Tripla alianta Daimler-Renault-Nissan, o realitate. Detalii maine

Grupurile Daimler AG şi Renault-Nissan au anunţat pentru mâine o conferinţă de presă la Bruxelles, în prezenţa „boşilor” Dieter Zetsche şi Carlos Ghosn. Urmează oare un anunţ istoric? Tot ce-i posibil.

Chiar dacă Daimler AG a rămas cu un gust amar după eşecul fuziunii cu Chrysler, germanilor nu le-a pierit cheful de parteneriate. O alianță după modelul celei dintre Renault şi Nissan va face, cel mai probabil, obiectul anunţului de mâine. De ce ar avea însă nevoie Daimler de Renault? Ca să facă economii. În loc să dezvolte de la zero platforme cu tracţiune faţă pentru viitoarele modele mici ale mărcilor Mercedes-Benz şi smart, Daimler ar putea să le ia de la Renault. La fel cum Audi le ia de la Volkswagen, economisind astfel miliarde de euro.

Cea mai vehiculată variantă e aceea a unui schimb simbolic de acţiuni între cele două entităţi, Daimler urmând să cumpere 3% din Renault-Nissan şi invers. Această variantă e preferată unei fuziuni, rana provocată de Chrysler fiind încă necicatrizată la Stuttgart. Potrivit unor estimări preliminare, în urma acordului ambele părţi ar urma să economisească sume de ordinul miliardelor de dolari, prin schimbul de componente şi împărţirea costurilor de producţie.

Principalul acţionar al Renault, statul francez, şi-a dat deja acordul cu privire la alianţa cu Daimler, ministrul industriei, Christian Estrosi, declarând că guvernul intenţionează să rămână primul acţionar al constructorului francez. Mai multe detalii despre această afacere mâine.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *