Umbra lui Schumi in China

N-am văzut cursa din China în întregime, ci doar câteva minute pe final. Suficient însă ca să prind, cred eu, cele mai importante imagini. Cele în care Schumi era depășit, pe ploaie, de Hamilton, Petrov(!!) și Massa. Drama lui Schumi, care a revenit în Formula 1 la 41 de ani, e că au trecut deja patru curse iar evoluțiile sale dezamăgesc tot mai mult.

Problema nu ar fi așa importantă dacă germanul ar evolua pentru Toro Rosso, de exemplu. Dar Mercedes Grand Prix are ambiții mari și nu cred că mai poate tolera prea mult ca una din mașinile sale să nu aducă puncte. Mai ales că mașina cealaltă, pilotată de Nico Rosberg, se clasează în mod constant printre primele. Cea mai bună dovadă a constanței lui Nico e poziția a doua pe care o ocupă în clasamentul general al piloților, după Jenson Button. Pe când Schumi e abia al zecelea.

E clar că nu mașina e de vină. Iar momentul scadenței pentru Schumacher cred că se apropie. Dacă va continua în acest ritm, nu cred că va prinde sfârșitul sezonului la Mercedes. Se va găsi o soluție prin care germanul să plece fără ca orgoliul să-i fie prea mult afectat. Sper totuşi să nu se întâmple asta iar el să-și revină, dar în momentul de față mi se pare inevitabil acest deznodământ.

CLASAMENT MARELE PREMIU AL CHINEI:

Loc  Pilot         Echipă                     Timp
 1.  Button        McLaren-Mercedes           1h44:42.163
 2.  Hamilton      McLaren-Mercedes           +     1.530
 3.  Rosberg       Mercedes                   +     9.484
 4.  Alonso        Ferrari                    +    11.869
 5.  Kubica        Renault                    +    22.213
 6.  Vettel        Red Bull-Renault           +    33.310
 7.  Petrov        Renault                    +    47.600
 8.  Webber        Red Bull-Renault           +    52.172
 9.  Massa         Ferrari                    +    57.796
10.  Schumacher    Mercedes                   +  1:01.749
11.  Sutil         Force India-Mercedes       +  1:02.874
12.  Barrichello   Williams-Cosworth          +  1:03.665
13.  Alguersuari   Toro Rosso-Ferrari         +  1:11.416
14.  Kovalainen    Lotus-Cosworth             +     1 lap
15.  Hulkenberg    Williams-Cosworth          +     1 lap
16.  Senna         HRT-Cosworth               +    2 laps
17.  Chandhok      HRT-Cosworth               +    4 laps

Cel mai rapid tur: Hamilton, 1:42.061

Neclasați/abandonuri:

Driver        Team                         On lap
Trulli        Lotus-Cosworth               27
Di Grassi     Virgin-Cosworth              9
De la Rosa    Sauber-Ferrari               8
Buemi         Toro Rosso-Ferrari           1
Kobayashi     Sauber-Ferrari               1
Liuzzi        Force India-Mercedes         1
Glock         Virgin-Cosworth              1


CLASAMENTE GENERALE:                
Piloţi:                      Constructori:             
 1.  Button        60        1.  McLaren-Mercedes          109
 2.  Rosberg       50        2.  Ferrari                    90
 3.  Alonso        49        3.  Red Bull-Renault           73
 4.  Hamilton      49        4.  Mercedes                   60
 5.  Vettel        45        5.  Renault                    46
 6.  Massa         41        6.  Force India-Mercedes       18
 7.  Kubica        40        7.  Williams-Cosworth           6
 8.  Webber        28        8.  Toro Rosso-Ferrari          2
 9.  Sutil         10       
10.  Schumacher    10       
11.  Liuzzi         8       
12.  Petrov         6       
13.  Barrichello    5       
14.  Alguersuari    2       
15.  Hulkenberg     1

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

2 comentarii la „Umbra lui Schumi in China”

  1. Probabil ca el e la turatie maxima, numai ca mai tinerii lui adversari au linia rosie mai sus ca el 🙂 Am vazut azi ca Mercedes va veni in Spania cu un sasiu nou, care cica i s-ar potrivi mult mai bine lui Schumi. Sa vedem…

  2. A fost urat de tot ce-a patit Schumacher in China. Cum mie-mi place mult de el, m-a cam durut. Si acum cred ca trebuia sa stea acasa.

    Dar nu pricep un lucru. De ce dracu nu trage mai tare? Sa vad ca forteaza, chiar daca iese in decor din cauza asta. Dacat o depasire de la Petrov, nu mai bine un abandon dupa ce tragea cat putea sa nu fie depasit.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.