu o lună mai devreme 🙂

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *