Tripla alianta Daimler-Renault-Nissan, o realitate. Detalii maine

Grupurile Daimler AG şi Renault-Nissan au anunţat pentru mâine o conferinţă de presă la Bruxelles, în prezenţa „boşilor” Dieter Zetsche şi Carlos Ghosn. Urmează oare un anunţ istoric? Tot ce-i posibil.

Chiar dacă Daimler AG a rămas cu un gust amar după eşecul fuziunii cu Chrysler, germanilor nu le-a pierit cheful de parteneriate. O alianță după modelul celei dintre Renault şi Nissan va face, cel mai probabil, obiectul anunţului de mâine. De ce ar avea însă nevoie Daimler de Renault? Ca să facă economii. În loc să dezvolte de la zero platforme cu tracţiune faţă pentru viitoarele modele mici ale mărcilor Mercedes-Benz şi smart, Daimler ar putea să le ia de la Renault. La fel cum Audi le ia de la Volkswagen, economisind astfel miliarde de euro.

Cea mai vehiculată variantă e aceea a unui schimb simbolic de acţiuni între cele două entităţi, Daimler urmând să cumpere 3% din Renault-Nissan şi invers. Această variantă e preferată unei fuziuni, rana provocată de Chrysler fiind încă necicatrizată la Stuttgart. Potrivit unor estimări preliminare, în urma acordului ambele părţi ar urma să economisească sume de ordinul miliardelor de dolari, prin schimbul de componente şi împărţirea costurilor de producţie.

Principalul acţionar al Renault, statul francez, şi-a dat deja acordul cu privire la alianţa cu Daimler, ministrul industriei, Christian Estrosi, declarând că guvernul intenţionează să rămână primul acţionar al constructorului francez. Mai multe detalii despre această afacere mâine.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.