Salonul Auto de la Los Angeles va fi gazdă şi pentru versiunea „dementă” a noului Mercedes-Benz CLS, cea trecută prin filtrul celor de la AMG. Ştiţi ce înseamnă asta, nu? Putere cât cuprinde, pachet estetic pe măsură şi un preţ… de care n-are rost să vorbim acum. Mai bine să vedem ce ştie să facă „tăticul” CLS-urilor.
Noul CLS în versiune AMG se distinge de variantele normale prin spoilere mai agresive, o grilă a radiatorului revizuită, o nouă capotă şi aripi faţă unice pentru acest model. Pe lângă acestea, se mai pot observa difuzorul de aer, evacuarea cu patru ţevi, luminile de zi cu LED-uri şi roţile speciale pe 19 ţoli. Indicii cât se poate de clare că avem de-a face cu o brută în haine office.
La interior, CLS 63 AMG îşi delectează pasagerii cu elemente de decor din lemn de nuc (fibra de carbon şi finisarea „Piano Black” fiind opţionale), scaune sport şi un volan cu trei braţe prevăzut cu padele din aluminiu.
518 CP şi 700 Nm. Sau 550 CP şi 800 Nm!
„Inima” lui CLS 63 AMG este însă sub capotă, acolo unde zace un V8 biturbo de 5,5 litri şi 518 CP, capabil să mute munţii din loc la nevoie (cuplul maxim de 700 Nm/1750 rpm îţi dă posibilitatea să te gândeşti şi la asta). Cuplat la o transmisie cu şapte trepte de tip Speedshift MCT, Mercedes-Benz CLS 63 AMG este capabil de performanţe dinamice demne de un devorator de autostrăzi: acceleraţia de la 0 la 100 km/h ia doar 4,4 secunde şi viteza maximă e limitată electronic la 250 km/h.
Dacă asta nu sună suficient de bine, Mercedes-Benz oferă opţional pachetul AMG Performance, care ridică puterea motorului la 550 CP şi momentul maxim la 800 Nm! Astfel, sprintul de la 0 la 100 km/h durează 4,3 secunde, iar viteza maximă atinge valoarea de 300 km/h.
Peste toate astea, CLS 63 AMG este dotat cu sistem start-stop şi de regenerare a energiei produse la frânare, astfel că afişează un consum de 11,1 litri/100 km pe autostradă şi 14,7 litri/100 km în oraş, valori mai mici cu 33% faţă de generaţia precedentă. Vă daţi voi singuri seama care e consumul real dacă Mercedes a comunicat cifrele astea…
Nu se cunosc preţurile deocamdată, dar se ştie că maşina va ajunge pe piaţa europeană în primăvara lui 2011. Probabil că în Bucureşti va ajunge cu o lună mai devreme 🙂